Sähköpostimarkkinointi on toimivaa, kun kohderyhmä on tarkoin valittu

HANKI ENEMMÄN
NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

ALOITA TÄSTÄ!

Paranna asiakaskokemusta oikea-aikaisella viestinnällä

Unohda spämmäys, aloita tuloksellinen sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokasta ja oikein tehtynä se tuottaa tulosta. Parhaisiin tuloksiin pääset, kun viestit oikealle kohderyhmälle heitä kiinnostavista asioista. Ostettavien sähköpostilistojen sijaan kannattaakin siis ryhtyä hankkimaan sähköpostiosoitteita sivustokävijöistä ja jakaa osoitteet kiinnostuksen kohteiden mukaan, jolloin viestien kohdentaminen helpottuu.

Useat sähköpostityökalut mahdollistavat perinteisen viestittelyn lisäksi mm. useiden viestien ajastamisen ketjussa sekä kampanjasivujen luomisen. Huolehdithan siis, että olette hyödyntäneet kaikki työkalun tarjoamat mahdollisuudet.

 

Moderni sähköpostimarkkinointi mahdollistaa:

  • Luot näyttäviä kampanjoita
  • Viestit suurille yleisöille sujuvammin
  • Kykenet ajastamaan viestintääsi
  • Voit sitoa sähköpostimarkkinointisi analytiikkaan ja optimoida kampanjoitasi
  • Voit laajentaa sähköpostimarkkinointiasi lomakkeilla ja kampanjasivuilla

 

Lähetätkö viestejä, jotka eivät kiinnosta ketään?

  1. Huonot sähköpostilistat

Sähköpostimarkkinoinnissa onnistumisen edellytys on hyvät sähköpostilistat. Vaikka viestisi olisi timanttia, väärä yleisö ei osaa sitä arvostaa. Tyypillisin tapa mennä metsään on ostaa sähköpostilistoja tai hillota CRM:stä tai Excelistä löytyvää, ikivanhaa listaa – jolle itseasiassa GDPR:n myötä et saisi edes viestiä enää.

Satsaa siis sähköpostiosoitteiden hankintaan.

  1. Väärä viesti väärälle yleisölle

Toinen tyypillinen sudenkuoppa on lähettää viestejä, jotka eivät kiinnosta ketään. Perinteinen korporaatiolätinä on mennyttä elämää ja nyt tulisikin keskittyä siihen, mitä viestin vastaanottaja haluaa lukea. Jo sähköposteja hankkiessa kannattaa jakaa vastaanottajia listoihin sen mukaan, mistä he ovat kiinnostuneita ja jokaiselle kohderyhmälle tulisi viestiä kohdennetusti, vain heitä kiinnostavista aiheista. Vaivan näkeminen kannattaa, sillä tuloksena vastaanottajat pysyvät listoillasi jatkossakin.

 

Miten me se tehdään?

  • Valitsemme asiakkaan kanssa asiakkaan tarpeita vastaavan sähköpostityökalun
  • Otamme työkalun käyttöön asiakkaan puolesta
  • Ohjeistamme GDPR:n liittyvissä asioissa
  • Suunnittelemme sähköpostimarkkinointikampanjat yhdessä asiakkaan kanssa
  • Rakennamme asiakkaan puolesta suunnitellut kampanjat
    • Sähköpostimarkkinointiviestit
    • Ajastukset ja ketjutukset
    • Mahdolliset kampanjasivut
    • Mahdolliset lomakkeet
    • Analytiikkaseurannan
  • Koulutamme asiakkaan työkalun käyttöön
  • Optimoimme kampanjoita yhteistyössä asiakkaan kanssa