Vähennä manuaalista työtä ja vältä virheitä integraatioiden avulla
Yritysten myynti ja markkinointi käyttää useita järjestelmiä. On esimerkiksi verkkosivut, sähköpostimarkkinoinnin järjestelmä tai markkinoinnin automaatiotyökalu ja CRM. Nämä järjestelmät on mahdollista saada juttelemaan keskenään integraatioiden avulla.
Onnistunut integraatio luodaan, kun yksi järjestelmä toimii ns. masterina – kerätä kaikki data yhteen paikkaan. Tällainen master-järjestelmä voi olla esim. CRM. Sinne tuodaan markkinoinnin tuottama data palvelemaan myyntiä. Ja kun kauppa tehdään, tiedot viedään CRM:stä myös esimerkiksi laskutusjärjestelmään ja ERP:iin. Muutokset asiakkuudessa pukataan taas markkinoinnin järjestelmiin ja näin tieto pysyy kaikkialla ajan tasalla kaiken aikaa.
Integraatioiden avulla kokonaisuudesta saadaan automaattisesti toimiva myynti- ja markkinointiprosessia tukeva järjestelmä.
Tiedot ovat ajan tasalla ja virheet vähenevät
- Ajantasaisuus: tieto eri järjestelmissä on ajantasaista kaiken aikaa.
- Manuaalisen työn väheneminen: sen sijaan, että henkilökunta naputtelee samaa tietoa eri järjestelmiin, hoituvat kirjaukset yhdessä paikassa ja tieto välittyy samalla kirjauksella kaikkialle. Samalla viestintäsi tehostuu, kun tieto on kaikkialla ajan tasalla.
- Vältä virheitä: kun ihmisen sijaan tietoa eri järjestelmiin vie kone, inhimilliset virheet, kuten kirjoitusvirheet vähenevät.
- Käytössä olevien järjestelmien määrä vähenee: integraatioiden ansiosta markkinointi voi keskittyä käyttämään markkinoinnin työkaluja ja myynti myynnin työkaluja. Näin kenenkään ei tarvitse käyttää eri järjestelmiä ristiin tai siirrellä tietoa järjestelmien välillä.
Yleisimmät haasteet?
Yrityksillä on tyypillisesti lukuisia rinnakkaisia järjestelmiä käytössään. Pahimmillaan leijonan osa työajasta kuluu useaan järjestelmään kirjautumiseen ja saman tiedon päivittämiseen eri järjestelmiin. Tämä aiheuttaa kustannuksia ja heikentää työtyytyväisyyttä. Vältä työaikahukkaa ja automatisoi tiedonkulkua järjestelmien välillä integraatioiden avulla.
ETÄVALMENNUS
KÄYTÄ AIKASI OLENNAISEEN:
MYYNNIN JA MARKKINOINNIN TEHOSTAMINEN INTEGRAATIOIDEN AVULLA
Turha manuaalinen työ kannattaa automatisoida ja automaation ansiosta vältyt ihmisten tekemien virheiden vaikutukselta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että järjestelmien välille luodaan yhteyksiä, joita pitkin tieto liikkuu järjestelmästä toiseen automaattisesti ja on näin ajan tasalla kaikkialla kaiken aikaa. Etävalmennuksen aikana saat esimerkkejä siitä, mitä kannattaa ja voi automatisoida.
Ajankohta: 5.8. klo 9 – 11
Kesto: 2h
Hinta: 89 €

Miten me se tehdään? Esimerkkejä Verkkoaseman toteuttamista integraatioista
Liidi verkkosivuilta suoraan CRM:ään tai Vainuun
Liidi markkinoinnin automaatiosta CRM:ään
Liidi verkkosivuilta suoraan Vainuun
Liidi/signaali Vainusta CRM:ään
Email-osoitteen muutos CRM:stä automaatioon/uutiskirjelistalle
Kontaktin GDPR-statuksen muutos verkkosivuilta automaatioon ja CRM:ään
Tarjouspyyntö verkkosivuilta CRM:ään
Asiakastiedot CRM:stä sisäisiin järjestelmiin, vaikkapa ERP:iin
Kaikki myynnin ja markkinoinnin integraatiot 30 päivässä!
Älä hukkaa enää liidejä ja dataa.
Yrityksilla on usein monia erillisiä myyntiä tukevia järjestelmiä. Myyjien on vaikea hyödyntää niiden tuottamia liidejä ja muuta dataa tehokkaasti, sillä data on pirstaleina pitkin pilveä. Viritä järjestelmäsi tuottamaan oikeasti käyttökelpoisia kuumia liidejä ja paranna myynnin tulosta. Keskity markkinoinnissa tuottamaan liikennettä somekanaviisi, verkkopalveluihisi ja myyntisuppilosi leveämpään päähän. Tehosta ja säästä markkinointi- ja myyntikuluissa. Säästö näkyy suoraan viimeisellä rivillä tuloslaskelmassasi

Verkkiksen asiakkaat menestyvät