Lisäarvosisällöt

Tuota asiakkaalle lisäarvoa ja kasvata kiitollisuudenvelkaa
B2B-yritysten tekemä liiketoiminta on yleensä pitkäntähtäimen bisnestä. Investoinnit ovat kalliita ja ostoprosessit pitkiä. Olennaista on siis pystyä rakentamaan luottamusta tulevaan asiakkaaseen pitkällä tähtäimellä, jotta yhteistyösopimuksen on mahdollista syntyä. Perinteisen myyntityön lisäksi myös verkkosivut voidaan valjastaa luottamuksen rakentamiseen.
5 vinkkiä, joilla teet hetkessä verkkosivuistasi myyvemmän
Toisin kuin yleensä kuvitellaan, B2B-ostajat ovat ihan tavallisia ihmisiä, joihin voidaan vaikuttaa ihan tavallisilla vuorovaikutuskeinoilla. Verkkosivujen sisällön ei tarvitse olla mitenkään vaikeaa, teknistä tai hankalasti ymmärrettävää. Päinvastoin! Sisältö voi olla selkeää, kiinnostavaa ja houkuttelevaa. Siis sellaista, mikä vie asiakasta sujuvasti ostopolulla eteenpäin.
Rakenna luottamusta, auta asiakasta
- Ymmärrä asiakastasi.
- Unohda tuputtaminen ja suoramyynti.
- Keskity verkkosivuillasi asiakkaan näkökulmaan. Unohda ”Pyydä tarjous!”-mölinät.
- Tuota verkkosivuille lisäarvosisältöä, jonka ainoa tavoite on auttaa tulevaa asiakastasi.
Mitkä ihmeen lisäarvosisällöt?
Lisäarvosisältö tarkoittaa sisältöformaattia, jonka tavoitteena EI ole esitellä yrityksen toimintaa / organisaatiota / tuotteita / palveluita. Sen ainoa tarkoitus on auttaa asiakasta. Periaatteessa lisäarvosisältöön ladataan yrityksen avainasiantuntijuutta, niin paljon, ettei lukija voi olla kuin kiitollinen saamastaan veloituksettomasta avusta.
Lisäarvosisällöt voivat olla:
- oppaita
- webinaareja
- case-esimerkkejä
- valmiita dokumenttipohjia
- työkirjoja.
oletko lukenut nämä?

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI?
Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi.
”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.