Verkkosivukävijöistä liidejä

uhle-malli apuna 

Digitaalisen markkinoinnin tyypillisimpiä haasteita on se, että vaikka mainonnalla onnistuttaisiin tuomaan verkkosivuille kävijöitä, ne eivät kuitenkaan konkretisoidu myynnin toivomiksi liideiksi. Käyttämämme UHLE-malli auttaa rakentamaan sisällöt ja kampanjat siten, että ne tähtäävät liidien tuottamiseen. UHLE-malli on Verkkiksen oma markkinointistrategia liidien tuotantoon ja sisältää sisällöntuotantoa, some- ja uudelleenmarkkinointia sekä uutiskirjeviestintää. 

UHLE-malli

Asiat etenee. Näkyy halu olla aidosti auttamassa asiakasta.

Jussi Vesanko, Kopar Oy

Mitä uhle tarkoittaa?

U

Unelma-asiakas

Tunne asiakkaasi.

H

Huomio!

Uskalla herättää huomio!

L

Lisäarvo

Unohda itsestäsi puhuminen, tuota arvoa.

E

Ehdotus

Tee  houkutteleva kaupallinen ehdotus.

Askelmerkit onnistumiseen 

Onnistumisen edellytys on se, että markkinoinnissa on riittävä ymmärrys asiakkaista. Unelma-asiakasprofiilin määrittely ennen sisällöntuotantoa on yleensä silmiä avaavaa. Yrityslähtöinen viestintä kääntyykin asiakaslähtöiseksi. Onnistuneen mainonnan tärkein asia on onnistua puhuttelemaan kohderyhmää siten, että he pysähtyvät viestisi äärelle.

Kun asiakkaan huomio on saatu, pyritään kävijä ohjaamaan verkkosivuille. Verkkosivuille tulisi rakentaa mainontaa varten räätälöity laskeutumissivu, jonka ainoa tavoite on tuottaa asiakkaalle arvoa ja hyötyä. Yleensä laskeutumissivuilta löytyy esimerkiksi oppaita, webinaareja, videoita, joiden saamiseksi verkkosivukävijä antaa oman sähköpostiosoittensa.

Sähköpostiosoitteita tulisi hyödyntää ajatuksella. Sen sijaan, että aloitettaisiin spämmäys, tulisi miettiä mikä olisi asiakkaan näkökulmasta seuraava kiinnostava askel. Tarjoa lisää osaamistasi esimerkiksi veloituksettomien konsultointien muodossa. Mutta se on toteutettava heti, ettei liidin lämitys mene hukkaan ja kohteen kiinnostus yritystäsi kohtaa sammu.

Miten UHLE-malli rakennetaan? 

  1. Unelma-asiakkaan määrittely.

  2. Lisäarvosisällön sekä ehdotuksen ideointi. 

  3. Sisällöntuotanto verkkosivuille.  

  4. Laskeutumissivujen rakentaminen. 

  5. Huomiota herättävän uutiskirjeen ja mainosten kirjoittaminen.  

  6. Kampanjoiden rakentaminen.

  7. Tulosten raportointi ja kampanjan optimointi.

Kiinnostuitko?

Haluaisitko tietää miten mallia voitaisiin hyödyntää tavoitteittesi saavuttamiseksi?

Markkinointi kattaa niin laajan kokonaisuuden, että kaikessa on haastavaa olla kerralla hyvä, joten Verkkiksen tuki oli tärkeä, jotta tekisimme oikeita asioita. Saimme relevantit kohderyhmät kiinni ja suuntaviivat sille, miten etenemme jatkossa. Jos tarvitset kokenutta tukea tekemiseesi, Verkkis on oikea osoite.

Jaakko Lampinen, Tarlgraf Oy 
Riikka Pohjanen

SINUA SAATTAISI KIINNOSTAA MYÖS NÄMÄ