Verkkoasema

Huomispäivän asiakkaasi ovat tänään verkossa.

VERKKOPALVELUTDIGIMARKKINOINTIYLLÄPITO JA TUKITUOTTEETREFERENSSITREKRYYHTEYSTIEDOT

 

Verkkosivut

Digitaalisen asiakaskokemuksen ydin.
Kuinka hyvin sinun verkkosivusi toimivat asiakkaasi ehdoilla? 

Verkkosivujen toteutus sisältää:

suunnittelun, 
teknisen toteutuksen, 
testauksen, 
julkaisun ja
koulutuksen

Hinta alkaen 3 700 €.

Verkkosivuja tehdään siksi, että niihin saataisiin napattua käyttäjiä

Täkynä toimivat laskeutumissivut, jotka optimoidaan esimerkiksi Google-hakuja varten, jotta ne sijoittuisivat hakutuloslistauksissa hyvin. Mikäli sivusto tai palvelu ei vastaa annettua mielikuvaa, käyttäjä lipsahtaa siitä nopeasti irti takaisin hakutuloslistauksen virtaan. Jos sivustolla on käytössä kävijätilastointipalvelu, tämä ilmiö näkyy siinä korkeana takaisinkimmahduslukuna eli bounce ratena.

Miten pitää napatut käyttäjät verkkosivuilla?

Ensin täytyy saada sopivat eli halutut käyttäjät vierailemaan verkkosivustolla - tässä voimme auttaa Google-palveluidemme kautta. Sen jälkeen tarjotaan selkeästi haluttu ja tarkoituksenmukainen sisältö hyvän käyttökokemuksen kera. Verkkosivuston mielenkiintoinen ulkoasu ei ainakaan huononna pyyntionnea.

 

Hyvät verkkosivut

Kun pystyy identifioimaan selkeästi muutamalla virkkeellä asiakas- tai käyttäjäryhmänsä ja näille tarjoamansa sisällön tai palvelun, voi ryhtyä miettimään verkkosivujen toteutusta. Joskus voi olla parempi ottaa suunnittelun lähtökohdaksi yhden käyttäjäryhmän vaatimukset ja tarpeet.

Kannattaa myös harkita voiko verkkosivuja toteuttaa ketterästi ja vaiheittain. Siinä verkkosivut otetaan käyttöön osissa osien valmistumisen mukaan. Kokemuksemme mukaan silloin päästään nopeammin toimivaan lopputulokseen, kuin perinteisellä tavalla ensin tarkasti määrittelemällä ja kokonaissuunnittelulla. Ketterän toteutuksen ansiosta tarvittavien muutoksien tekeminen projektin edetessä on halvempaa ja nopeampaa.

Lean-periaatteen mukainen toteutustapa on kustannustehokas. Siinä verkkosivujen tärkeimmät osat saavat ansaitsemansa huomion toteutusvaiheessa ja toisaalta on pienempi riski, että resursseja tai budjettia ei kuluteta loppukäyttäjän tai liiketoiminnan tarpeiden kannalta epäoleelliseen.

Tutustu myös kunnille räätälöityyn verkkopalveluratkaisuumme os. www.kunnanverkkosivut.fi

Muutama syy uudistaa verkkosivut:

1. Sivut näyttävät ja tuntuvat vanhanaikaisilta eivätkä kuvaa nykyistä toimintaasi

Verkkosivustot ovat kuin taloja: niitä pitää siivota ja rempata, jotta ne näyttävät asutuilta.

2. Asiakkaat eivät löydä tarjoamiasi tuotteita/palveluita

Ovatko hakutulostiedot oikein? Käykö sivustolta ilmi se mitä tarjoat? Pärjääkö sivustosi vertailussa muiden vastaavien palveluntarjoajien sivustojen kanssa?

3. Aikasi menee liiketoiminnan pyörittämiseen eikä sitä riitä verkkosivujen ylläpitoon

Oikealla työkalulla voit tehdä helposti ja nopeasti kaiken tarvittavan. Tiedottaminen, uutiskirjeet, blogaaminen ja asiakassuhteet voi nykyisin hoitaa nettiselaimella yhdellä ja samalla julkaisujärjestelmällä.

4. Toivot lisää liidejä ja myyntiä verkkosivujesi välityksellä

Hyvien verkkosivujen taustalta löytyy usein työkalut kävijä- ja asiakastietojen hyödyntämiseen jälkimarkkinoinnissa.

Verkkosivujen toteutus

Tarvikkeet

1. Käytettävyys, käyttöliittymät ja ulkoasu

Uudella verkkosivulla huomio kiinnittyy ensiksi grafiikkaan ja efekteihin. Hieno ulkoasu ei kuitenkaan riitä, mikäli käyttäjä ei löydä haluamaansa sisältöä tai palvelua tai mikäli käytettävyydessä on ongelmia.

Ellei käyttäjän haastaminen ole yksi sivuston tavoitteista, olisi parasta, jos käyttäjä saisi toimitettua asiansa ilman sen suurempia mutkia. Käytettävyys on parhaimmillaan, kun käyttäjä ei kiinnitä siihen huomiota.

2. Sisältö

Käyttäjä tulee verkkosivustolle sisällön vuoksi. Hyvin usein verkkosivuston tuotanto kompastuu siihen, että sisältötyötä ei ole resurssoitu riittävästi tai sisällön toimittaminen on jäänyt kesken. On hyvin helppoa latistaa käyttäjän mielenkiinto jaarittelemalla tai tarjoamalla sisältö epäjohdonmukaisena kokonaisuutena.

Mielenkiintoinen kerronta houkuttaa käyttäjää syventymään sisältöön. Hyvä verkkosivusto puhuttelee tavoiteltuja käyttäjäryhmiä korostettujen aiheiden, kieliasun ja kerrontatavan avulla.

Sisällön tuotannossa kannattaa ajatella omia resursseja ja kustannustehokkuutta. Tekstisisällön tuotanto on halpaa ja laadukkaita kuviakin saa sivuille melko helposti. Videot ja multimediasisällöt maksavat. Joskus niihinkin kannattaa kuitenkin sijoittaa, sillä ne sitovat käyttäjän huomion parhaiten. Sisältö- ja sisällön tuotantosuunnitelma kannattaa laatia omien resurssien mukaan, jotta sisältötyötä on vaivatonta jatkaa sivuston julkaisunkin jälkeen.

3. Tekniikka 

Toteutamme verkkosivuja yleisimmillä open source alustoilla sekä VJ6 Julkaisujärjestelmällä. Mietimme ratkaisun aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Työvaiheet

Tyypillinen verkkosivustoprojekti etenee näin:

  1. Yhteydenotto Verkkoasemaan
  2. Aloituspalaveri ja tarve-/vaatimusmäärittely
  3. Suunnittelu: rakennesisältö, käytettävyys, käyttöliittymät, toiminnot ja visuaalisuus
  4. Hakukoneoptimoinnin huomioiminen jo suunnitteluvaiheessa
  5. Suunnitelmien hyväksyminen
  6. Tuotanto: koodaus ja tärkeimmät sisällöt
  7. Asennus ja testaus: asennuspaikkana voi olla Verkkoaseman, asiakkaan tai kolmannen kumppanipuolen pilvi, konesali tai palvelin
  8. Koulutus ja sisällön syöttö
  9. Toimituksen hyväksyminen
  10. Verkkosivuston julkaisu
  11. Tuki- ja käyttöpalvelut sekä päivitykset

Kiinnostuitko? Pyydä tarjous.

Yhteystiedot Tarjouspyyntö Tukipyyntö Tilaa uutiskirje
Jaa tämä sivu