Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Tekninen hakukoneoptimointi

Paranna kotisivusi näkyvyyttä Googlessa

Tekninen hakukoneoptimointi (SEO) on yksi Google-näkyvyyden kulmakiviä. Kun yrityksesi verkkosivut rakennetaan teknisesti Googlen mieltymysten mukaisesti, niillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet sijoittua korkealle hakutuloksissa.

Vaikka verkkosivuillasi olisi maailman parasta sisältöä ja visuaalinen ilme toisesta ulottuvuudesta, eivät Google ja muut hakukoneet arvosta näitä asioita, mikäli sivuston tekniikka on retuperällä. Sivuston tekninen hakukoneoptimointi tarkoittaa siis toimenpiteitä, joilla varmistetaan, että verkkosivusto täyttää hakukoneiden asettamat vaatimukset.

Googlen ja muiden hakukoneiden on pystyttävä löytämään, etsimään, indeksoimaan ja hahmottamaan verkkosivun sisältö ja rakenne. Sivustojen on oltava suojattuja, mobiili- ja käyttäjäystävällisiä sekä nopeita, eikä sisällöissäkään saa käyttää samoja lauseita tai Google rankaisee duplikaattisisällöstä.

Miten onnistua teknisessä hakukoneoptimoinnissa?

Tekninen hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jolla verkkosivu pidetään hakukoneiden kärjessä. Teknisessä hakukoneoptimoinnissa kiinnitetään huomiota mm. seuraaviin asioihin:

  • Sivuston löydettävyys
  • Sivuston rakenne
  • Sivuston navigointi
  • URL-osoitteet
  • Sisäiset ja ulkoiset linkitykset
  • XML-sivustokartta
  • SSL-sertifikaatti
  • Uudelleenohjaukset ja virhesivut
  • Sivuston nopeus
  • Sivuston mobiiliystävällisyys

teknisen hakukoneoptimoinnin hyödyt:

  1. Parempi sijoittuminen hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi
  2. Parempi tunnettuus: hyvin optimoitu verkkosivu lisää yrityksesi tunnettuutta ja luotettavuutta verkossa
  3. Lisää potentiaalisia asiakkaita: potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksesi, kun sivusto löytyy helposti hakukoneissa
  4. Parempi käyttäjäkokemus: tekninen hakukoneoptimointi parantaa verkkosivun latausnopeutta, navigointia ja sisältöä, mikä lisää mahdollisuuksia saada asiakas palaamaan sivuille takaisin.

Näin toteutamme teknistä hakukoneoptimointia käytännössä

1

Auditointi

Käymme sivuston läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin, jossa kartoitetaan sivuston tilanne teknisen toteutuksen näkökulmasta. 

2

Suunnittelu

Raportoimme auditoinnissa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta. 

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme tarvittavat toimenpiteet auditoinnin ja suunnitelman pohjalta sekä informoimme muutoksista asiakkaalle. 

4

Seuranta ja raportointi

Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää