Prove – Lisää näkyvyyttä ja liikennettä Verkkoaseman avulla

Proven ja Verkkoaseman yhteistyön tavoitteena on ollut alusta lähtien valjastaa jo olemassa oleva sisältö ja Proven keräämä huomio tuottamaan yritykselle liiketoiminnan kannalta jotain hyödyllistä. Verkkoaseman avulla Prove on saanut suunnan digitaaliselle markkinoinnilleen.

prove expertise oy

  • Prove tekee ohjelmistotestausta. Provelaiset ovat ohjelmistoalan mielenterveystyöläisiä.
  • Liikevaihto: 3,2 milj.
  • Henkilöstön määrä: 38
  • Kotipaikka: Oulu
  • Toiminta-alue: globaali

projektin tavoite

Valjastaa olemassa oleva sisältö ja saavutettu näkyvyys liiketoimintahyödyksi.

Proven ja Verkkoaseman yhteistyö alkoi 10 vuotta sitten, kun Proven toimitusjohtajalle Antti Niittyviidalle oli kertynyt paljon erilaista sisältöä, mutta hän ei tiennyt mitä esimerkiksi blogin tai somen kautta kerätyllä huomiolla pitäisi tehdä tai mihin sen pitäisi johtaa. Koska tarkoituksena oli kuitenkin paitsi kasvattaa yrityksen liikevaihtoa voimakkaasti, myös rakentaa hänen omaa henkilöbrändiään, Niittyviita päätyi hakemaan apua liikenteen kanavoimiseen ja hyödyntämiseen Verkkoasemalta.

Verkkoaseman malli tuntui hänestä alusta lähtien hyvältä.

Verkkiksen malli oli riittävän yksinkertainen tällaiselle insinöörillekin ymmärtää. Myös Verkkiksen nopean tuotekehityksen ajatus sopi meille hyvin. Asenne on ollut koko ajan se, että asioita saadaan nopeasti aikaiseksi.

Antti Niittyviita

Digitaalista pääomaa

Yhteistyön alussa Verkkoasema toteutti Provelle yksittäisten sivustojen pystytys- ja kehityshankkeita. Pian mukaan tulivat sometilien hallinta ja erilaiset mainoskampanjat somealustoilla ja Googlessa. Verkkoasemalla on rakennettu Provelle verkkosivusuppiloita yksittäisille tuotteille ja palveluille; tehty ländärit, tuotettu automaatioviestisarjoja ja ajettu erilaisia kampanjoita.

Verkkoasemalla on kerätty meille tietoisesti, mitattavasti ja todennettavasti digitaalista pääomaa, kuten sähköpostilistoja. Tällä hetkellä yhteistyö on markkinoinnin day-to-day hommaa. Esimerkiksi sähköpostilistan hoivaaminen säännöllisesti lisäarvollisilla uutiskirjeillä ja erilaisilla tapahtumilla on tärkeä osa työtä. Asiakkaita sitouttamalla pyritään rakentamaan kaupallisia tilaisuuksia.

Antti Niittyviita

Yksi iso osa Verkkoaseman toimintaa on ollut Antti Niityviidan henkilöbrändin rakentaminen, johon Proven markkinointi on keskittynyt alusta lähtien vahvasti. Työ pitää sisällään sometilien hoitamista ja aktiivista sisällöntuotantoa. Toiminnan ajatuksena on ”Henkilöbrändi sidottuna yrityksen markkinointiin.”  Yhteistyön alkamisen jälkeen Antin oma fb-tili on kasvanut 900 seuraajasta 17 000 seuraajaan. Sähköpostilistassa, jota lähdettiin kasvattamaan nollasta, on nyt päästy yli 2400 tilaajaan.

Miten tulokset on saavutettu?

Olemme tehneet muun muassa neljä erilaista lisäarvosisältöä. Kolme opasta ja yksi videokurssi. Lisäksi näille kaikille on suunniteltu ja toteutettu mainoskampanjat, laskeutumissivut ja sähköpostiautomaatiot.

Alla esimerkkejä oppaiden mainoksista ja niille tarkoitetuista laskeutumissivuista:

Tässä vielä esimerkki siitä, kuinka markkinoimme Proven Ajanhallinnan kolmiolääke -videokurssia:

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.