Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Verkkokauppa

Verkkokaupan haasteet

Melkein neljä viidesosaa suomalaista on ostanut verkkokaupasta jotain. Tästä ihmismäärästä puolet tekee ostoksia säännöllisin väliajoin. On arvioitu, että suomalaisten verkkokauppa-asiakkaiden määrä ei enää oleellisesti kasva, mutta verkkokauppaan käytetty rahamäärä kasvaa vielä kauan. Maailmanlaajuisesti myös asiakkaiden määrä on toki vielä rajussa kasvussa.

Verkkokauppojen määrä kasvaa ja sen myötä kilpailu kiristyy. Olennaista onkin luoda verkkokauppa, joka on helposti löydettävissä ja käyttäjäystävällinen. Olennaista on myös sitouttaa asiakkaat verkkokauppaan ja tehostaa myyntiä digimarkkinoinnin avulla.

Mitä tarkoittaa?

Verkkokauppa voidaan toteuttaa hyvin monella eri tavalla ja kaupan hinta määräytyy toteutustavan mukaan. Hyviä verkkokauppa-alustoja on useita ja niistä on kyettävä valitsemaan pitkällä tähtäimellä sopivin. Yhä useammin verkkokauppa toteutetaan osana verkkosivustoa, jolloin helpointa on hyödyntää olemassa olevaa alustaa verkkokaupan toteutukseen.

Olennaista verkkokaupan määrittelyssä on, montako tuotetta verkkokauppaan viedään. Sen pohjalta kyetään arvioimaan, voidaanko tuotetietoja ja hintoja ylläpitää manuaalisesti, vai onko tarvetta rakentaa integraatioita esimerkiksi toiminnanohjaus- tai varastojärjestelmiin. Lisäksi on arvioitava, mikä tai mitkä maksujärjestelmät sopivat parhaiten verkkokaupparatkaisuun.

Etenkin verkkokaupassa on kyse kokonaisuuden hallinnasta. Pelkän toimivan ohjelmiston toteutuksella et vielä saa asiakkaita, vaan on tärkeää määritellä tarkkaan verkkokaupan tavoitteet ja projektia on hyvä täydentää verkkokaupan julkaisun jälkeen digimarkkinoinnilla.

Me autamme

Verkkoasema tarjoaa asiakasyrityksilleen räätälöityjä kokonaisratkaisuja, joissa otetaan huomioon niin ohjelmistoratkaisu kuin digitaalinen markkinointi. Verkkoasema on kokenut tekninen osaaja, jolla on kokemusta useista eri verkkokauppa-alustoista, verkkomaksumenetelmistä sekä varastojärjestelmäintegraatioista. Me huolehdimme, että verkkokauppasi on helppokäyttöinen. Pyrimme lisäksi tehostamaan verkkokauppaasi asteittain Verkkoaseman testauspalvelun ja MIT-palvelun puitteissa sekä suunnittelemme verkkokaupan digitaalista markkinointia osana projektia.

Verkkoasemalla pidämme asiakkaistamme huolta myös verkkokaupan toteutuksen jälkeen. Tarjoamme kotimaisen yhteistyökumppanimme kautta hosting-palveluja sekä erilaisia tuotetuki-, ylläpito-, ja päivityskokonaisuuksia, joilla verkkosivuston tietoturva pidetään ajan tasalla. Tukipalvelumme on kuin verkkokauppasi vakuutus. Mitä ikinä tapahtuukin, et jää yksin.

Verkkokaupan toteuttamisen työvaiheet

  1. Määrittely
  2. Alkutilanteen kartoitus
  3. Ketterä suunnittelu: rakenne ja sisällöt
  4. Hakukoneoptimoinnin mukaanotto – varmistetaan hakukonenäkyvyys
  5. Tekninen määrittely: tuoterakenne, maksaminen, toimitustavat, integraatiot jne.
  6. Hyvä ja raikas ulkoasu, joka toimii myös mobiilissa
  7. Tekninen toteutus valitun verkkokauppa-alustan mukaan
  8. Ulkoasun ja toimintojen koodaus
  9. Asennus ja testaus
  10. Koulutus ja sisällön syöttö
  11. Tuotteiden tuonti suoraan verkkokauppaan toisesta ohjelmistosta
  12. Loppukatselmointi ja julkaisu
  13. Jatkuva tuki ja kehittäminen
  14. Helpdesk-palvelut
  15. Digitaalinen markkinointi
  16. Analysointi ja analytiikka

Hinnoittelu

Verkkokaupan toteutuksen hinta on alkaen 6 500 € (+ alv). Hinta sisältää sivuston suunnittelun, teknisen toteutuksen, integraatiot, testauksen, julkaisun sekä koulutuksen.

Pidämme asiakkaistamme huolta myös verkkokauppaprojektin jälkeen. Tarjoamme hosting-palveluja sekä erilaisia tuotetuki-, ylläpito-, ja päivityskokonaisuuksia, joilla verkkokaupan tietoturva pidetään ajan tasalla. Tutustu myös tukipalveluihimme!

Tarjoamme tukea myös verkkokaupan markkinointiin, tutustu Verkkoaseman Marketing IT-palveluun!

Touch Down-palvelu verkkopalvelu-uudistukseen

Touch Down-palvelullamme saat enemmän. Palvelu ei keskity vain verkkopalvelun uudistamiseen, vaan rakentamaan parhaan mahdollisen verkkopalvelukokonaisuuden liiketoimintasi tavoitteiden tueksi. Touch Downissa verkkopalveluprojektin tukena toimii testaus ja mittaaminen, jotka antavat todellisen kuvan tarpeista.

Touch down! –palvelun avulla vältät sudenkuopat ja suoritat verkkosivujen kehittämisen menestyksekkäästi maaliin. Keskitymme niihin asioihin, jotka ovat pielessä, emme niihin, jotka jo toimivat.

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, SoMe-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.