Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Mikä on verkkosivujen rooli digimarkkinoinnissa? Tarvitaanko niitä enää?

Panu ja Tuomas

Digitaalisen markkinoinnin tornado kiihtyy kiihtymistään. Tällä hetkellä tornadossa pyörivät hurjaa vauhtia seuraavat trendit:

  1. Videoiden teko ja niiden levitys
  2. Sosiaaliset mediat
  3. Markkinoinnin automaatio

Erilaiset markkinatutkimukset kertovat samaa viestiä: Nyt halutaan investoida Youtubeen ja Facebookin videoihin.

Lähde: Hubspot, The state of inbound 2016

Mutta mihin kaikki nämä eri kanavat ohjaavat?

Jotta olisi kannattavaa satsata ulkopuolisiin kanaviin ja medioihin, tulee ensin huolehtia siitä että oma ja se tärkein media on kunnossa: eli ne yrityksen verkkosivut. Omista verkkosivuista voisi todeta seuraavaa: ”It is the place where magic happens.”

  1. Verkkosivujen sisältö vakuuttaa, todistaa, naurattaa, kiinnostaa jne. Saa asiakkaan tutustumaan sinuun ja yritykseesi.
  2. Verkkosivut ovat myös paikka, missä pelkästä kävijästä tehdään liidi. Blogeihin kommentoiminen, oppaiden tai e-kirjojen tilaaminen, tarjouspyynnön jättäminen, uutiskirjeen tilaajaksi liittyminen – nämä kaikki ovat mahdollisia tapoja, joilla saat kontaktin vielä tuntemattomaan kävijään.
Lähde: Hubspot