Blogi|Myynnin kasvattaminen

Verkkosivujen aktiivinen kehittäminen kannattaa

Markkinoinnin asiantuntijat Riitta, Mika ja Titta

 Verkkosivuja ei kannattaisi koskaan ajatella kertaluontoisena projektina: tehdään sivut kerran ja annetaan niiden sitten olla viisi vuotta koskemattomina.

Tämä ei tarkoita vain sitä, ettei verkkosivuille lisätä sisältöä, vaan nimenomaan sivuston teknistä ja käyttöliittymällistä staattisuutta.

Verkkosivuja ei kannattaisi koskaan ajatella kertaluontoisena projektina.

korjaa virheet ajoissa

Verkkoasemalla verkkosivuprojektiin kuuluu sekä tekninen testaus että testaus lopullisilla julkaisusisällöillä. Julkaisun jälkeen teemme sivustolle SiteImprove-analyysin. 

Verkkosivuja kannattaisi seurata aktiivisesti sekä analytiikassa että esimerkiksi Siteimproven kaltaisilla työkaluilla myös julkaisun jälkeen. Näin saadaan kiinni mahdolliset ongelmakohdat ja pullonkaulat, kuten rikkinäiset linkit (jotka syntyvät esimerkiksi sisältöä editoidessa julkaisun jälkeen) sekä muut käyttäjien ja yrityksen tarpeet. Kun korjaukset ja muutostoimenpiteet tehdään mahdollisimman nopeasti, sivun laatupisteet pysyvät hyvinä ja sivusto pysyy käyttäjäystävällisenä

hyödynnä a/b-testausta

A/B-testaus eli kahden (tai useamman) vaihtoehtoisen toteutustavan (esimerkiksi kuvavalinta, painikkeen väri tai sijainti, otsikko tai teksti) vertailu on tehokas työkalu sekä julkaisun jälkeen että myöhemmässä vaiheessa sivuston elinikää. Sillä voi testata esimerkiksi:

  • Toimiiko kuva B paremmin etusivun bannerissa kuin yrityksen johdon suosikki A ja tuottaako se enemmän klikkauksia eteenpäin?
  • Vaikuttaako painikkeen väri tai sijainti siihen, kuinka usein tuote siirretään ostoskoriin tai klikataan call to action-kehotteesta eteenpäin?
  • Voisiko joku toinen otsikointi tai teksti tuoda enemmän uutiskirjetilauksia?

A/B-testausta voidaan tehdä myös uutiskirjeissä, mainoksissa, jne.

muokkaa sivustoa kun liiketoiminta muuttuu

Yrityksen liiketoiminta ei sekään ole staattista: Tarjooma, kohderyhmä ja markkina voivat muuttua. Voi tulla globaali pandemia, joka muuttaa koko liiketoiminnan yhdessä yössä. Myös selainteknologiat ja hakukoneiden algoritmit muuttuvat jatkuvasti. Siksi se, mikä toimi 6 kk sitten, ei välttämättä enää toimi tänään.

Tuotteet eivät myöskään myy itse itseään vain olemalla verkkosivuilla tai verkkokaupassa. Markkinoinnin lisäksi itse sivustoa kannattaakin kehittää aina tarpeen mukaan, luomalla esimerkiksi uusia kampanjaländäreitä ja niitä varten uusia ominaisuuksia.

Se, mikä toimi 6 kk sitten, ei välttämättä enää toimi tänään.

JAA TEHTÄVÄT OSAPROJEKTEIHIN

Jatkuvan kehityksen palvelumme tarjoaa asiantuntijatiimin verkkosivujen kehittämiseen ja ylläpitoon. WebBOOST on mahdollista ottaa käyttöön joko tekeillä oleville sivuille, tai nykyiselle sivustolle. 

Jos verkkosivuprojekti on jo suunnitteilla, voidaan se jakaa pienempiin osaprojekteihin: 

  • Uudistetaan ensin verkkosivusto teknisesti ja käyttöliittymällisesti ja uudistetaan vanhat sisällöt nykypäivään.
  • Jatkossa täydennetään verkkosivulle lisää ominaisuuksia, sisältötyyppejä, integraatioita tarpeen mukaan. Esimerkiksi tuodaan mukaan blogi, infograafeja, verkkokauppa, laskureita, lomakkeita ja integraatioita.

Hyödyt: kustannus ja tarvittavat resurssit myös asiakasyrityksen sisällä jakaantuvat pidemmälle aikavälille.

Ellei tällä hetkellä ole tarvetta käynnistää kokonaisvaltaista verkkosivu-uudistusta, palvelulamme on mahdollista korjata isot joka päivä ärsyttävät kipupisteet, tehdä parannuksia osaan sivustoa tai luoda uusi ominaisuus tai sivukokonaisuus aina tarpeen mukaan. 

Hyödyt: sivusto pysyy teknisiltä ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään priimakunnossa koko elinkaarensa ajan.

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää