Jaa tarinasi maailman suosituimmassa videopalvelussa 

Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä. YouTube on noussut videopalveluiden markkinajohtajaksi maailmalla, mutta myös suomalaiset katsovat YouTube-videoita ahkerasti. YouTube-mainonta tarjoaa erilaisten mainosvaihtoehtojen kautta runsaasti mahdollisuuksia kasvattaa yrityksesi näkyvyyttä ja tunnettuutta.

Tavoita miljoonayleisö YouTube-mainonnalla 

Tiesitkö, että YouTube on Suomen toiseksi suosituin verkkosivusto heti Googlen jälkeen? Suomessa YouTube-videoita katsellaan päivittäin yli miljoona kertaa ja viikkotasolla YouTube tavoittaa noin 2,2 miljoonaa suomalaista. YouTube on myös maailman toiseksi suosituin hakukone, ja ihmiset käyttävätkin YouTubea muun muassa tiedon etsimiseen ja ongelmien ratkaisemiseen. Näin ollen hyödyllinen ja asiakasta auttava videosisältö puree oikein hyvin YouTube-mainonnassa.  

YouTube-mainonnan hyödyt: 

  • Brändisi tietoisuus ja tunnettuus kasvaa
  • Näkyvyys miljoonayleisön silmien alla
  • Saat lisää uusia kävijöitä verkkosivuillesi
  • Mainokset ovat tarkasti kohdennettavissa
  • Pystyt palauttamaan kiinnostuneet asiakkaat takaisin verkkosivuille uudelleenmarkkinoinnilla
  • Mainonta on edullista ja kustannustehokasta, klikkauskohtainen hinta on yleensä matala
  • Monipuolisesti mainosvaihtoehtoja

Näin YouTube-mainontaa toteutetaan käytännössä: 

  1. Suunnittelu

    Suunnittelemme YouTube-kampanjan ja -videomainosten sisällön. Teemme toimenpide-ehdotuksen ja esittelemme suunnitelman YouTube-mainonnan toteuttamisesta.

  2. Tavoitteiden määrittäminen

    Määritämme mainonnan tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja asennamme tavoitteet Google Analyticsiin ja Adsiin. Näin kampanjan onnistumista voidaan seurata, optimoida ja raportoida parhaiten.

  3. Toteutus

    Käärimme hihat ja alamme töihin! Rakennamme YouTube-kampanjan, -mainosryhmät ja -videomainokset Google Adsiin. Voimme tehdä mainossisällöt tarvittaessa kokonaan itse tai yhdessä asiakkaan kanssa. 

  4. Seuranta, optimointi ja raportointi

    Seuraamme mainosten toimivuutta aktiivisesti kampanjan aikana. Mikäli mainokset eivät tuota haluttuja tuloksia, reagoidaan siihen mahdollisimman nopeasti optimoimalla joko mainosten kohdennusta tai sisältöjä.

    Kampanjan päätyttyä koostamme kattavan raportin kampanjan tuloksista ja muista havainnoista.

TUTUSTU MUIHIN MAINONNAN MUOTOIHIN:

Display-mainonta

Display-mainonta tarkoittaa mainostamista Googlen Display-mainosverkostoon kuuluvissa sivustoissa ja sovelluksissa. Käytännössä Display-mainokset ovat siis Googlen hakutulosten ulkopuolella olevia bannerimainoksia, jotka näkyvät esimerkiksi upotettuina kuvina, videoina ja animaatioina muun muassa uutissivustoilla, blogeissa ja puhelinsovelluksissa. Lue lisää

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta on todella tehokas keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo hyvin lähellä ostopäätöksen tekemistä. Kun kuluttaja tarvitsee esimerkiksi uusia kenkiä, etsii hän niitä todennäköisesti Googlesta. Onkin tärkeää, että yrityksesi löytyy Googlen hakutuloksista, kun potentiaaliset asiakkaat ovat vertailemassa valikoimaa ja hintoja ostohousut jalassa. Lue lisää

Kiinnostuitko YouTube-mainonnasta?

Varaa aika Riikan kalenteriin ja selvitä, kuinka voit hyödyntää YouTube-mainontaa omassa yrityksessäsi!

Riikka Pohjanen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä