Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sisältöstrategia

Sisältöstrategia pönkittää liiketoiminnan strategiaa

Yritysten ja organisaatioiden suurimpia markkinoinnin haasteita on tuottaa markkinoinnin sisältöjä, jotka pohjautuvat liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin. Yritysten verkkosivustolla tai somekanavissa on usein sisältöjä, joilla vaikutetaan oikeisiin kohderyhmiin tai ostajapersooniin. Mutta yhtä usein ostajaan osuvat sisällöt ovat yksittäisiä oikean asian saarekkeita. Johdonmukainen ostajaa ohjaava sisältöketju katkeilee. 

Sisältöä tulisi tuottaa: 

  1. liiketoiminnan strategisia tavoitteita tukien 
  1. tulevan asiakkaan eri ostoprosessin vaiheisiin 
  1. ostajapersoonille räätälöidysti 
  1. kanavakohtaisesti 

Usein tämä kokonaisuus tuntuu haastavalta toteuttaa ja sen vuoksi onkin järkevä tehdä suunnitelma sisällöntuotannosta. Sisältöstrategia auttaakin jäsentämään kokonaisuutta ja luo suuntaviivat sille kuka viestii, kenelle viestitään, mistä aiheesta, missä formaatissa ja missä kanavissa.  

Sisältöstrategian hyödyt

  1. Selvät roolit vauhdittavat tekemistä.
  2. Tiedämme tavoitteet, joihin sisällöntuotannolla pyritään.
  3. Ostaja ohjautuu haluttuun paikkaan verkkosivustolla.
  4. Mittaaminen auttaa parantamaan ja terävöittämään viestintää.

Sisältöprosessi

Sisältöstrategia auttaa nopeuttamaan sisällöntuotantoa kuvaamalla sen, miten sisältöä tehdään. Sujuva sisältöprosessi on helposti toistettavissa ja pilkkoo suurempia kokonaisuuksia järkevän kokoisiksi suupaloiksi. Prosessi voisi esimerkiksi olla seuraavanlainen:

1

Sisältösuunnitelma

Maksimissaan kolmen kuukauden mittainen.

2

Sisällöntuotannon roolitus

Kuka tuottaa, mistä aiheesta ja milloin? 

3

Sisällön arviointi

Muutkin kuin itse kirjoittaja. 

4

Sisällön editointi

  • faktat 
  • tarinan sujuva kulku 
  • SEO-näkökulma 
5

Jakelu

Sisällön julkaisu ja markkinointi. 

6

Tulokset

Sisällön toimivuuden arviointi ja kehitysideat jatkoon. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Uutiskirjeitämme ei avata – mikä neuvoksi? 

Uutiskirjeet ovat tehokas tapa pitää yhteyttä asiakkaisiin ja rakentaa pitkäaikaisia suhteita. Jos uutiskirjeitä ei kuitenkaan avata, niiden potentiaali jää hyödyntämättä. Tässä artikkelissa käymme läpi neljä…

Lue lisää

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Miten muuttaa verkkosivukävijät liideiksi? 

Monet yritykset kohtaavat haasteen, jossa verkkosivuille saadaan kävijöitä, mutta nämä eivät muutu liideiksi eli potentiaalisiksi asiakkaiksi. Tämä ongelma voidaan ratkaista strategisella lähestymistavalla, joka keskittyy unelma-asiakkaan…

Lue lisää