Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Hakusanamainonta

Mikko, Tuomas ja Marjo.

Tavoita asiakkaasi ostohousut kintuissa

Hakusanamainonta on todella tehokas keino tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, jotka ovat jo hyvin lähellä ostopäätöksen tekemistä. Kun kuluttaja tarvitsee esimerkiksi uusia kenkiä, etsii hän niitä todennäköisesti Googlesta. Onkin tärkeää, että yrityksesi löytyy Googlen hakutuloksista, kun potentiaaliset asiakkaat ovat vertailemassa valikoimaa ja hintoja ostohousut jalassa.

Hakusanamainonta eli SEM (Search Engine Marketing) tarkoittaa Googlen hakutuloksissa näkyviä maksettuja mainoksia. Hakusanamainokset ovat hyvin saman näköisiä kuin hakukoneoptimoinnin tuloksena näkyvät Googlen maksuttomat hakutulokset, ja usein kuluttajat klikkaavatkin tietämättään ensimmäisenä ilmestyviä hakusanamainoksia.

Kasvata myyntiä hakusanamainonnalla

Tiesitkö, että hakusanamainonnassa maksat vain klikkauksista, et näyttökerroista? Kun hakusanamainoksesi näkyy Googlessa, maksat siitä vain silloin kun henkilö klikkaa mainostasi ja siirtyy verkkosivuillesi. Tämä tekee hakusanamainonnasta erittäin kustannustehokasta. Lisäksi hakusanamainonta tuo yrityksesi näkyviin Googlen etusivulle heti, kun taas hakukoneoptimointi on paljon pitkäjänteisempää hommaa. Hakusanamainonta sopiikin erityisen hyvin tilanteeseen, jossa näkyvyyttä, verkkosivukävijöitä ja kauppaa on saatava välittömästi.

hakusanamainonnan hyödyt:

  • Brändisi tietoisuus ja tunnettuus kasvaa
  • Olet potentiaalisten asiakkaiden löydettävissä
  • Saat yrityksesi heti Googlen etusivulle
  • Saat lisää uusia kävijöitä verkkosivuillesi
  • Myyntisi kasvaa laadukkaiden kävijöiden myötä
  • Voit kohdistaa viestisi tarkasti erilaisille kohdeyleisöille
  • Hakusanamainonta on kustannustehokasta ja usein klikkihinta on matala
  • Yleensä hakusanamainonnan kautta tulleiden kävijöiden konversioprosentti on korkeampi kuin orgaanisen liikenteen kautta tulleiden kävijöiden

Näin toteutamme hakusanamainontaa käytännössä

1

Suunnittelu

Suunnittelemme hakusanakampanjan ja -mainosten sisällön järkeville avainsanoille. Teemme toimenpide-ehdotuksen ja esittelemme suunnitelman hakusanamainonnan toteuttamisesta.

2

Tavoitteiden määrittäminen

Määritämme mainonnan tavoitteet yhdessä asiakkaan kanssa ja asennamme tavoitteet Google Analyticsiin. Näin kampanjan onnistumista voidaan seurata, optimoida ja raportoida parhaiten.

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Rakennamme hakusanakampanjan, -mainosryhmät ja -mainokset Google Adsiin. Voimme tehdä mainossisällöt tarvittaessa kokonaan itse tai yhdessä asiakkaan kanssa.

4

Seuranta, optimointi ja raportointi

Seuraamme mainosten toimivuutta aktiivisesti kampanjan aikana. Mikäli mainokset eivät tuota haluttuja tuloksia, reagoidaan siihen mahdollisimman nopeasti optimoimalla joko mainosten kohdennusta tai sisältöjä.

Kampanjan päätyttyä koostamme kattavan raportin kampanjan tuloksista ja muista havainnoista.

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää