Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Sisällöntuotanto

Sisällöntuotannon haasteet

Tarinat ovat kiinnostaneet ihmisiä jo aikojen alusta saakka. Tarinoiden avulla opetetaan, välitetään tietoa, ihastutetaan ja vihastutetaan. Tarinoiden kertojat tavoittavat yleisönsä, toisin kuin ne, jotka vain huutavat omaa viestiään välittämättä siitä, herättävätkö he kiinnostusta vai ei. Tarinankerronnan kaksi suurinta haastetta yritysten viestinnässä ja markkinoinnissa ovat seuraavat:

  1. Millaiset tarinat kiinnostavat juuri minun kohderyhmääni?
  2. Kuka ja milloin? Eli mistä saadaan resurssit kirjoitustyöhön?

Mitä sisällöntuotanto tarkoittaa?

Sisällöntuotannolla  viitataan säännöllisen sisällön tuottamiseen. Sisältö ei ole kertaheitolla kuntoon laitettava asia, vaan sitä tulee tehdä toistuvasti ja asiakkaiden ostopolkua silmälläpitäen. Sisältö voi tarkoittaa

  • verkkosivuille päivitettäviä referenssejä tai case-studyja
  • blogeja tai artikkeleita
  • oppaita tai whitepapereita
  • tai mahdollisesti videoita.

Sisällöntuotanto ei ole jotain, mitä tehdään silloin ”kun ehditään.” Sisältöjen avulla on mahdollista erottautua, houkutella, auttaa ja sitouttaa tulevaa asiakasta. Miten muuten asiakas tietäisi kuka olet ja mitä osaat, ellet sitä itse osaa kiinnostavasti kertoa?

Modernia markkinointia tukevan sisällön tuotantoprosessi voisi olla seuraavanlainen:

  1. Sisällön ideointivaihe ja materiaalin kerääminen.
  2. Sisältöstrategian tekeminen: Kenelle kirjoitetaan? Inbound-markkinoinnissa (linkki) on useita vaiheita asiakkaan ostoprosessin mukaisesti. Jokainen vaihe tarvitsee omantyylisen sisältönsä.
  3. Sisältöprosessi. Kuka kirjoittaa, mistä aiheesta ja milloin? Kuka arvioi tekstin ja tarvittaessa editoi? Milloin julkaistaan ja miten markkinoidaan?
  4. Kirjoittaminen (tai videoiden kuvaaminen) on tänä päivänä markkinoinnin tärkein tehtävä. Sitä tulee arvostaa ja siihen tulee varata riittävästi aikaa.

Me autamme

Meiltä saat sisällöntuotannon säännöllisesti toteutettuna, juuri oikeisiin tarpeisiin mitoitettuna. Otamme täyden vastuun sisällön tuotantoprosessista ja voit olla varma, että asiakkaitasi innostavaa sisältöä syntyy sovitusti joka kuukausi!

Mikäli sinulla on laajempia digimarkkinoinnin tarpeita, tutustu myös Verkkoaseman Marketing IT-palveluun!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.