Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Anna muiden kertoa vahvuutesi 

Titta ja Laura

Rakenna luottamusta, viesti samaistuttavuutta  

Verkkosivuston sisällön tehtävä on luoda luottamusta. Se onnistuu parhaiten, kun kävijä tuntee omakseen sivuston välittämän viestin. Vakuuttavan asiakashyödyn ilmaisun kruunuksi kannattaa antaa puheenvuoro myös asiakkaille ja oman talon väelle. Niille, johon halutaan asiakkaasi ja tulevan työntekijän samaistuvan.  

Kun tunnet ostajan

  • osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion.
  • osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
  • osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.
  • osaat rakentaa luottamusta kohti ostopäätöstä.

Asiakkaasi kertomus on arvosisältöä    

Referenssitarina konkretisoi sen mitä ydinviestissä kerrotaan ja asiakashyödyistä omin sanoin ilmaistaan. Oikeassa asiayhteydessä ja oikein kerrottuna kolmannen osapuolen todistus on parhaassa tapauksessa viimeinen liikkeelle paneva voima ottaa yhteyttä.    

Referenssitarina voidaan tehdä esimerkiksi haastatteluna, Q&A-formaatissa tai lyhyenä sitaattina. Tärkeintä on miettiä sisältö etukäteen: ketä referenssillä halutaan puhutella, mitä asioita halutaan nostaa esille ja mitä hyötyä asiakas on saanut. Tarinaa luodessa saa myös arvokasta palautetta, jolloin asiakaskokemusta voi peilata talon sisäiseen prosessiin.   

Referenssitarinan mahdollisuudet:    

  • Tarinamuotoinen kuvaus asiakkaan saamasta palvelusta, tuotteesta sekä edellisten laadusta    
  • Tarinaa voidaan käyttää pilarisisältönä, josta irrotetaan mikrosisältöä esimerkiksi somemainontaan    
  • Referenssi on voi olla myös lyhyt sitaatti tai muutaman lauseen kooste    
  • Referenssit julkaistaan sivuilla yhden otsakkeen alle, josta sisäiset linkitykset oikeaan asiayhteyteen    
  • Säännöllinen, suunnitelmallinen ja prosessoitu referenssitarinoiden tuotanto muodostaa jatkuvaa lisäarvosisältöä sivuille    

Työntekijätarina osoittaa sitoutumista  

 Työntekijän tarinalla on oma voimansa työnantajamielikuvan luomisessa. Jo kokeneen tekijän kertomus taustoistaan, arkipäivästä tai vakaasta työnantajasta puhuttelevat jatkuvuutta tai urakehitysmahdollisuuksia arvostavia. Nuoremman henkilön kuvauksen kohderyhmänä voi olla alan opiskelijat tai työn perässä paikkakunnalle muuttavat.   

Kaikki työntekijätarinat osoittavat sitoutumista työnantajaansa, ja ovat oivaa tukimateriaalia uusia työntekijöitä rekrytoidessa. Suunnitelmallisesti toteutettuna tarinat muodostavat eri toimenkuvien kautta kokonaiskuvan yrityksen toiminnasta.  

Työntekijätarinoiden mahdollisuudet:  

  • Tarinana voi olla kuvaus työstä, tekijän taustoista, koulutuksesta tai siviilielämästäkin  
  • Esille tuodut julkisesti näkymättömät yksityiskohdat luovat mielenkiintoa tarinaan 
  • Tarinaa voidaan käyttää somemainonnassa tai uutiskirjeen laskeutumissivuna  
  • Työntekijät jakavat omassa verkostossaan tarinaa  
  • Tarinat julkaistaan sivuilla yhden otsakkeen alle, josta sisäiset linkitykset oikeaan asiayhteyteen  

Säännöllinen, suunnitelmallinen ja prosessoitu työntekijätarinoiden tuotanto muodostaa mielikuvan työnantajasta.

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.