Verkkosivut yrityksesi käyntikorttina

Miksi teillä on verkkosivut?
Tiedätkö, millainen on antamasi asiakaskokemus verkossa? Osaatko sanoa millaisia kohtaamispisteitä sinun ja asiakkaasi välillä on, ja minkälaisten tuntemusten ja ongelmien kanssa asiakkaasi mahdollisesti kamppailee? Mikäli et tiedä vastauksia kysymyksiin, miten osaat rakentaa verkkosivusi niin, että asiakkaasi kokemus yrityksestäsi on positiivinen?
Tyypillisesti verkkosivuprojektiin syöksytään ilman pohjatietoja tai perusteluita siitä, mikä on asiakkaasi näkökulmasta lähtökohtaisesti pielessä. Analysoi vanha sivustosi ja keskity verkkosivustouudistuksessa niihin asioihin, jotka vaativat parannusta, ja pidä kiinni toimivista osista.
Verkkosivut ovat osa asiakkaan digitaalista ostopolkua
Myynnin kasvattamiseen tähtäävä verkkosivusto rakentuu REANE-ideologian mukaisesti. Verkkosivuilta löytyy erilaisia laskeutumissivuja sen mukaan, mistä sivuille päädytään. Verkkosivukävijää ohjataan taitavasti sivuille eteenpäin, tarjoten jatkuvasti juuri tälle kävijälle relevanttia ja kiinnostavaa sisältöä.
Verkkosivut kehittyvät jatkuvasti
Onnistunut verkkosivu-uudistus on tekijöidensä summa: Hyvän pohjatyön, informaatioarkkitehtuurin, visuaalisen suunnittelun, teknisen tuotannon, sivustoon liitettävien markkinointi- ja myyntityökalujen huomioonoton ja testauksen lisäksi verkkosivu-uudistus vaatii onnistuakseen myös runsaasti sisällöntuotantoa
Turhan usein verkkosivu-uudistus on kuitenkin vain 3–5 vuoden välein läpikäytävä prosessi, jonka jälkeen verkkosivuihin ei kajota. Näin menetetään tilaisuus havainnoida, millaisen käyttäjäkokemuksen sivusto tarjoaa ja ongelmat siirtyvät sivustouudistuksesta toiseen. Kannattaisikin mieluummin rakentaa verkkosivuista ensin 1.0 versio, jota kehittämällä pyrittäisiin saavuttamaan 2.0 versio, ja siitä edelleen kehittäen yhä yksityiskohtaisemmin? Tällainen kehitysprosessi antaa mahdollisuuden parantaa sivustoa analytiikan avulla ja auttaa keskittymään uudistuksissa niihin ongelmiin, jotka oikeasti kaipaavat korjausta.
Verkkosivuston kehitys
- Määritä verkkosivuston tehtävä: hyviä määrittelyn peruskiviä ovat esimerkiksi liiketoiminnan strategia, myynnin asiakassegmentointi tai markkinatilanne.
- Tunne ja tunnista yrityksesi ihanneasiakas: ketä ja mistä haluat kävijöitä sivuillesi.
- Analysoi nykysivuston tilanne, analytiikkatyökalut kertovat faktat, mutta voit alkuun pääsemiseksi esimerkiksi:
- vertailla tukeeko kotipesä nykyisen liiketoiminnan painotuksia
- tuleeko sivustolta yhteydenottoja
- toimiiko sivustosi eri päätelaitteilla
oletko lukenut nämä?

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI?
Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi.
”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.