Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Google-mainonta

Google-mainonta mahdollistaa asiakkaan tavoittamisen juuri oikeaan aikaan!

Pelkästään Suomessa tehdään 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads -mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa, mutta aina hakukoneoptimoinnin tekeminen ei ole mahdollista tai kannattavaa, ja silloin Google Ads astuu kuvaan mukaan.

Google Ads -mainonta on tehokkaimmillaan kun:

  • Näkyvyys halutaan saavuttaa nopeasti: tyypillisesti mainokset saadaan pyörimään saman päivän aikana.
  • Tarvitset maantieteellisesti kohdennetun hakukonenäkyvyyden: Google Ads voidaan kohdentaa jopa kilometrisäteelle yhdestä tai useammasta paikkakunnasta.
  • Hakukonenäkyvyys tarvitaan vain hetkellisesti:
    • markkinoit tapahtumaa ja tapahtuman jälkeen näkyvyyttä ei enää tarvita
    • myyt tuote-erän häntää, jonka jälkeen tuotetta ei enää ole tarjolla
  • Katat hakukonelöydettävyyden mainoksilla, kunnes hakukoneoptimoinnin tulokset alkavat näkyä.

Heitätkö rahaa hukkaan vai tähtäätkö tarkkaan?

Avainsanojen avainroolissa

Hakukonemainontaa käynnistäessä tulee määritellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaihe laiminlyödään, voi seurauksena olla:

Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa.

Hakukonenäkyvyys avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta.

Hakukoneoptimoinnista poiketen Google Ads -mainontaa voidaan tehdä rinnakkain useammalla avainsanalla ja siksi joissain tapauksissa markkinointia voidaan hyödyntää myös hakukoneoptimointiin sopivien avainsanojen etsimiseen.

Tyypillisimmät mokat Google-mainonnassa

Google Ads -mainontaa pidetään todella kalliina ja se johtuu usein siitä, että:

  • Kampanjoita ei suunnitella kunnolla.
  • Kaikkia työkalun mahdollistamia ominaisuuksia ei oteta käyttöön.
  • Kampanjaa ei optimoida matkan varrella lainkaan.

Google Ads -hakukonemainonta on kustannustehokkainta silloin, kun määrittelemme:

  • Tarkan kohderyhmän.
  • Luomme tehokkaita mainoksia Googlen antamien ohjeiden mukaisesti.
  • Seuraamme ja analysoimme kampanjan tuloksia.
  • Kohdennamme kampanjan budjettia tehokkaimpiin kampanjan osiin.

Google-mainonnan hyödyt yrityksille:

  • Mainosten tarkka kohdentaminen
  • Mainosten tehokkuuden tarkka mittaaminen
  • Mediabudjetin ennakointi ja hallinta
  • Tunnettuuden kasvattaminen
  • Konversioiden määrän kasvattaminen

B2B-päättäjä! Älä valitse markkinointikumppania ennen kuin olet nähnyt ehdotuksemme!

oletko lukenut nämä?

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Uutiskirjeitämme ei avata – mikä neuvoksi? 

Uutiskirjeet ovat tehokas tapa pitää yhteyttä asiakkaisiin ja rakentaa pitkäaikaisia suhteita. Jos uutiskirjeitä ei kuitenkaan avata, niiden potentiaali jää hyödyntämättä. Tässä artikkelissa käymme läpi neljä…

Lue lisää

Video

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Miten muuttaa verkkosivukävijät liideiksi? 

Monet yritykset kohtaavat haasteen, jossa verkkosivuille saadaan kävijöitä, mutta nämä eivät muutu liideiksi eli potentiaalisiksi asiakkaiksi. Tämä ongelma voidaan ratkaista strategisella lähestymistavalla, joka keskittyy unelma-asiakkaan…

Lue lisää