Miten muuttaa verkkosivukävijät liideiksi?

Monet yritykset kohtaavat haasteen, jossa verkkosivuille saadaan kävijöitä, mutta nämä eivät muutu liideiksi eli potentiaalisiksi asiakkaiksi. Tämä ongelma voidaan ratkaista strategisella lähestymistavalla, joka keskittyy unelma-asiakkaan tunnistamiseen, huomion herättämiseen, lisäarvon tarjoamiseen ja houkuttelevan ehdotuksen tekemiseen.
Miksi verkkosivuiltamme ei tule liidejä?
Videolla Tiina esittelee 4-vaiheisen UHLE-mallin, joka tukee yrityksesi kaupallisten tavoitteiden saavuttamista.
UHLE-malli apuna
Unelma-asiakas
Tunne asiakkaasi. Määrittele unelma-asiakasprofiili ennen sisällöntuotantoa, jotta viestintä kääntyy yrityslähtöisestä asiakaslähtöiseksi.
Huomio!
Uskalla herättää huomio! Onnistuneen mainonnan tärkein asia on puhutella kohderyhmää siten, että he pysähtyvät viestisi äärelle.
Lisäarvo
Unohda itsestäsi puhuminen, tuota arvoa. Tarjoa asiakkaalle hyödyllistä sisältöä, kuten oppaita, webinaareja tai videoita, joiden saamiseksi kävijä antaa oman sähköpostiosoitteensa.
Ehdotus
Tee houkutteleva kaupallinen ehdotus. Tarjoa esimerkiksi veloituksetonta konsultointia, mutta toteuta se heti, ettei liidin lämmitys mene hukkaan ja kohteen kiinnostus yritystäsi kohtaan sammu.
Askelmerkit onnistumiseen
Onnistumisen edellytys on riittävä ymmärrys asiakkaista. Unelma-asiakasprofiilin määrittely ennen sisällöntuotantoa on yleensä silmiä avaavaa, ja yrityslähtöinen viestintä kääntyy asiakaslähtöiseksi.
Kun asiakkaan huomio on saatu, pyritään kävijä ohjaamaan verkkosivuille. Verkkosivuille tulisi rakentaa mainontaa varten räätälöity laskeutumissivu, jonka ainoa tavoite on tuottaa asiakkaalle arvoa ja hyötyä. Yleensä laskeutumissivuilta löytyy esimerkiksi oppaita, webinaareja tai videoita, joiden saamiseksi verkkosivukävijä antaa oman sähköpostiosoitteensa. Sähköpostiosoitteita tulisi hyödyntää ajatuksella; sen sijaan, että aloitettaisiin spämmäys, täytyy miettiä, mikä olisi asiakkaan näkökulmasta seuraava kiinnostava askel.
Näiden toimenpiteiden avulla voit muuttaa verkkosivukävijät liideiksi ja edistää yrityksesi myyntiä tehokkaasti.