Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Display-mainonta

Panu ja Tuomas

Kasvata ihmisten tietoisuutta brändistäsi

Display-mainonta tarkoittaa mainostamista Googlen Display-mainosverkostoon kuuluvissa sivustoissa ja sovelluksissa. Käytännössä Display-mainokset ovat siis Googlen hakutulosten ulkopuolella olevia bannerimainoksia, jotka näkyvät esimerkiksi upotettuina kuvina, videoina ja animaatioina muun muassa uutissivustoilla, blogeissa ja puhelinsovelluksissa.

Display-mainonnalla tavoitat sekä uusia että brändisi jo tuntevia asiakkaita. Display-mainonta toimii erinomaisesti esimerkiksi silloin, kun pyritään lisäämään ihmisten tietoisuutta tai palauttamaan aikaisemmin verkkosivuillanne vierailleita ihmisiä sinne takaisin. Display-mainontaa voidaan hyödyntää siis sekä uudelleenmarkkinointiin että uusasiakashankintaan.

Tavoita potentiaaliset asiakkaat Googlen Display-mainonnalla

Perinteisestä hakusanamainonnasta poiketen, Display-mainosten etu piilee siinä, että voit saada yrityksesi tuotteet ja palvelut näkyville myös niille ihmisille, jotka eivät ole hakeneet Googlesta yrityksesi tarjoamaan liittyvää sisältöä. Tämä tarkoittaa sitä, että voit tavoittaa Display-mainonnalla kohderyhmästäsi niitä potentiaalisia asiakkaita, jotka eivät ole vielä tietoisia yrityksestäsi.

Koska ostopäätöstä tehdään hyvin harvoin ensimmäisen verkkosivukäynnin aikana, pyritään jo aikaisemmin verkkosivuilla käyneitä potentiaalisia asiakkaita palauttamaan sivustolle uudelleenmarkkinoinnin avulla. Google Display-mainonta tarjoaakin hyvät mahdollisuudet tavoittaa ihmisiä, jotka ovat jo osoittaneet jonkinlaista kiinnostusta yrityksesi tuotteista tai palveluista. Näkyvyys Googlen mainosverkossa edistää brändisi pysymistä kuluttajien mielessä, kun he vertailevat eri vaihtoehtoja. Lyhyesti sanottuna Display-mainonta kasvattaa brändisi tunnettuutta, pitää brändisi ihmisten tietoisuudessa ja ohjaa brändisi tuntevia kuluttajia takaisin verkkosivuillesi kustannustehokkaasti.

Display-mainonnan hyödyt:

  • Brändisi tietoisuus ja tunnettuus kasvaa
  • Laaja näkyvyys ympäri verkon
  • Saat yrityksesi tuotteet ja palvelut asiakkaiden ajatuksiin ja vaihtoehtovertailuun
  • Saat lisää uusia kävijöitä verkkosivuillesi
  • Kiinnostusta osoittaneet asiakkaat pystytään palauttamaan verkkosivuille
  • Voit kohdistaa viestisi tarkasti erilaisille kohdeyleisöille
  • Klikkauskohtainen hinta on yleensä matala, joten mainonta on kustannustehokasta
  • Yleensä konversioprosentti on korkeampi kuin muissa mainosmuodoissa
  • Mainoksissa voidaan käyttää visuaalisia tehosteita

Näin Display-mainontaa toteutetaan käytännössä

1

Suunnittelu

Suunnittelemme Display-kampanjan ja -mainosten sisällön. Teemme toimenpide-ehdotuksen ja esittelemme suunnitelman Display-mainonnan toteuttamisesta.

2

Tavoitteiden määrittäminen

Määritämme mainonnan tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja asennamme tavoitteet Google Analyticsiin. Näin kampanjan onnistumista voidaan seurata, optimoida ja raportoida.

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Rakennamme Display-kampanjan, -mainosryhmät ja -mainokset Google Adsiin. Voimme tehdä mainossisällöt tarvittaessa kokonaan itse tai yhteistyönä sinun kanssasi.

4

Seuranta, optimointi ja raportointi

Seuraamme mainosten toimivuutta aktiivisesti kampanjan aikana. Mikäli mainokset eivät tuota haluttuja tuloksia, reagoidaan siihen mahdollisimman nopeasti optimoimalla joko mainosten kohdennusta tai sisältöjä.

Kampanjan päätyttyä koostamme kattavan raportin kampanjan tuloksista ja muista havainnoista.

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää