Prove Expertise tuplasi markkinoinnin tehot Verkkoaseman avulla 

Prove Expertise Oy tarjoaa laadukkaita koulutus- ja konsultointipalveluita testauksen ja laadunvarmistuksen alueilla. Yrityksen tavoitteena on auttaa asiakkaitaan kehittämään osaamistaan ja parantamaan liiketoimintaansa tehokkaiden ja ajankohtaisten menetelmien avulla. 

Verkkoasema on tehnyt yhteistyötä Proven kanssa jo vuosia. Alun perin yhteistyön tavoitteena oli kasvattaa Proven näkyvyyttä ja liikennettä digitaalisissa kanavissa, ja vuosien varrella yhteistyö on syventynyt entisestään. Prove on päässyt hyödyntämään Verkkoaseman asiantuntijuutta ja strategista näkemystä markkinointitoimenpiteissään. 

Pitkä yhteistyö on mahdollistanut sen, että Verkkoaseman tiimi on päässyt syvälle meidän tekemiseen. Se näkyy siinä, että saadaan rikkaampia ideoita ja strategisia vinkkejä, kun Verkkoasemalla on ymmärrystä toimialasta. Lyhyissä projekteissa tällaista syvällistä näkemystä ei ehtisi syntyä.

Viivi Iitiä, Product Manager, Prove Expertise Oy 

prove expertise oy

  • Testauksen ja laadunvarmistuksen koulutus ja konsultointi. 
  • Yhteistyö Verkkiksen kanssa jatkunut jo yli 10 vuotta.
  • Yrityksen liikevaihto 2,9 M€ vuonna 2023. 

Selkeä työnjako ja uudet ideat

Prove Expertise on saanut Verkkoasemalta erityisesti strategista näkemystä markkinointinsa kehittämiseen. Yhteistyössä on ollut selkeä työnjako, mikä on tehnyt tekemisestä tehokasta ja tuloksellista.  

Yksi Verkkoaseman suurimmista avuista Provelle on ollut Google Ads -mainoskampanjoiden hallinta.  

“Meillä ei ole in-house-osaamista Google Ads -kampanjoihin, joten Verkkoaseman apu on ollut todella tärkeää. Kampanjoista saadaan relevanttia dataa, jota tarvitaan muuhun tekemiseen. Lisäksi saadaan tosi hyvin päivityksiä siitä, mihin suuntaan kampanjat ovat muuttuneet ja miten liikenteen laatu kehittyy”, Iitiä kertoo. 

Yhteistyö on pyörinyt jo kauan ennen kuin olen edes tullut taloon. Nyt olen saanut olla mukana projekteissa jo lähes kaksi vuotta, ja mielestäni kaikki on mennyt hyvin. Työnjako on selkeä, ja Verkkoasemalta saa aina hyviä uusia ideoita. Nimenomaan markkinointiin saadaan Verkkoasemalta arvokasta asiantuntijuutta mukaan.

Strateginen markkinoinnin suunnittelu ja myynnin tukeminen

Prove on yhteistyön myötä kehittänyt markkinointistrategiaansa ja varmistanut, että markkinointi ja myynti kulkevat käsi kädessä. Verkkoasema on jakanut arvokkaita strategisia vinkkejä, jotka ovat auttaneet pitämään punaisen langan selkeänä markkinoinnin suunnittelussa. Yksi tärkeistä tavoitteista on ollut varmistaa, ettei myynnille arvokas liikenne ja liidit valu hukkaan, vaan ne hyödynnetään tehokkaasti.

“Olemme alkaneet panostaa siihen, että meillä olisi sisäisesti mietittynä markkinointistrategia ja punainen lanka kaikessa tekemisessä. Viime kuukausina meillä on ollut erityisesti myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tapetilla, ja Verkkoasemalta on saatu heti hyviä vinkkejä siihenkin,” Iitiä täydentää.

Verkkoasema on auttanut Prove Expertiseä rakentamaan tehokkaita funnelikampanjoita, kuten webinaareja ja oppaita, jotka houkuttelevat potentiaalisia asiakkaita. Tunnettuuskampanjat ovat lisänneet Proven näkyvyyttä ja tuoneet laadukkaita inbound-liidejä.

“Meillä on ollut tunnettuuskampanja pyörimässä, ja kyllähän meille tipahtelee inbound-liidejä säännöllisesti. Nyt meidän pitää vielä tarkemmin seurata, mitkä liidit ovat suoraan Google-kampanjoista tulleita, jotta voimme arvioida niiden tehokkuutta entistä paremmin,” Iitiä pohtii.

Markkinoinnin asiantuntijat Riitta, Mika ja Titta.

Tehokas raportointi ja datan analysointi  

Yksi yhteistyön merkittävistä uudistuksista on ollut Loom-raporttien käyttö, joka on saanut Provelta kiitosta. Raportoinnin selkeys ja ymmärrettävyys ovat parantaneet markkinoinnin seurantaa ja mahdollistaneet entistä tehokkaamman optimoinnin. 

Loom-raportointi on ollut ihan superhyvä uusi juttu. Se on niin helppo tapa käydä läpi kampanjoiden tuloksia, että olemme ottaneet sen käyttöön laajemminkin Proven sisällä. On hienoa, että Verkkoaseman kanssa voi aina avoimesti testata uusia toimintatapoja ja jakaa hyviä käytäntöjä puolin ja toisin.

Prove on ottanut käyttöön myös Dealfrontin, joka tukee myyntiä ja markkinointia tunnistamalla verkkosivukävijöitä ja auttamalla lämpimien liidien käsittelyssä. Tämä työkalu on ollut keskeinen osa myynnin alkupään optimointia ja myynnin tehokkuuden parantamista. 

“Dealfrontin käyttöönotto on ollut todella hyödyllinen myynnin ja markkinoinnin yhteistyössä. Se auttaa tunnistamaan lämpimiä liidejä, joita voidaan kontaktoida oikeaan aikaan. Näin myynti saa tehokkaammin yhteyden potentiaalisiin asiakkaisiin,” Iitiä kuvailee. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.