LinkedIn-mainonta

LinkedIn-mainonta ja yritystili tukevat näkyvyyttäsi ja henkilöbrändiäsi
LinkedIn-mainonta ei eroa Facebook-mainonnasta merkittävästi, mutta palveluina ne eivät voisi olla kauempana toisistaan. Erityisesti B2B-bisnekseen keskittyvälle yritykselle LinkedIn, tuttavallisemmin Linkkari, on kanavana erinomainen, sillä käyttäjäkunta on vahvasti asiantuntija- ja johtajapainotteista – päättäjät ovat siis Linkkarissa läsnä.
Henkilökeskeiseksi kanavaksi mielletty LinkedIn toimii erinomaisesti B2B-bisneksessä liidien generointiin ja työnantajamielikuvan kasvattamiseen. Rekrykanavana LinkedIn on parhaimmistoa, sillä useimmat työpaikkailmoitukset eivät ehdi Jobs-osiosta edes muihin palveluihin, ennen kuin paikka on jo täytetty. LinkedIn-mainonnan potentiaali asiakashankinnassa ja rekrykanavana onkin tiedostettu hyvin ja kilpailu näkyvyydestä on kova. Omien tavoitteiden asettaminen ja kohderyhmää kiinnostavan viestin laatiminen onkin avainasemassa kaiken muun informaatiotulvan seassa.
Somekanavat ovat nyt sellaiset, että ne henkivät asiantuntijuutta. Esimerkiksi LinkedIn on meille tärkeä kanava ja siellä on kokeiltu myös erilaisia kampanjoita näkyvyyden lisäämiseksi. Somea on hyödynnetty myös rekrytoimenpiteissä.
Ville Ritakorpi, myyntijohtaja, Promeco Oy
Miksi asiantuntijabrändin pitäisi kiinnostaa?
Useat tutkimukset osoittavat, että myynnin, markkinoinnin, työnhaun, rekrytoinnin ja viestinnän organisaatioiden viestintä on kriisissä. Organisaatiot eivät kiinnosta – niiltä puuttuu inhimillisyys, persoonallisuus ja usein jopa kiinnostavuus ja uskottavuus. Samat tutkimukset osoittavat, että organisaatioiden työntekijät sen sijaan ovat uskottavia, kiinnostavia ja helposti lähestyttäviä asiantuntijoina, myyjinä tai muissa ammattirooleissaan. He pystyvät omalla asiantuntijuudellaan tuomaan myös organisaation viestiä esille.
MIKSI MAINOSTAISIT LINKEDINISSÄ?
LinkedIn-mainonnan mahdollisuudet ovat rajattomat
Voit kohdentaa vaikka tiettyjen yritysten työntekijöille todella tarkkaa mainontaa.
LinkedIn-mainonnalla tavoitat maailmanlaajuisen kohderyhmän
Valtaa uusia markkina-alueita tai tee testejä, kiinnostaisiko palvelusi vaikka naapurimaan kohderyhmää.
Rekryä parhaat päältä
LinkedIn-näkyvyydellä, niin maksetulla kuin orgaanisellakin saatat jäädä tulevien työntekijöidesikin mieleen.
Pysy ihmisten mielissä
Uudelleenmarkkinointi ei ole LinkedInissä sen kalliimpaa kuin Facebookissakaan.
Kohdeyleisö LinkedInissä on jo valmiiksi suodatetumpaa
LinkedIn-mainontaa pidetään kalliimpana kuin muissa somekanavissa näkymistä, ja usein se myös onkin sitä. Samalla unohdetaan kuitenkin se, että kohderyhmä on pääasiassa jo valmiiksi suodatetumpaa kuin muualla. Korkeampi klikin hinta kompensoituu klikkaajan laadulla.
Jättämällä Linkedinissä mainostamisen kertaluontoiseksi kokeiluksi et saa aikaan muuta kuin pahaa mieltä ja hukkaan heitettyjä euroja. Kohdentaminen ja oikean sisällön luominen vaatii kokemusta ja testiä, jotta klikin tai konversion hintaa saadaan painettua alemmas.
oletko lukenut nämä?

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI?
Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi.
”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.