Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sisällön hakukoneoptimointi

Voita hakukoneet ja käyttäjät puolellesi hakukoneoptimoidulla sisällöllä

Miltä verkkosivut näyttäisivät ilman sisältöä? Tilanne olisi sama kuin menisi taidenäyttelyyn ja seinällä roikkuisi tauluista pelkät kehykset tai astuisi kivijalkakauppaan ja hyllyt ammottaisivat tyhjyyttään.

Hyvä sisältö on sekä verkkosivujen että hakukoneoptimoinnin yksi tärkeimmistä elementeistä, sillä ilman optimoitua sisältöä on vaikea näkyä Googlessa.

Auta asiakasta löytämään yrityksesi ja ratkaisemaan tarpeensa.

Kun palvelet Googlea hyvin, palvelet asiakkaitasi erinomaisesti

Jotta sivustosi voisi miellyttää sekä käyttäjiä että hakukoneita, on sivuilla oltava riittävästi laadukasta ja aidosti arvoa luovaa sisältöä. Laadukas ja kohderyhmääsi kiinnostava sisältö palvelee asiakkaitasi paremmin, kuin puolivillainen pari lausetta sisältävä kertomus tuotteiden ominaisuuksista.

Kun puhutaan sisällön hakukoneoptimoinnista, pyritään silloin parantamaan sisältöjen laatua sekä asiakkaan että hakukoneen näkökulmasta. Mikäli sisältö optimoidaan ainoastaan hakukoneiden näkökulmasta, ovat tulokset todennäköisesti surkeita. On kumarrettava kahteen suuntaan samaan aikaan. Oleellisinta on miettiä sisältöä verkkosivukävijöiden ja potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Mikä heitä kiinnostaa? Millaista sisältöä he haluavat kuluttaa? Millaista tietoa he etsivät? Kun verkkosivusi vastaa kävijöiden kysymyksiin tai ratkaisee heidän ongelmansa, olet päässyt jo pitkälle sisältöjen hakukoneoptimoinnissa!

Sisällön hakukoneoptimoinnin hyödyt:

  1. Palvelet asiakkaitasi paremmin: luot kohderyhmääsi aidosti kiinnostavaa sisältöä 
  1. Verkkosivujasi on helpompi käyttää: tarjoat sisältösi selkeässä, mutta tyylikkäässä muodossa 
  1. Parempi näkyvyys hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi ja brändisi tunnettuus kasvaa 
  1. Parempi löydettävyys hakukoneissa: potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut helpommin 
  1. Tavoitat kohderyhmäsi paremmin: saat laadukkaita kävijöitä verkkosivuillesi ilmaiseksi 
  1. Verkkosivujen käyttökokemus paranee 
  1. Google palkitsee hyvin hakukoneoptimoidut sivut hyvillä sijoituksilla Googlessa 

Näin sisällön hakukoneoptimointia toteutetaan käytännössä

1

Auditointi ja avainsanatutkimus

Käymme sivuston teksti-, kuva- ja videosisällön läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin. Lisäksi toteutamme avainsanatutkimuksen, jossa selvitetään yrityksen kannalta järkevimmät avainsanat hakukoneoptimoinnin pohjaksi.

2

Suunnittelu

Raportoimme auditoinnissa ja avainsanatutkimuksessa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta.

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme sisällöt tarvittaessa kokonaan uudestaan tai jatkokehitämme olemassa olevia. Sisällöntuotanto voidaan toteuttaa tietysti myös yhdessä asiakkaan kanssa, esimerkiksi haastattelemalla asiakasta tai heidän työntekijöitään.

4

Seuranta ja raportointi

Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti.

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää