Tavoita asiakkaasi ostohousut kintuissa

Hakusanamainonta on todella tehokas keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo hyvin lähellä ostopäätöksen tekemistä. Kun kuluttaja tarvitsee esimerkiksi uusia kenkiä, etsii hän niitä todennäköisesti Googlesta. Onkin tärkeää, että yrityksesi löytyy Googlen hakutuloksista, kun potentiaaliset asiakkaat ovat vertailemassa valikoimaa ja hintoja ostohousut jalassa.

Hakusanamainonta eli SEM (Search Engine Marketing) tarkoittaa Googlen hakutuloksissa näkyviä maksettuja mainoksia. Hakusanamainokset ovat hyvin saman näköisiä kuin hakukoneoptimoinnin tuloksena näkyvät Googlen maksuttomat hakutulokset, ja usein kuluttajat klikkaavatkin tietämättään ensimmäisenä ilmestyviä hakusanamainoksia.

Hakusanamainonta (SEM)

Kasvata myyntiä hakusanamainonnalla

Tiesitkö, että hakusanamainonnassa maksat vain klikkauksista et näyttökerroista? Kun hakusanamainoksesi näkyy Googlessa, maksat siitä vain silloin kun henkilö klikkaa mainostasi ja siirtyy verkkosivuillesi. Tämä tekee hakusanamainonnasta erittäin kustannustehokasta. Lisäksi hakusanamainonta tuo yrityksesi näkyviin Googlen etusivulle heti, kun taas hakukoneoptimointi on paljon pitkäjänteisempää hommaa. Hakusanamainonta sopiikin erityisen hyvin tilanteeseen, jossa näkyvyyttä, verkkosivukävijöitä ja kauppaa on saatava välittömästi.

Hakusanamainonnan hyödyt:

  • Brändisi tietoisuus ja tunnettuus kasvaa
  • Olet potentiaalisten asiakkaiden löydettävissä
  • Saat yrityksesi heti Googlen etusivulle
  • Saat lisää uusia kävijöitä verkkosivuillesi
  • Myyntisi kasvaa laadukkaiden kävijöiden myötä
  • Voit kohdistaa viestisi tarkasti erilaisille kohdeyleisöille
  • Hakusanamainonta on kustannustehokasta ja usein klikkihinta on matala
  • Yleensä hakusanamainonnan kautta tulleiden kävijöiden konversioprosentti on korkeampi kuin orgaanisen liikenteen kautta tulleiden kävijöiden

Näin hakusanamainontaa toteutetaan käytännössä:

  1. Suunnittelu

    Suunnittelemme hakusanakampanjan ja -mainosten sisällön järkeville avainsanoille. Teemme toimenpide-ehdotuksen ja esittelemme suunnitelman hakusanamainonnan toteuttamisesta.

  2. Tavoitteiden määrittäminen

    Määritämme mainonnan tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja asennamme tavoitteet Google Analyticsiin. Näin kampanjan onnistumista voidaan seurata, optimoida ja raportoida parhaiten.

  3. Toteutus

    Käärimme hihat ja alamme töihin! Rakennamme hakusanakampanjan, -mainosryhmät ja -mainokset Google Adsiin. Voimme tehdä mainossisällöt tarvittaessa kokonaan itse tai yhdessä asiakkaan kanssa.

  4. Seuranta, optimointi ja raportointi

    Seuraamme mainosten toimivuutta aktiivisesti kampanjan aikana. Mikäli mainokset eivät tuota haluttuja tuloksia, reagoidaan siihen mahdollisimman nopeasti optimoimalla joko mainosten kohdennusta tai sisältöjä.

    Kampanjan päätyttyä koostamme kattavan raportin kampanjan tuloksista ja muista havainnoista.

Aloitetaanko hakusanamainonta?

Varaa juttutuokio Tuomaksen kanssa, niin pääset alkuun!

Tuomas Timonen

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä