Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Laskeutumissivu eli ländäri

Millaisen ensivaikutelman annat itsestäsi?

Tarkoin laaditulla laskeutumissivulla herätät huomion ja saat vieraan jatkamaan eteenpäin! 

Mitä tapahtuu ennen kuin kohtaat mahdollisen tulevan asiakkaasi ensimmäistä kertaa? Pidät huolen siitä, että pukeutumisesi on siistiä, kasvoilla on hymy ja olet valmistautunut keskusteluun etukäteen. Samat asiat tulisi tarkistaa myös laskeutumissivujen osalta, ne nimittäin ovat yleensä tulevan asiakkaasi ensikosketus yrityksesi palveluihin ja tuotteisiin.  

Laskeutumissivu, landing page, ländäri. Rakkaalla sivulla on monta eri nimeä, mutta kaikki tarkoittavat yksittäistä verkkosivua, jonne kävijät päätyvät joko markkinoinnin kautta tai Google-haun kautta.  

Laskeutumissivu tarkoittaa yleensä tarkoin suunniteltua sivua, jonne ohjataan kävijöitä maksullisella mainonnalla. Kun kävijä klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi yrityksesi tarjoamaa arkkitehtisuunnittelupalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? Ei verkkosivujesi etusivulle, vaan suoraan arkkitehtisuunnittelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu tarkoittaa siis paikkaa, johon mainoksella ohjataan, ja jossa kävijää kuljetetaan eteenpäin määrätietoisesti kohti haluttua toimintoa. 

Laskeutumissivulla mennään suoraan asiaan! 

  1. Laskeutumissivun voit tehdä nopeastikin yksittäistä kampanjaa tai uutta lanseerausta varten.
  2. Kerro asiakkaalle HETI, että hän on saapunut oikeaan osoitteeseen.  

Hyvän laskeutumissivun elementit

1

Luotettavuus

Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.

2

Houkutteleva otsikko

kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa. Tässä ei myydä tai tuputeta. Kerrotaan suoraan, että sivu koskee juuri asiakkaan tarpeen ratkaisua.

3

Sisällössä

autetaan asiakasta.

4

Lisäarvosisältö

Houkutellaan kävijää antamaan sähköpostiosoitteensa informatiivista sisältöä vastaan.

5

Kuvat kiinnostavat

Unohda kuvapankit! Käytä omaa brändiä kuvaavia omia kuvia.

6

Call-to-action

Ohjaa määrätietoisesti seuraavaan askeleeseen. ”Lataa lisäarvosisältö veloituksetta!”

7

Referenssit

Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!” 

8

Video

Asiantuntijavideo antaa lisää hyödyllistä informaatiota ja antaa toiminnallesi kasvot. 

9

Some

Kannusta asiakasta jakamaan tietoa omassa sosiaalisessa verkostossaan. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää