Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Google-mainonta

Google-mainonta mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!

Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads -mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa, mutta aina hakukoneoptimoinnin tekeminen ei ole mahdollista tai kannattavaa, ja silloin Google Ads astuu kuvaan mukaan.

Google Ads -mainonta on tehokkaimmillaan kun:

  • Näkyvyys halutaan saavuttaa nopeasti: tyypillisesti mainokset saadaan pyörimään saman päivän aikana.
  • Tarvitset maantieteellisesti kohdennetun hakukonenäkyvyyden: Google Ads voidaan kohdentaa jopa kilometrisäteelle yhdestä tai useammasta paikkakunnasta.
  • Hakukonenäkyvyys tarvitaan vain hetkellisesti:
    • markkinoit tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen näkyvyyttä ei enää tarvita
    • myyt tuote-erän häntää, jonka jälkeen tuotetta ei enää ole tarjolla
  • Katat hakukonelöydettävyyden mainoksilla, kunnes hakukoneoptimoinnin tulokset alkavat näkyä.

Heitätkö rahaa hukkaan vai tähtäätkö tarkkaan?

Avainsanojen avainroolissa

Hakukonemainontaa käynnistäessä tulee määritellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaihe laiminlyödään, voi seurauksena olla:

Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa.

Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta.

Hakukoneoptimoinnista poiketen Google Ads -mainontaa voidaan tehdä rinnakkain useammalla avainsanalla ja siksi joissain tapauksissa markkinointia voidaan hyödyntää myös hakukoneoptimointiin sopivien avainsanojen etsimiseen.

Tyypillisimmät mokat Google-mainonnassa

Google Ads -mainontaa pidetään todella kalliina ja se johtuu usein siitä, että:

  • Kampanjoita ei suunnitella kunnolla.
  • Kaikkia työkalun mahdollistamia ominaisuuksia ei oteta käyttöön.
  • Kampanjaa ei optimoida matkan varrella lainkaan.

Google Ads -hakukonemainonta on kustannustehokkainta silloin, kun määrittelemme:

  • Tarkan kohderyhmän.
  • Luomme tehokkaita mainoksia Googlen antamien ohjeiden mukaisesti.
  • Seuraamme ja analysoimme kampanjan tuloksia.
  • Kohdennamme kampanjan budjettia tehokkaimpiin kampanjan osiin.

Google-mainonnan hyödyt yrityksille:

  • Mainosten tarkka kohdentaminen
  • Mainosten tehokkuuden tarkka mittaaminen
  • Mediabudjetin ennakointi ja hallinta
  • Tunnettuuden kasvattaminen
  • Konversioiden määrän kasvattaminen

B2B-päättäjä! Älä valitse markkinointikumppania ennen kuin olet nähnyt ehdotuksemme!

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää