Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Miten digitoimisto markkinoi itseään? Case: Verkkoasema Oy

Usein asiakkaat tiedustelevat, että ”Kuinkas sitä markkinointia teillä tehdään?” ja siihen kysymyksen vastaan mielelläni! Verkkoasema toimii nimittäin erinomaisena testilabrana, kun kokeilemme digimarkkinoinnin tuoreimpia tekniikoita, työkaluja tai medioita. Meidän, niin kuin usein asiakkaidenkin, markkinoinnin keskiössä on kohdeyleisöä kiinnostavan sisällön tuottaminen ja sen aktiivinen jakelu. Tällä tavoittelemme:

  1. Digitoimistomme tunnettuuden kasvattamista
  2. Työnantajamielikuvan rakentamista
  3. Liidien keräämistä

Verkkiksen sisällöt löytyvät verkkosivuiltamme, YouTube-kanavaltamme sekä verkkovalmennusalustaltamme.

Tässä blogissa hieman yhteenvetoa Verkkiksen digimarkkinoinnin tuloksista ajalla 01-10/2021.

Mistä silmiä digitoimiston sisällöille?

Verkkoaseman sivujen liikenteen kokonaismäärä on noin 30 000 istuntoa vuodessa. Tämän lisäksi ohjaamme liikennettä myös YouTube -kanavallemme sekä verkkovalmennusalustalle. Verkkosivujemme suosituimmat liikenteen lähteet ovat:

Olemme rakentaneet kuluvan vuoden kesän ja syksyn ajan verkkosivujamme uusiksi, joten maksullinen mainonta on ollut tauolla, joka näkyy myös prosenttien jakautumisessa. Suurin osa verkkosivujen liikenteestä on ns. ilmaista eli orgaanista liikennettä hakukoneista.

Vastaavasti YouTube-kanavamme videot ovat saanut kuluvan vuoden aikana n. 20 000 katselukertaa ja kanavan tilaajien määrä rikkoi maagisen 500 rajan. Videoiden katselijat saapuivat pääosin Verkkiksen sometilien kautta tai YouTube:n oman hakutyökalun välityksellä.

Verkkiksen verkkovalmennusalusta rakennettiin kuluvana vuonna ja sinne on kirjautunut jo lähes 300 käyttäjää.

Puhutaanko liideistä?

Pelkät prosentit tai verkkosivukävijät eivät kuitenkaan liikevaihtoa kasvata, vaan myynnissä huhuillaan liidejä. Olemme keränneet 01-10/2021 aikana 1 134 kontaktia eli MQL:ää (marketing qualified lead) verkkosivujemme kautta. Verkkikselle tuli yhteydenottoja myös muita kanavia pitkin kuten suositusten, kumppaneiden ja social sellingin ansiosta.

Kiinnostavimmat verkkosivujen ”liidienkeruumagneetit” ovat olleet videokurssikolmikko: Miten myyt diginä?, Miten löydät asiakkaasi digikanavista? sekä Myyntijohtajan tiekartta.

Liidin määrittely

Verkkiksellä liidit jaetaan kahteen ryhmään. MQL eli marketing qualified lead tarkoittaa meillä asiakkaan antamaa tunnistetietoa eli kontaktitietoa. Näitä meille tulee yleensä runsaasti, koska verkkosivuilla on tarjolla paljon informaatiota ja opastavaa sisältöä. SQL eli sales qualified lead tarkoittaa Verkkiksellä myynnin hyväksymää kontaktia eli sitä että unelma-asiakasprofiilimme vaatimukset täyttyvät.

Verkkosivujemme liidisuppilo näyttääkin seuraavalta:

Meillä asiakkuudet ovat yleensä merkittäviä ja pitkäaikaisia, joten digimarkkinointiin ja verkkosivuihimme käyttämät panostukset tulevat takaisin moninkertaisina.

Heräsikö kiinnostus?

Varaa juttuhetki kanssani niin mietitään yhdessä, miten liidisuppilo saadaan rakennettua teidänkin verkkosivuillenne!

Tiina Niiittyviita.