Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Verkkosivuprojektin vaiheet

Suunnitteluvaihe

Projekti aloitetaan kickoff- ja workshop-palaverilla, jossa tarkennetaan lopullinen tiimi, roolit sekä projektin tehtävät sekä aikataulu. Tarvittaessa pidetään toinen workshop-palaveri. Workshopissa suunnitellaan ja määritellään verkkosivujen konsepti, tekniset toiminnallisuudet ja integraatiot yms. Vaiheen lopputuloksena on rakennesuunnitelma sekä klikkailtava prototyyppi käyttöliittymästä. 

Visuaalisen ilmeen suunnittelu 

Suunnittelu alkaa palaverilla, jossa suunnittelijalle käydään läpi verkkosivuston prototyyppi, toiminnot sekä asiakkaan toiveet visuaaliselle ilmeelle. Etusivusta tehdään ensin desktop- ja mobiilimalli, joka iteroidaan asiakkaan kanssa valmiiksi. Tämän jälkeen suunnitellaan loput sivut, tarvittavat kuvat sekä mahdolliset kuvaussuunnitelmat. Asiakkaan hyväksyttyä visuaalisen ilmeen, voidaan siirtyä seuraavaan vaiheeseen.

Sisällöntuotanto

Tämä vaihe verkkosivu-uudistuksessa on erittäin olennainen. Sisällön määrä ja tyyppi vaikuttavat verkkosivuston rakenteeseen sekä sivujen asetteluihin. Tuotanto voi sisältää asiakkaan toimittaman raaka-materiaalin perusteella tehtäviä sivuja sekä mahdollisia asiakashaastatteluita sekä työntekijähaastatteluita. Myös mahdollisten videoiden toteutus sekä kuvien valinta on olennainen osa sisällöntuotantoa.

Sisällöntuotanto on syytä aloittaa heti verkkosivuprojektin suunnitteluvaiheessa ja jatkaa sitä koko projektin ajan teknisen toteutuksen rinnalla. Näin taataan se, että sisällöt ovat valmiina sivuston julkaisuvaiheessa.

Tekninen tuotanto 

Ammattimainen devaaminen aloitetaan kehitysympäristössä versiohallinta huomioiden. Työn edistyessä asiakkaan kanssa pidetään lyhyitä status-palavereita, joissa edistymistä seurataan ja devaaja voi kysyä tarkennuksia ja toiveita toteutustavoista. Kaikkia muuttujia ja vaihtoehtoja ei ole vielä ehkä huomattu hyvästä suunnittelusta huolimatta. Lopuksi toteutus testataan testiympäristössä ja asennetaan sisällön syöttöä varten. 

Käyttöönotto ja julkaisu

Verkkosivuston perusrakenne luodaan valmiiksi ja syötetään sisällöt, luodaan tarvittavat lomakkeet ja kytketään vaikkapa markkinoinnin automaatiot sivustolle. Vaiheeseen kuuluu myös asiakkaan koulutus ylläpitotyökalujen käyttöön. Kun lopullinen sisältö on syötetty, suoritetaan vielä lopullinen testaus, jonka jälkeen sivusto on valmis julkaistavaksi. Julkaisun jälkeen seurataan sivuston toimintaa tarkasti sekä tekniseltä että näkyvyyden eli hakukoneoptimoinnin kannalta. 

Verkkopalvelun ylläpito

  • HelpDesk-palvelut
  • WordPressin päivitykset
  • Web-hosting
  • Jaettu www-tila, levytilaa 15Gt
  • Varmuuskopiointi ja valvonta 24/7
  • SSL-suojaus ja -sertifikaatti
  • Staging-ympäristö uusien ominaisuuksien testaukseen ja katselmointiin ennen tuotantoon siirtoa
  • Versionhallinta

Viestintä

Keskustelu ja viestintä TEAMSISSA.

Näkymä projektipäällikön KALENTERIIN. Voit helposti ja nopeasti varata projektipäällikön kalenteriin palaverin esimerkiksi suunnitelmien muuttuessa.

Projektinhallinta

Aikataulu, vaiheet, tehtävät ja tuntikirjaukset Visma Severassa. Projektipäällikölle REAALIAIKAINEN NÄKYMÄ projektin etenemisestä.

Laatu

Prosessit, työohjeet ja mallipohjat LAADUKKAAN työskentelyn tukena.

Mikko, Tuomas ja Marjo.

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.