Valmennus|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Kuka on asiakkaasi? 


Opi 7 päivässä löytämään asiakkaasi digikanavista –videokurssin -toisessa jaksossa keskitytään olennaiseen kysymykseen: kuka on asiakkaasi? Menestyksekäs digitaalinen markkinointi alkaa tarkasta kohderyhmän määrittelystä. Tässä osassa pureudumme siihen, kuinka yritykset voivat tunnistaa ja ymmärtää asiakkaansa paremmin ja kohdentaa viestinsä tehokkaammin. 

Hyvä alku on nykyiset asiakkaasi

He ovat jo tehneet valinnan puolestasi, ja heidän kokemuksensa voi tarjota arvokasta tietoa. Keskustele heidän kanssaan:

  • Miksi he valitsivat yrityksesi?
  • Mitä asioita he pitivät erityisen tärkeinä?
  • Mitä he odottaisivat parannettavan?
Tiina ja Riikka.

Keskeiset tiedot asiakkaistasi

1

Demografiset tiedot

Ikä, sukupuoli, sijainti ja kieli.

2

Yrityksen tiedot

Toimiala, koko ja organisaatiorakenne.

3

Rooli ja päätöksenteko

Tittelit ja vastuualueet yrityksessä. Pohdi, kuka tekee ostopäätökset ja kehen viestisi tulisi aluksi kohdistua. 

Unelma-asiakkaat ja ostajapersoonat

Kohderyhmää määritellessä on tärkeää keskittyä paitsi unelma-asiakkaisiin myös niihin, jotka eivät sovi yrityksesi palveluihin. Näin vältät tuhlaamasta aikaa ja resursseja epäolennaisiin kontakteihin.

Luo ostajapersoonia, esimerkiksi:

  • Toimitusjohtaja, joka etsii tehokkaita ratkaisuja yrityksen ongelmiin.
  • Myyntijohtaja, joka painottaa tiimin tulosten parantamista.
  • Markkinointijohtaja, joka tarvitsee vakuuttavia ja mitattavia tuloksia.

Kirjaa ylös heidän mahdolliset ongelmansa, haasteensa ja oston esteensä. Tällöin pystyt tarjoamaan viestiä, joka resonoi heidän tarpeidensa kanssa.

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää