Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Some-näkyvyys

Some-näkyvyyden haasteet

Asiakkaiden käyttäytyminen on muuttunut ja huomio on hajaantunut nykyisen informaatiotulvan keskellä. Ei ole enää yhtä ylivoimasta kanavaa, jonka avulla tavoittaisi kaikki mahdolliset asiakkaat. Suomessa sosiaalisen median käyttämisen kulttuuri on kuitenkin vahva ja eri sosiaalisen median kanavia oikein hyödyntämällä voidaan tavoittaa tehokkaasti yritystä kiinnostavat kohderyhmät.

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube – vaihtoehtoja on runsaasti, mistä tietää mikä niistä on se oikea? Entäpä sisältö ja tyylilaji? Jokaisella kanavalla on oma formaattinsa, joten viesti täytyy räätälöidä kanavaan sopivaksi. Miten valitaan viestin lähetyksen ajankohta, kuinka useasti päivitetään, entäpä kuka vastaa saatuun palautteeseen valitussa kanavassa? Tuloksellisen some-näkyvyyden hankkiminen vaatii suunnittelua ja pitkäjänteistä toteuttamista.

Mitä some-näkyvyys tarkoittaa?

Riittävän vahvan näkyvyyden saaminen some-kanavissa tarkoittaa tänä päivänä sitä, että yrityksen on käytettävä mainoseuroja riittävän yleisön tavoittamiseksi. Some-kanavien algoritmit ovat muuttuneet sellaisiksi, että ne ovat epäsuotuisia yritysten päivityksille, niinpä pelkkä tykkääjien kerääminen ei juurikaan kasvata tavoitetun yleisön kokoa.

Toisaalta taas mainostamalla voidaan tarkkaan kohdentaa näkyvyyttä haluttuun yleisöön mm. paikkakunnan, tittelin, harrastusten, kiinnostuksen kohteiden jne. avulla. Esimerkiksi Facebookissa on käytössä myös samankaltaisuuteen perustuvat kohderyhmät, jotka muistuttavat yrityksesi nykyisiä parhaita asiakkaita. Samankaltaisuuteen perustuvilla kohderyhmillä voit siis tavoittaa tulevia asiakkaita tehokkaasti. Poikkeukselliset kohdentamisen mahdollisuudet ja tulosten mitattavuus tekevätkin some-mainonnasta vahvan kanavan yrityksen tarinan välittämiselle.

Me autamme

Meiltä saat apua somen haltuunottoon! Some-strategiaamme sisältyy mm. tavoitteiden määrittely, kohderyhmien tunnistaminen, kilpailijoiden benchmarkkaus, kanavakohtaiset valinnat, kanavien roolit sekä mainonnan suunnittelu ja toteutus. Tavoitteet somessa (ja sen eri kanavissa) voivat vaihdella yrityksissä hyvinkin paljon. Bränditietoisuuden kasvattaminen, liidien kerääminen ja rekrytointi ovat tyypillisimpiä asioita mitä yritykset havittelevat.

Voit yrityksen some-näkyvyyden lisäksi kasvattaa myös omaa asiantuntijamainettasi sosiaalisessa mediassa. Eri somekanavat tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden nostaa omaa asiantuntijaprofiilia sekä kasvattaa luottamusta sinun ja tulevien asiakkaiden välillä. Tutustu someoppaaseemme tai tiedustele valmennusta, kuinka lähdet rakentamaan omaa asiantuntijamainettasi sekä kasvattamaan myynnin mahdollisuuksiasi.

Hinnoittelu

Some-kampanja räätälöidään aina asiakkaan tarpeisiin sopivaksi. Palvelun käynnistämiskuukauden hinta on 890 € (+ alv). Aloituskuukausi sisältää valittujen Some-työkalujen käyttöönoton, tavoitteiden asettamisen ja analytiikkatyökalun käyttöönoton sekä kampanjoiden rakentamisen  ja raportoinnin ensimmäisen kuukauden ajan. Aloituskuukauden jälkeen kuukausimaksu on 590 € (+ alv) / kuukausi. Kuukausimaksu kattaa kampanjat sekä raportoinnin.

Mikäli sinulla on laajempia digimarkkinoinnin tarpeita tai haluat, että sivustosi on kunnossa kampanjaa varten, tutustu Verkkoaseman Marketing IT-palveluun!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.