Ryhtiä sisällöntuottamiseen

ALOITA TÄSTÄ!

Sisältöstrategia vivuttaa vauhtia kirjoittamiseen

Yrityksen suurimpia markkinoinnin haasteita on tuottaa riittävästi kiinnostavaa sisältöä jaeltavaksi. Sisältöä tulisi tuottaa:

  1. tulevan asiakkaan eri ostoprosessin vaiheisiin
  2. ostajapersoonille räätälöidysti
  3. kanavakohtaisesti

 

Usein tämä kokonaisuus tuntuu haastavalta toteuttaa ja sen vuoksi onkin järkevä tehdä suunnitelma sisällöntuotannosta. Sisältöstrategia auttaakin jäsentämään kokonaisuutta ja luo suuntaviivat sille kuka viestii, kenelle viestitään, mistä aiheesta, missä formaatissa ja missä kanavissa.

 

Hyödyt

  1. Selvät roolit vauhdittavat tekemistä.
  2. Tiedämme tavoitteet, mihin sisällöntuotannolla pyritään.
  3. Mittaaminen auttaa parantamaan ja terävöittämään viestintää.

 

Sisältöprosessi

Sisältöstrategia auttaa nopeuttamaan sisällöntuotantoa kuvaamalla sen, miten sisältöä tehdään. Sujuva sisältöprosessi on helposti toistettavissa ja pilkkoo suurempia kokonaisuuksia järkevän kokoisiksi suupaloiksi. Prosessi voisi esimerkiksi olla seuraavanlainen:

  1. Maksimissaan kolmen kuukauden mittainen sisältösuunnitelma
  2. Sisällöntuotanto (kuka, mistä aiheesta, milloin)
  3. Sisällön arviointi (muut kuin kirjoittaja)
  4. Sisällön editointi
    • faktat
    • tarinan sujuva kulku
    • SEO-näkökulma
  5. Julkaisu ja markkinointi
  6. Tulokset

 

LATAA ILMAINEN REANE-opas!

 

Lataa ilmainen opas!
DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!
Haluatko oppia tekemään itse?

ETÄVALMENNUS

SISÄLLÖNTUOTANTO OSANA DIGIMARKKINOINTIA

Sisältöstrategian ansiosta viestintä eri kanavissa on suunnitelmallista ja jatkuvaa. Etävalmennuksen aikana saat vinkit sisältöstrategian tekoon. Mitä sisältöstrategiaa tehdessä kannattaa ottaa huomioon? Kuinka viesti muuttuu kanavakohtaisesti? Ja kuinka puhuttelen erilaisia kohderyhmiä? Näihin kysymyksiin saat vastaukset valmennuksen aikana.

Ajankohta: 2.6. klo 14 – 16

Kesto: 2h

Tutustu valmennukseen ja ilmoittaudu mukaan!

Yksittäin ostettuna saat osallistumislinkin valitsemaasi valmennukseen ja sen tallenteen hintaan 89 €. Kaikki kerralla ostettuna, saat pääsyn kaikkiin 15 etävalmennukseen ja niiden tallenteisiin yhteishintaan 990 €.

Miten me se tehdään?

1

Esikyselyssä haastattelemme asiakastamme ja luomme kokonaiskuvan markkinointiviestinnän nykytilanteesta.

2

Kahdessa workshopissa käymme läpi mm. kohderyhmän, ydinviestin ja kilpailuedut. Näistä jalostuu digistrategia, joka vastaa kysymyksiin: Kenelle? Mistä? Miten? Milloin? Missä?

3

Digistrategiaa syvennetään määrittelemällä tarkemmin ostajapersoonat heitä kiinnostavat sisällöt = sisältöstrategia.

4

Sisältöstrategiassa määritellään ne sisällöt mitä tarvitaan. Esimerkiksi tuote/palvelusivut, referenssit, työntekijäesittelyt, blogit, lisäarvosisällöt.

5

Sisältöstrategia määrittelee myös sisällöntuotannon prosessin, roolit ja aikataulun.

6

Ylläpidämme sisältökalenteria selainpohjaisessa järjestelmässä, jossa se on kokoajan reaaliajassa ja kaikkien saatavilla.

Vinkkejä sisältöstrategiaan!

Referenssi Digimarkkinoinnin ulkoistamisen myötä asiakas löysi oman sisällöntuotannollisen kipinän!
Tämä on parasta mitä minulle on tapahtunut sitten Hartwallin ananasjaffan! Ja ananasjaffa on muuten törkeen hyvää.
ANTTI NIITTYVIITA toimitusjohtaja, Prove Expertise Oy

DIGIMYYNNIN ASIANTUNTIJANÄKEMYS!

Saat käyttöösi konseptin, jolla muutat markkinointisi kulusta investoinniksi.

Haluatko vapauttaa myyjiesi ajan liidien metsästämisestä ja kylmäsoittelusta olennaiseen? Anna myyntitiimillesi mahdollisuus käyttää koko kapasiteettinsa asiakkaiden kohtaamiseen ja siirrä liidien louhiminen digimarkkinoinnin tehtäväksi!

Mutta miten tämä voisi toimia juuri sinun bisneksessäsi?

Selvitä asia ja tilaa 45 minuutin yrityskohtainen asiantuntijanäkemys!

Valmistelemme näkemyksemme etukäteen ja saat materiaalin käyttöösi Teams-tapaamisen jälkeen. Näkemys on 100 % veloitukseton eikä sido sinua mihinkään. Arvo 790 €.

 

Aloita tästä!