verkkosivut

HANKI ENEMMÄN
NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

ALOITA TÄSTÄ!

Tee verkkosivuistasi 24/7 asiakkaitasi houkutteleva ja palveleva liidikoneisto

Verkkosivujen voima

Yrityksen verkkosivut ovat kotipesä, jonne ohjataan liikennettä ja jossa kävijöistä tehdään liidejä. Parhaimmillaan verkkosivustosi palvelee asiakkaitasi 24/7 tarjoten heille tietoa ja houkutellen kohti yhteydenottoa. Verkkosivut tulisikin rakentaa siten, että ne auttavat ja informoivat tulevaa asiakasta koko ostoprosessin ajan.

Verkkosivut ovat oma mediasi

  • Verkkosivusto on oma mediasi – toisin kuin sosiaalisen median sivut, vastaat täysin sen sisällöstä ja olemassa olosta.
  • Parhaimmillaan verkkosivusi on 24/7 palveleva liidikoneisto.
  • Verkkosivuilla voit vuorovaikuttaa tulevan asiakkaasi kanssa haluamallasi tavalla

 

Verkkosivut ovat jo ”vanha juttu”, eikai niiden kanssa ongelmia ole?

  1. Miksi teillä on verkkosivut?

Tiedätkö, millainen on antamasi asiakaskokemus verkossa? Osaatko sanoa millaisia kohtaamispisteitä sinun ja asiakkaasi välillä on ja minkälaisten tuntemusten ja ongelmien kanssa asiakkaasi mahdollisesti kamppailee? Mikäli et tiedä, miten osaat kehittää ja uudistaa verkkosivujasi siten, että asiakkaasi kokemus yrityksestäsi paranee merkittävästi?

Tyypillinen tapa epäonnistuneissa verkkosivuprojekteissa on syöksyä projektiin ilman pohjatietoja tai perusteluita siitä, mikä on asiakkaasi näkökulmasta lähtökohtaisesti pielessä. Analysoi vanha sivustosi ja keskity verkkosivustouudistuksessa niihin asioihin, jotka ovat pielessä, älä niihin, jotka jo toimivat.

  1. Ostopolkua ei ole mietitty loppuun saakka

Myynnin kasvattamiseen tähtäävä verkkosivusto rakentuu REANE -ideologian mukaisesti. Verkkosivuilta löytyy erilaisia laskeutumissivuja sen mukaan, mistä sivuille päädytään. Laskeutumissivujen sisällöt vakuuttavat sivustokävijän. Laskeutumissivuilla tarjoillaan lisäarvosisältöjä, joiden tarkoituksena on kerätä yhteystietoja kävijöiltä ja muuttaa heidät liideiksi.

Menestyksekäs verkkosivu-uudistus on tekijöidensä summa: informaatioarkkitehtuurin, visuaalisen suunnittelun, teknisen tuotannon, sivustoon liitettävien markkinointi- ja myyntityökalujen huomioonoton ja testauksen lisäksi verkkosivu-uudistus vaatii onnistuakseen myös runsaasti sisällöntuotantoa ja markkinointia. Älä siis keskity vain ulkoasuun, vaan ota kokonaisuus haltuun.

  1. Verkkosivuston kehitystä ei jatketa sivuston julkaisun jälkeen

Turhan usein verkkosivu-uudistus on 3-5 vuoden välein läpikäytävä prosessi, jonka jälkeen sivustoon ei kajota. Näin menetetään tilaisuus havainnoida, millaisen käyttäjäkokemuksen sivusto tarjoaa ja ongelmat siirtyvät sivustouudistuksesta toiseen. Kannattaisikin mieluummin rakentaa ensin sivustosta 1.0 versio, jota kehittämällä pyrittäisiin saavuttamaan 2.0 versio jne. Tällainen kehitysprosessi antaa mahdollisuuden parantaa sivustoa analytiikan avulla ja auttaa keskittymään suudistuksissa niihin ongelmiin, jotka oikeasti kaipaavat korjausta.

 

Miten me se tehdään?

  • Suunnitteluvaihe: suunnitteluvaihe sisältää konseptoinnin, informaatioarkkitehtuurin sekä visuaalisen suunnittelun. Konseptointi pidetään workshop -muotoisena, johon valmistaudutaan esikyselyn merkeissä.
  • Tuotantovaihe: tuotantovaiheessa verkkosivut toteutetaan teknisesti suunnitelman mukaisesti. Verkkosivut testataan huolellisesti ja katselmoidaan asiakkaan kanssa yhdessä.
  • Sisällöntuotantovaihe: verkkosivujen sisältö on suuressa roolissa siinä, että asetetut tavoitteet saavutetaan. Sisällön tulee olla asiakasta kiinnostavaa, sitouttavaa ja asiakkaan ostovaiheeseen sopivaan.
  • Käyttöönottovaihe: käyttöönottovaiheessa syötetään lopulliset sisällöt sekä tehdään viimeistelyt ja korjaukset. Lisäksi vaihe kattaa verkkosivujen käyttökoulutuksen sekä verkkosivujen julkaisun.
  • Markkinointivaihe: uusia verkkosivuja täytyy markkinoida. Sen vuoksi verkkosivu-uudistus kattaa seuraavat toimenpiteet
    • Hakukoneoptimointi, kattaen avainsana-analyysin, rakenteen hakukoneoptimoinnin, teknisen hakukoneoptimoinnin ja optimoinnin julkaisun yhteydessä.
    • Somekanavien visuaalinen ilme päivitetään vastaamaan verkkosivujen uutta ilmettä. uusien some-tilien perustaminen kuuluu myös hintaan.
    • Google Analytics ja Search Concole -työkalujen asentaminen verkkosivuille.
  • Myyntivaihe: mikäli verkkosivuille halutaan myynnin tueksi markkinoinnin automaatio, se suunnitellaan ja toteutetaan verkkosivuprojektin yhteydessä. Valittu markkinoinnin automaatio otetaan käyttöön, integroidaan verkkosivuille, luodaan viestipohja sekä ensimmäiset automaatiot.