Mikrosisällöllä saat helposti someen ruokaa

Tehty sisältö tehokäyttöön!
Hyvin usein yritysten somekanavat ovat olemassa vain, koska ”some on tätäpäivää”. Postauksen päivämäärä ja aihe kuitenkin juoruavat potentiaaliselle asiakkaalle tai työntekijälle yrityksen aktiivisuuden tasosta elää ajassa. Juhannuksena ei toimi viimeisimmän postauksen joulukuusen kuva rauhaisin toivotuksin.
Mutta. Yhtä usein yrityksillä on verkkosivustolla materiaalia, josta saadaan ammennettua someen sisältöä. Videot, blogikirjoitukset, referenssitarinat, uratarinat, asiantuntija-artikkelit, tutkimus toimialasta tai trendeistä toimivat hyvänä lähdeaineistona. Mikrosisältömallissa niitä kutsutaan pilarisisällöksi, joista nostetaan lainauksia tekstinä, kuvia, videoklippejä, infograafeja tai edellisten yhdistelmiä. Mikrosisältöjä voi varioida kanavan ja kohderyhmän mukaan, ja jakaa useita kertoja sosiaalisessa mediassa. Yksikin pilarisisältö elättää somea pitkään. Suunnitelmallinen pilarituotanto ja mietityt mikrosisällöt puhuttelevat asiakasta, ja vahvistavat käsitystä ajassa elävästä yrityksestä.
Tuskastuttaako sisällöntuotanto?
Mikrosisältömallilla saat sisällöllesi tasaisesti näkyvyyttä ja lukijoita useiden viikkojen, jopa kuukausien ajan.
Hyödyntämällä pilarisisällön:
- Tuotat enemmän sisältöä someen
- Tuotat monipuolisempia sisältöjä
- Tavoitat asiakkaasi eri kanavissa
- Saat enemmän näkyvyyttä arvokkaalle pilarisisällöllesi
- Saat kustannustehokkaan tavan hyödyntää olemassa olevia sisältöjä
Se kahdeksas viesti
Ihmisen on nähtävä seitsemän (7) kertaa viestisi ennen kuin voi odottaa toivottua reagointia. Mikrosisältö on tehokas tapa toteuttaa markkinoinnin viestitaajuutta. Varioidut viestit eivät kyllästä vastaanottajaa niin kuin staattinen toisto. Mikrosisällön jakelija saa myös arvokasta tietoa minkä sävyinen viesti ja missä kanavassa puree parhaiten unelma-asiakkaaseen.
oletko lukenut nämä?

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI?
Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi.
”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.