Prove Expertise
MIT-palvelu henkilöbrändin rakentamisen tukena
Henkilöbrändin kasvattaminen, asiantuntijapalveluita tarjoava B2B-yritys
MIT vähintään 40h / kk
MIT alkanut vuonna 2015
Asiakkaan ongelma
Prove Expertise ja Antti Niittyviita ovat olleet Verkkiksen asiakkaina jo vuosien ajan. Alun perin kaikki lähti liikkeelle Proven palvelujen tuotteistamisesta vuonna 2011 ja verkkosivujen rakentamisesta.
Viime vuosina Antin haasteena on ollut ajan puute sisällön jakeluun liittyen sekä liidien määrän kasvattaminen. Uusimpana haasteena on ollut alkukesästä 2019 julkaistu kirja, jonka myyntiä on haluttu kasvattaa maailmanlaajuisesti.
Digimarkkinoinnin toimenpiteet
Tällä hetkellä MITin tavoitteena on kasvattaa Antin tunnettuutta pitkällä tähtäimellä, edesauttaa puhujakeikkojen ja koulutusten myyntiä, hankkia liidejä verkosta sekä kasvattaa Antin uuden Storytools of Testing -kirjan menekkiä. Verkkis on tiiviisti mukana sekä sisällöntuotannossa että sen jakelussa kuvien, bannereiden, videoiden, somepostausten ja podcastin muodossa.
Kuluneen vuoden aikana sisällön määrää on kasvatettu valtavasti ja parhaillaan Verkkis julkaisee sisältöä jopa 10 postausta tai videota päivässä. Viestintää toteutettiin aikaisemmin ainoastaan suomeksi, mutta kieli on vaihdettu pääosin englanniksi vuoden 2019 aikana.
Antin henkilöbrändin kasvattamiseen tähtäävän sisällöntuotannon, jakelun ja markkinoinnin lisäksi MIT-tunteja käytetään Prove Expertisen koulutusten ja erilaisten kampanjoiden markkinointiin. Kanavina käytetään niin sosiaalisen median kanavia kuin Googlen palveluja. Useille sivustoille on rakennettu analytiikkaseurantaa markkinoinnin tueksi.
Keskimäärin Googlen mainoksista saadaan verkkosivustoille yli 18 000 klikkausta kuukaudessa. Somessa tavoitetaan keskimäärin yli 56 000 henkilöä kuukaudessa ja saadaan yli 1 500 klikkausta mainoksista verkkosivuille.
MIT jatkuu
Antin sanoin ”MIT on aivan brilliantti juttu!”. Jatkossa liidien hankintaa verkosta sekä uudenlaisen ostopolun rakentamista lähdetään toteuttamaan entistä tehokkaammin. Sisällöntuotanto ja markkinointi jatkuu pääosin englanniksi ja toinenkin kirja on tekeillä.