Verkkoasema

Huomispäivän asiakkaasi ovat tänään verkossa.

 

Verkkopalvelut

Miten saat johdateltua asiakkaasi tuotteidesi ja palveluidesi pariin?
Miten verkkopalvelustasi rakennetaan kiinnostava ja kauppaan johdatteleva?

Tutustu ratkaisuihimme:


 
 
 
 

 

Ensivaikutelma ratkaisee verkossakin

Kun asiakkaasi on googlaamalla sinut löytänyt ja kiinnostus on herännyt, hän aloittaa omatoimisen tiedonkeruun ja vertailun. Olipa kyse verkkosivuista tai verkkokaupasta, on verkkopalvelun käytettävyyden ja luotettavuuden tunnuttava hyvältä, jotta se vakuuttaa asiakkaan.

Ensivaikutelman tulee vakuuttaa, jotta asiakas jatkaa tututustumista sisältöön.

Tunne asiakaasi digitaaliset ostopolut

Sisällöllä on suuri merkitys. Asiakkaasi haluavat kuulla ja nähdä yhä enemmän hänelle suunnattua, kiinnostavaa ja koskettavaa sisältöä. Sisältö ratkaisee oletko lopulta kiinnostava vai et. Sisällön avulla asiakkaasi saa ostopäätöstä varten kaiken hakemansa ja tarvitsemansa tiedon.

Ethän panttaa asiakkaan ostopäätökseen vaikuttavaa tietoa! Kaikkea ei suinkaan ole tarkoitus kaataa kerralla asiakkaan eteen, vaan verkkopalveluihin voidaan rakentaa erilaisia ostopolkuja, joita pitkin asiakas kulkee maaliin.

 

Verkkosivut

Järki ja tunteet

Hyvin usein verkkopalvelun suunnittelussa keskitytään ulkoasuun. Oikeasti käyttäjän kannalta tärkeintä kuitenkin on hyvä käyttäjäkokemus kaikilla päätelaitteilla. Tekninen alustavalinta on lopulta helpoin osa verkkopalvelun rakentamista, sillä sen voi tehdä faktoihin nojaten ilman sen suurempia tunteiluja.

Tarkoituksenmukainen teknologia

Onko verkkopalvelusi avoin vai sisältääkö se ns. ekstranetin eli käyttäjärajatun osion? Kuinka paljon anonyymejä tai kirjautuvia käyttäjiä sinun pitää pystyä palvelemaan? Onko verkkopalvelu globaali vai käyttäjäkunta maantieteellisesti rajattu? Onko palvelun ylläpito-organisaatio suuri vai onko ylläpito vain muutaman käyttäjän hyppysissä?

Wordpress

Wordpress on täydellinen valinta, jos verkkopalvelu on kaikille avoin tai ekstranet-osio on suppeahko ja ylläpitoon ei tarvita monia tasoja ja rajauksia.

Drupal

Drupal on rajattujen verkkoyhteisöjen toimintaan soveltuva modulaarinen ja avoimen lähdekoodin julkaisujärjestelmä.

VJ6

VJ6 tarjoaa suljetun lähdekoodin ansiosta tietoturvallisemman ja tehokkaan vaihtoehdon, joka tukee tuhansien loppukäyttäjien ja satojen ylläpitäjien toimintaa. Sen integroiminen muihin tietojärjestelmiin on myös mahdollista. VJ6 on Verkkoaseman oma ohjelmisto, jota ja jonka aiempia versioita on käytetty sadoissa projekteissa jo yli 15 vuoden aikana.

Intrexx

Intrexx on Java-pohjainen modulaarinen julkaisujärjestelmä, joka sisältää monia sovelluskehittimen ominaisuuksia. Intrexxiä kehittää saksalainen United Planet, jonka suomalainen edustaja ja myyjä Verkkoasema on.

Verkkokaupat

Haluatko digitalisoida kuluttajille tai yrityksille suunnatun kauppasi? Vai pohditko vasta verkkokaupan perustamista? Onko sinulla liiketoimintajärjestelmiä, joihin haluat verkkokauppasi integroituvan?

B2C ja B2B

Harvoin tulee ajatelleeksi, että loppukäyttäjälle päätyvä tuote kulkee yleensä ensin yritysten välisen verkkokaupan (business-to-business) ja sitten kuluttajaverkkokaupan (business-to-consumer) ketjujen läpi.

Yritysten välinen verkkokauppa on suurten volyymien kauppaa, raaka-aineiden ja tukkutavaran ostoa ja myyntiä. Kuluttajaverkkokaupassa liikuteltavat yksiköt ovat yleensä pienempiä ja sitä tekevät valmistajat tai jälleenmyyjät ja joskus jopa molemmat.

Lisäksi verkkokaupan tuotteiden mukaan saattaa olla paketoituna myyjän tai kolmannen osapuolen palveluja. Logistiigan palvelutuottajat toimivat tärkeänä osana verkkokaupan toimitusketjua ja voivat lisätä tuotteisiin omia kustannuksiaan ja palvelujaan, kuten toimitustapa- ja seurantapalveluja.

Monimuotoinen kokonaisuus

Verkkokaupan tekniseen toteutukseen löytyy valtava määrä erilaisia vaihtoehtoja. Verkkoasemalla pääosin teknologiana toimii WooCommerce, mutta haastavimmissa tapauksissa olemme todenneet asiakkaalle järkevimmäksi malliksi räätälöidä verkkokauppa alusta loppuun saakka. Julkaisualustan lisäksi huomioon tulee ottaa erilaiset integraatiot, maksutavat ja itse logistiikka. Verkkokaupan varsinainen menestys syntyy kuitenkin markkinoinnin onnistumisen ja riittävän kävijävolyymin avulla.


Tutustu myös kunnille suunnattuun valmiiseen verkkopalveluratkaisuumme! 
Yhteystiedot Tarjouspyyntö Tukipyyntö Tilaa uutiskirje
Jaa tämä sivu