Podcast|Ihan Diginä

Totta vai tarua? 4 sitkeää markkinointiväitettä syynissä! | Ihan Diginä 05/2025

Myykö hyvä tuote itsensä?

”Hyvä tuote myy itse itsensä” on varsin yleinen markkinointiin liittyvä olettamus erityisesti suomalaisten keskuudessa. Vaikka suljettujen ovien takana tehtäisiin kuinka hyvää duunia, ei tarina hyvästä tuotteesta tai palvelusta kulkeudu itsestään asiakkaan korviin.

Loistavankin tuotteen markkinoinnissa saatetaan joskus keskittyä liikaa tuotteen teknisten ominaisuuksien, tai tutkimus- ja kehitystyön saavutuksiin. Silloin saattaa unohtua näkökulma, mitä hyötyä tuotteesta voisi olla asiakkaalle? Käytännössä hyvä tuote ei vielä myy itseään. Tuotteen tulee olla tunnetuin asiakkaan hyväksi havaitsema tuote, jotta se pystyy myymään itse itsensä.

Onko sosiaalinen media ilmainen media?

Sosiaalinen media on ilmaista vain yksityishenkilöille, joiden ajalla ei ole arvoa. Sosiaalinen media on media siinä missä televisio tai sanomalehti, eivätkä nekään ole ilmaisia yrityksille. Sosiaaliseen mediaan voi toki lähettää ilmaiseksi informaatiota, mutta informaation saattaminen näkyväksi yleisölle maksaa.

Tekevätkö B2B-asiakkaat päätöksensä järjellä?

On illuusio, että B2B-asiakkaat tekevät päätöksiä puhtaasti järkiperäisesti, sillä näissä yrityksissä päätöksiä kuitenkin tekevät ihmiset. Markkinoinnissa pyritään jatkuvasti luomaan sisältöjä, jotka herättäisivät jonkin tunnereaktion ihmisissä, joita päättäjätkin ovat. Jos yrityksissä päätöksiä tehtäisiin täysin tunneperäisesti, ei mainosvideoilla olisi B2B-markkinoinnissa mitään vaikutusta.

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää