Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Uudelleenmarkkinointi

Pysy asiakkaasi mielessä uudelleenmarkkinoinnin avulla!

Kun somessa tai googlessa markkinoidaan kohderyhmille, on tärkeää muistaa, että harva kohtaaminen päätyy suoraan ostoon tai yhteydenottoon. Tämä on totta erityisesti B2B-bisneksessä. Uudelleenmarkkinoinnilla palautetaan verkkosivukävijät takaisin esimerkiksi lisäarvosisältöjen pariin. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voidaan kohdentaa mainontaa tarkasti riippuen siitä, millä verkkosivun osa-alueilla henkilöt ovat käyneet. Somessa uudelleenmarkkinointia voidaan toteuttaa myös sisältöihin sitoutuneille, jotka ovat jo todennäköisemmin kiinnostuneita tarjotuista tuotteista tai palveluista. 

Ei uutta, vaan uudestaan! 

  1. Pysy mielessä.
    Palauta jo verkkosivuillasi käyneet uusien tai merkittävien sisältöjen pariin. 
  2. Tarjoa lisää kiinnostavaa sisältöä.
    Tuotesivullasi vieraillut voisi olla mahdollisesti kiinnostunut myös muusta aiheeseen liittyvästä sisällöstä verkkosivuilla tai somekanavissa. 
  3. Generoi liidejä.
    Ohjaa kävijöitä lataamaan opas tai esite, jättämään yhteydenottopyyntö tai liittymään uutiskirjetilaajaksi. 
  4. Hyödynnä uudelleenmarkkinointia somen sisällä.
    Näytä uudelleenmarkkinointia esimerkiksi videoitasi katsoneille ja ohjaa heitä ylöspäin suppilossasi kohti ostoa. 

Näin me sen teemme!

1

Luomme tarvittavat mainostilit ja asennamme seurantakoodit verkkosivulle puolestasi.

2

Valitsemme uudelleenmarkkinointiin sopivat sisällöt ja viestit sekä yleisöt niiden mukaan.

3

Toteutamme kampanjat LinkedInissä, Facebookissa, Instagramissa, Googlen palveluissa.

4

Analysoimme ja kehitämme markkinointia, jotta saisit lisää liidejä 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Tekninen hakukoneoptimointi

Paranna kotisivusi näkyvyyttä Googlessa

Tekninen hakukoneoptimointi (SEO) on yksi Google-näkyvyyden kulmakiviä. Kun yrityksesi verkkosivut rakennetaan teknisesti Googlen mieltymysten mukaisesti, niillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet sijoittua korkealle hakutuloksissa.

Vaikka verkkosivuillasi olisi maailman parasta sisältöä ja visuaalinen ilme toisesta ulottuvuudesta, eivät Google ja muut hakukoneet arvosta näitä asioita, mikäli sivuston tekniikka on retuperällä. Sivuston tekninen hakukoneoptimointi tarkoittaa siis toimenpiteitä, joilla varmistetaan, että verkkosivusto täyttää hakukoneiden asettamat vaatimukset.

Googlen ja muiden hakukoneiden on pystyttävä löytämään, etsimään, indeksoimaan ja hahmottamaan verkkosivun sisältö ja rakenne. Sivustojen on oltava suojattuja, mobiili- ja käyttäjäystävällisiä sekä nopeita, eikä sisällöissäkään saa käyttää samoja lauseita tai Google rankaisee duplikaattisisällöstä.

Miten onnistua teknisessä hakukoneoptimoinnissa?

Tekninen hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jolla verkkosivu pidetään hakukoneiden kärjessä. Teknisessä hakukoneoptimoinnissa kiinnitetään huomiota mm. seuraaviin asioihin:

  • Sivuston löydettävyys
  • Sivuston rakenne
  • Sivuston navigointi
  • URL-osoitteet
  • Sisäiset ja ulkoiset linkitykset
  • XML-sivustokartta
  • SSL-sertifikaatti
  • Uudelleenohjaukset ja virhesivut
  • Sivuston nopeus
  • Sivuston mobiiliystävällisyys

teknisen hakukoneoptimoinnin hyödyt:

  1. Parempi sijoittuminen hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi
  2. Parempi tunnettuus: hyvin optimoitu verkkosivu lisää yrityksesi tunnettuutta ja luotettavuutta verkossa
  3. Lisää potentiaalisia asiakkaita: potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksesi, kun sivusto löytyy helposti hakukoneissa
  4. Parempi käyttäjäkokemus: tekninen hakukoneoptimointi parantaa verkkosivun latausnopeutta, navigointia ja sisältöä, mikä lisää mahdollisuuksia saada asiakas palaamaan sivuille takaisin.

Näin toteutamme teknistä hakukoneoptimointia käytännössä

1

Auditointi

Käymme sivuston läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin, jossa kartoitetaan sivuston tilanne teknisen toteutuksen näkökulmasta. 

2

Suunnittelu

Raportoimme auditoinnissa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta. 

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme tarvittavat toimenpiteet auditoinnin ja suunnitelman pohjalta sekä informoimme muutoksista asiakkaalle. 

4

Seuranta ja raportointi

Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

85 % päättäjistä käyttää somea hankintapäätöksissään

Miksi B2B-yrityksen kannattaisi hyödyntää somemarkkinointia?  

Myös B2B-yritysten tulisi hyödyntää somemarkkinointia, sillä 85 % päätöksentekijöistä käyttää tavalla tai toisella sosiaalisen median sisältöjä hankintapäätöksissään. Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut ja huomio on hajaantunut nykyisen informaatiotulvan keskellä. Ei ole enää yhtä ylivoimasta kanavaa, jonka avulla tavoittaisi kaikki mahdolliset asiakkaat. Suomessa sosiaalisen median käyttämisen kulttuuri on vahva ja eri sosiaalisen median kanavia oikein hyödyntämällä voidaan tavoittaa tehokkaasti yritystä kiinnostavat kohderyhmät. 

Unohda selfiet ja kohdenna viestisi juuri oikeille ihmisille somemarkkinoinnin avulla!

  1. Unohda lehtimainosten hinnat
    Somessa näytään edullisesti.
  2. Tavoita juuri oikeat ihmiset
    Somemarkkinointi tarjoaa erinomaiset kohdentamismahdollisuudet.
  3. Some ei ole vain selfieitä varten
    Päätöksentekijöitä kiinnostava ja tarkkaan kohdennettu markkinointiviesti tuo yrityksen verkkosivuille juuri oikeanlaista yleisöä.

Sisällöt toteutettu ammattimaisesti ja nykyaikaisia keinoja hyödyntäen.

Regi Raportti – Vuoden Toimisto 2023-tutkimustulokset 

Somemarkkinointi vaatii suunnitelman ja sinnikästä tekemistä

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, TikTok – vaihtoehtoja on runsaasti, mistä tietää mikä niistä on se oikea? Entäpä sisältö ja tyylilaji? Jokaisella kanavalla on oma formaattinsa, joten viesti ja markkinointi täytyy räätälöidä kanavaan sopivaksi. Miten valitaan viestin lähetyksen ajankohta, kuinka useasti päivitetään, entäpä kuka vastaa saatuun palautteeseen valitussa kanavassa? Tavoitteet somessa (ja sen eri kanavissa) voivat vaihdella yrityksissä hyvinkin paljon. Bränditietoisuuden kasvattaminen, liidien kerääminen ja rekrytointi ovat tyypillisimpiä asioita mitä yritykset havittelevat.

Voit yrityksen somemarkkinoinnin lisäksi kasvattaa myös omaa asiantuntijamainettasi sosiaalisessa mediassa. Eri somekanavat tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden nostaa omaa asiantuntijaprofiilia sekä kasvattaa luottamusta sinun ja tulevien asiakkaiden välillä.

Facebook-mainonta

72 % suomalaisista käyttää Facebookia ja heistä jopa 82 % käyttää sitä vähintään kerran päivässä. Potentiaali tavoittaa tulevat asiakkaasi Facebookissa onkin valtava! Erinomaisten kohdentamismahdollisuuksien ansiosta yrityksillä on mahdollisuus saada viestinsä näkymään oikeille ihmisille oikeaan aikaan. Erilaisia sisältöjä ja kohdennustapoja hyödyntämällä yrityksesi tunnettuus ja verkkosivujesi liikenteen määrä kasvavat sekä saat lisää liidejä myyntisuppiloosi kustannustehokkaasti.

Instagram-mainonta

Instagram on ollut pitkään lähinnä B2C-yritysten hyödyntämä kanava. Myös B2B-yritykset pystyvät ottamaan Instagramista hyödyn irti mm. vahvistamalla yritys- ja työnantajamielikuvaa sekä lisäämällä tunnettuuttaan. Muuttamalla yrityksesi Instagram-profiilin yritystiliksi, saat käyttöösi Instagramin analytiikan sekä pystyt tekemään markkinointia suoraan Instagramista. Voit tehdä kohdennettua mainontaa myös Facebookin mainosten hallinta -työkalun avulla.

LinkedIn-mainonta

LinkedIn on tunnettu henkilökeskeisenä kanavana, mutta toimii erinomaisesti myös B2B-yrityksillä liidien generointiin sekä potentiaalisten työntekijöiden tavoittamiseen. Yritysprofiilin, mainostilin ja LinkedIn Talent Solutionin avulla lisäät liidien määrää, kasvatat brändiäsi ja tavoitat potentiaalisia työntekijöitä. Kuten muissakin somekanavissa, sisällöllä on merkitystä. Pohdi tarkkaan, ketä haluat LinkedInissä puhutella ja mitkä ovat tavoitteesi.

Miten me sen teemme?

1

Somestrategiaamme sisältyy mm.

tavoitteiden määrittely, kohderyhmien tunnistaminen, kilpailijoiden benchmarkkaus, kanavakohtaiset valinnat, kanavien roolit sekä mainonnan suunnittelu ja toteutus. 

2

Sisältökalenteri

Reaaliaikainen kalenteri: Mitä viestitään? Missä? Kenelle? Milloin? 

3

Käytännön työt

Kanavien luominen, mainostilien perustaminen, ensimmäisten kampanjoiden luominen.

4

Lisää näkyvyyttä ja lisää liidejä!

Tulosten raportointi, jatkuva kehittäminen ja uusien kampanjoiden rakentaminen. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sisältöstrategia

Sisältöstrategia pönkittää liiketoiminnan strategiaa

Yritysten ja organisaatioiden suurimpia markkinoinnin haasteita on tuottaa markkinoinnin sisältöjä, jotka pohjautuvat liiketoiminnan strategisiin tavoitteisiin. Yritysten verkkosivustolla tai somekanavissa on usein sisältöjä, joilla vaikutetaan oikeisiin kohderyhmiin tai ostajapersooniin. Mutta yhtä usein ostajaan osuvat sisällöt ovat yksittäisiä oikean asian saarekkeita. Johdonmukainen ostajaa ohjaava sisältöketju katkeilee. 

Sisältöä tulisi tuottaa: 

  1. liiketoiminnan strategisia tavoitteita tukien 
  1. tulevan asiakkaan eri ostoprosessin vaiheisiin 
  1. ostajapersoonille räätälöidysti 
  1. kanavakohtaisesti 

Usein tämä kokonaisuus tuntuu haastavalta toteuttaa ja sen vuoksi onkin järkevä tehdä suunnitelma sisällöntuotannosta. Sisältöstrategia auttaakin jäsentämään kokonaisuutta ja luo suuntaviivat sille kuka viestii, kenelle viestitään, mistä aiheesta, missä formaatissa ja missä kanavissa.  

Sisältöstrategian hyödyt

  1. Selvät roolit vauhdittavat tekemistä.
  2. Tiedämme tavoitteet, joihin sisällöntuotannolla pyritään.
  3. Ostaja ohjautuu haluttuun paikkaan verkkosivustolla.
  4. Mittaaminen auttaa parantamaan ja terävöittämään viestintää.

Sisältöprosessi

Sisältöstrategia auttaa nopeuttamaan sisällöntuotantoa kuvaamalla sen, miten sisältöä tehdään. Sujuva sisältöprosessi on helposti toistettavissa ja pilkkoo suurempia kokonaisuuksia järkevän kokoisiksi suupaloiksi. Prosessi voisi esimerkiksi olla seuraavanlainen:

1

Sisältösuunnitelma

Maksimissaan kolmen kuukauden mittainen.

2

Sisällöntuotannon roolitus

Kuka tuottaa, mistä aiheesta ja milloin? 

3

Sisällön arviointi

Muutkin kuin itse kirjoittaja. 

4

Sisällön editointi

  • faktat 
  • tarinan sujuva kulku 
  • SEO-näkökulma 
5

Jakelu

Sisällön julkaisu ja markkinointi. 

6

Tulokset

Sisällön toimivuuden arviointi ja kehitysideat jatkoon. 

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Erotu vaikuttavalla sisällöllä 

Mikko, Tuomas ja Marjo.

Tuota sisältöä, joka kertoo asiakkaallesi tuottamasi hyödyn 

B2B-yrityksissä on yleensä syvä ymmärrys asiakkaan ongelmista, mutta sisällöntuotannossa keskitytään liian usein omaan tuote- tai palvelukuvaukseen. Tuotettu asiakashyöty jää asiakkaan tulkinnan varaan. Tässä on mahdollisuus erottautua toden teolla kilpailijoista! Väheksymättä laiteinvestointeja tai henkilöresursseja, asiakastasi kiinnostaa ainoastaan, miten hänen oma bisnes saa uutta nostetta.  

Vaikuttavan sisällön tuottaminen alkaa siitä, että tiedät mikä saa asiakkaasi syttymään ja luottamuksen heräämään. Kun tiedät millaisessa maailmassa asiakkaasi elää, osaat tuottaa juuri oikeanlaista sisältöä – oikeaan aikaan oikeassa kanavassa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisella somepostauksella, kuvalla, videolla, uutiskirjeellä, verkkosivujen laskeutumissivulla ja blogilla on oma roolinsa asiakassuhteen luomisessa.  

Suurin positiivinen yllätys on ollut saamamme sisällön laatu. Itse parikymmentä vuotta sisältöä luoneena, tiedän luomisen tuskan.

Erika Hietamäki, hallituksen puheenjohtaja, Kopar Oy 

Vaikuttavan sisällön hyödyt

  1. Kiinnostava sisältö herättää huomion
  2. Hyvä sisältö auttaa ja tuottaa lisäarvoa
  3. Sisältö rakentaa luottamusta
  4. Sisältö auttaa erottautumaan

Brändin mukaista sisältöä 

Laadukkaan sisällön tuottamiseen ei ole patenttiratkaisua. Sisällön hierarkian, rakenteen ja logiikan rakentaminen perustuu analytiikan ja käyttäjäkokemuksen sanelemaan tapaan, mutta sisällön on oltava brändin luonteen mukaista. Se kertoo, millainen yritys oikeasti on, miten yrityksessä toimitaan – myös silloin, kun kukaan ei ole katsomassa.  

Sisällön yksilöllinen laatu luodaan yhdessä. Syväluotaus bisnekseen vaatii keskustelua, kysymyksiä ja vastauksia strategian, prosessien ja varsinkin myynnin näkökulmasta. Asian ytimeen päästään usein ryhdikkäästi workshopissa keskustelemalla: 

”Mikä on vahvuutenne?”  

”Toimitusvarmuus.” 

Huono vastaus. Se on asiakkaalle oletusarvo, joka pitää aukaista. Miten juuri teillä toimitusvarmuus taataan?  

”Oma logistiikkakeskus ja välivarastot pohjoisessa ja idässä. Oma kuljetuskalusto ja omat kuskit sekä vasteaikatakuu.” 

Hyvä vastaus! 

Tutustu erilaisiin sisältötyyppeihin

1

Verkkosivusisällöt

Sisällöltään toimivat verkkosivut ovat yrityksen digimarkkinoinnin kotipesä, jossa parhaimmillaan vierailija tuntee itsensä vastaanotetuksi ja hänen on helppo samaistua sisältöön.  Vaikuttava, kehottein ohjaava sisältö ja esteetön käytettävyys opastavat asiakastasi halutulla ja palkitsevalla tavalla. Vieras muuttuu lämmitetyksi liidiksi.   

2

Videosisällöt

Rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa viestin tueksi äänimaailman, ilmeet, vaikuttavat kuvat toiminnoistasi tai tuottamastasi asiakashyödystä. Parhaimmillaan video kokonaisuutena on vastustamaton luottamuksen herättäjä, mutta asiakkaaseesi osunut yksikin aistiärsyke riittää jättämään muistijäljen. Videoilla saat myös maailman toiseksi suurimman hakukoneen, Youtuben käyttöösi.  

3

Referenssit ja työntekijätarinat

Sisällön tehtävä on luoda luottamusta. Se onnistuu parhaiten, kun kävijä tuntee omakseen sivuston välittämän viestin. Vakuuttavan asiakashyödyn ilmaisun kruunuksi kannattaa antaa puheenvuoro myös asiakkaille ja oman talon väelle. Niille, johon halutaan asiakkaasi ja tulevan työntekijän samaistuvan.    

4

Mikrosisällöt

Ihmisen on nähtävä seitsemän (7) kertaa viestisi ennen kuin voi odottaa toivottua reagointia. Mikrosisältö on tehokas tapa toteuttaa markkinoinnin viestitaajuutta. Varioidut viestit eivät kyllästä vastaanottajaa niin kuin staattinen toisto. Mikrosisällön jakelija saa myös arvokasta tietoa minkä sävyinen viesti ja missä kanavassa puree parhaiten unelma-asiakkaaseen.   

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sisällön hakukoneoptimointi

Voita hakukoneet ja käyttäjät puolellesi hakukoneoptimoidulla sisällöllä

Miltä verkkosivut näyttäisivät ilman sisältöä? Tilanne olisi sama kuin menisi taidenäyttelyyn ja seinällä roikkuisi tauluista pelkät kehykset tai astuisi kivijalkakauppaan ja hyllyt ammottaisivat tyhjyyttään.

Hyvä sisältö on sekä verkkosivujen että hakukoneoptimoinnin yksi tärkeimmistä elementeistä, sillä ilman optimoitua sisältöä on vaikea näkyä Googlessa.

Auta asiakasta löytämään yrityksesi ja ratkaisemaan tarpeensa.

Kun palvelet Googlea hyvin, palvelet asiakkaitasi erinomaisesti

Jotta sivustosi voisi miellyttää sekä käyttäjiä että hakukoneita, on sivuilla oltava riittävästi laadukasta ja aidosti arvoa luovaa sisältöä. Laadukas ja kohderyhmääsi kiinnostava sisältö palvelee asiakkaitasi paremmin, kuin puolivillainen pari lausetta sisältävä kertomus tuotteiden ominaisuuksista.

Kun puhutaan sisällön hakukoneoptimoinnista, pyritään silloin parantamaan sisältöjen laatua sekä asiakkaan että hakukoneen näkökulmasta. Mikäli sisältö optimoidaan ainoastaan hakukoneiden näkökulmasta, ovat tulokset todennäköisesti surkeita. On kumarrettava kahteen suuntaan samaan aikaan. Oleellisinta on miettiä sisältöä verkkosivukävijöiden ja potentiaalisten asiakkaiden näkökulmasta. Mikä heitä kiinnostaa? Millaista sisältöä he haluavat kuluttaa? Millaista tietoa he etsivät? Kun verkkosivusi vastaa kävijöiden kysymyksiin tai ratkaisee heidän ongelmansa, olet päässyt jo pitkälle sisältöjen hakukoneoptimoinnissa!

Sisällön hakukoneoptimoinnin hyödyt:

  1. Palvelet asiakkaitasi paremmin: luot kohderyhmääsi aidosti kiinnostavaa sisältöä 
  1. Verkkosivujasi on helpompi käyttää: tarjoat sisältösi selkeässä, mutta tyylikkäässä muodossa 
  1. Parempi näkyvyys hakukoneissa: saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi ja brändisi tunnettuus kasvaa 
  1. Parempi löydettävyys hakukoneissa: potentiaaliset asiakkaat löytävät sinut helpommin 
  1. Tavoitat kohderyhmäsi paremmin: saat laadukkaita kävijöitä verkkosivuillesi ilmaiseksi 
  1. Verkkosivujen käyttökokemus paranee 
  1. Google palkitsee hyvin hakukoneoptimoidut sivut hyvillä sijoituksilla Googlessa 

Näin sisällön hakukoneoptimointia toteutetaan käytännössä

1

Auditointi ja avainsanatutkimus

Käymme sivuston teksti-, kuva- ja videosisällön läpi ja teemme perusteellisen hakukoneoptimoinnin auditoinnin. Lisäksi toteutamme avainsanatutkimuksen, jossa selvitetään yrityksen kannalta järkevimmät avainsanat hakukoneoptimoinnin pohjaksi.

2

Suunnittelu

Raportoimme auditoinnissa ja avainsanatutkimuksessa löydetyt havainnot asiakkaalle ymmärrettävässä muodossa ja laadimme suunnitelman optimoinnin toteuttamisesta.

3

Toteutus

Käärimme hihat ja alamme töihin! Teemme sisällöt tarvittaessa kokonaan uudestaan tai jatkokehitämme olemassa olevia. Sisällöntuotanto voidaan toteuttaa tietysti myös yhdessä asiakkaan kanssa, esimerkiksi haastattelemalla asiakasta tai heidän työntekijöitään.

4

Seuranta ja raportointi

Seuraamme ja raportoimme hakutulosten kehittymisestä asiakkaalle. Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, joten tuloksia on hyvä seurata säännöllisesti. Mikäli sijoitukset hakukoneissa huonontuvat, on siihen syytä reagoida mahdollisimman nopeasti.

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Sähköpostimarkkinointi

Unohda spämmäys, aloita tuloksellinen sähköpostimarkkinointi  

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokasta ja oikein tehtynä se tuottaa tulosta. Parhaisiin tuloksiin pääset, kun viestit oikealle kohderyhmälle heitä kiinnostavista asioista. Ostettavien sähköpostilistojen sijaan kannattaakin siis ryhtyä hankkimaan sähköpostiosoitteita sivustokävijöistä ja jakaa osoitteet kiinnostuksen kohteiden mukaan, jolloin viestien kohdentaminen helpottuu. 

Useat sähköpostityökalut mahdollistavat perinteisen viestittelyn lisäksi mm. useiden viestien ajastamisen ketjussa sekä kampanjasivujen luomisen. Olettehan hyödyntäneet kaikki sähköpostimarkkinoinnin tarjoamat mahdollisuudet? 

Moderni sähköpostimarkkinointi mahdollistaa

  1. Näyttävät kampanjat
  2. Viestit suurelle yleisölle sujuvammin
  3. Viestien ajastamisen
  4. Mittaamisen ja optimoinnin
  5. Lomakkeiden ja kampanjasivujen lisäämisen

Lähetätkö viestejä, jotka eivät kiinnosta ketään?

Huonot sähköpostilistat

Sähköpostimarkkinoinnissa onnistumisen edellytys on hyvät sähköpostilistat. Vaikka viestisi olisi timanttia, väärä yleisö ei osaa sitä arvostaa. Tyypillisin tapa mennä metsään on ostaa sähköpostilistoja tai hillota CRM:stä tai Excelistä löytyvää, ikivanhaa listaa – jolle itseasiassa GDPR:n myötä et saisi edes viestiä enää. Satsaa siis sähköpostiosoitteiden hankintaan.

Väärä viesti väärälle yleisölle

Toinen tyypillinen sudenkuoppa on lähettää viestejä, jotka eivät kiinnosta ketään. Perinteinen korporaatiolätinä on mennyttä elämää ja nyt tulisikin keskittyä siihen, mitä viestin vastaanottaja haluaa lukea. Jo sähköposteja hankkiessa kannattaa jakaa vastaanottajia listoihin sen mukaan, mistä he ovat kiinnostuneita ja jokaiselle kohderyhmälle tulisi viestiä kohdennetusti, vain heitä kiinnostavista aiheista. Vaivan näkeminen kannattaa, sillä tuloksena vastaanottajat pysyvät listoillasi jatkossakin.

Tiedätkö, ketä sähköpostisi tavoittavat?

Sähköpostimarkkinointi on helposti mitattavaa. Voit seurata kuinka moni avaa viestisi ja klikkaa niitä, ja kuinka moni viesti johtaa konversioon. Tulosten perusteella voit analysoida sähköpostiesi toimivuutta jatkuvasti. Näin voit optimoida kampanjoitasi ja tehdä parannuksia tuleviin viesteihin. Saat arvokasta tietoa siitä, mikä toimii ja mikä ei, ja voit reagoida nopeasti asiakkaiden tarpeisiin.

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Anna muiden kertoa vahvuutesi 

Titta ja Laura

Rakenna luottamusta, viesti samaistuttavuutta  

Verkkosivuston sisällön tehtävä on luoda luottamusta. Se onnistuu parhaiten, kun kävijä tuntee omakseen sivuston välittämän viestin. Vakuuttavan asiakashyödyn ilmaisun kruunuksi kannattaa antaa puheenvuoro myös asiakkaille ja oman talon väelle. Niille, johon halutaan asiakkaasi ja tulevan työntekijän samaistuvan.  

Kun tunnet ostajan

  • osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion.
  • osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
  • osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.
  • osaat rakentaa luottamusta kohti ostopäätöstä.

Asiakkaasi kertomus on arvosisältöä    

Referenssitarina konkretisoi sen mitä ydinviestissä kerrotaan ja asiakashyödyistä omin sanoin ilmaistaan. Oikeassa asiayhteydessä ja oikein kerrottuna kolmannen osapuolen todistus on parhaassa tapauksessa viimeinen liikkeelle paneva voima ottaa yhteyttä.    

Referenssitarina voidaan tehdä esimerkiksi haastatteluna, Q&A-formaatissa tai lyhyenä sitaattina. Tärkeintä on miettiä sisältö etukäteen: ketä referenssillä halutaan puhutella, mitä asioita halutaan nostaa esille ja mitä hyötyä asiakas on saanut. Tarinaa luodessa saa myös arvokasta palautetta, jolloin asiakaskokemusta voi peilata talon sisäiseen prosessiin.   

Referenssitarinan mahdollisuudet:    

  • Tarinamuotoinen kuvaus asiakkaan saamasta palvelusta, tuotteesta sekä edellisten laadusta    
  • Tarinaa voidaan käyttää pilarisisältönä, josta irrotetaan mikrosisältöä esimerkiksi somemainontaan    
  • Referenssi on voi olla myös lyhyt sitaatti tai muutaman lauseen kooste    
  • Referenssit julkaistaan sivuilla yhden otsakkeen alle, josta sisäiset linkitykset oikeaan asiayhteyteen    
  • Säännöllinen, suunnitelmallinen ja prosessoitu referenssitarinoiden tuotanto muodostaa jatkuvaa lisäarvosisältöä sivuille    

Työntekijätarina osoittaa sitoutumista  

 Työntekijän tarinalla on oma voimansa työnantajamielikuvan luomisessa. Jo kokeneen tekijän kertomus taustoistaan, arkipäivästä tai vakaasta työnantajasta puhuttelevat jatkuvuutta tai urakehitysmahdollisuuksia arvostavia. Nuoremman henkilön kuvauksen kohderyhmänä voi olla alan opiskelijat tai työn perässä paikkakunnalle muuttavat.   

Kaikki työntekijätarinat osoittavat sitoutumista työnantajaansa, ja ovat oivaa tukimateriaalia uusia työntekijöitä rekrytoidessa. Suunnitelmallisesti toteutettuna tarinat muodostavat eri toimenkuvien kautta kokonaiskuvan yrityksen toiminnasta.  

Työntekijätarinoiden mahdollisuudet:  

  • Tarinana voi olla kuvaus työstä, tekijän taustoista, koulutuksesta tai siviilielämästäkin  
  • Esille tuodut julkisesti näkymättömät yksityiskohdat luovat mielenkiintoa tarinaan 
  • Tarinaa voidaan käyttää somemainonnassa tai uutiskirjeen laskeutumissivuna  
  • Työntekijät jakavat omassa verkostossaan tarinaa  
  • Tarinat julkaistaan sivuilla yhden otsakkeen alle, josta sisäiset linkitykset oikeaan asiayhteyteen  

Säännöllinen, suunnitelmallinen ja prosessoitu työntekijätarinoiden tuotanto muodostaa mielikuvan työnantajasta.

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Onnistunut ostajapersoonan määrittely ratkaisee markkinoinnin vaikuttavuuden!

Tiina ja Riikka.

Erota ostaja renkaanpotkijasta

Markkinoinnin tyypillisimpään sudenkuoppaan kompastutaan silloin, kun haluttaisiin myydä kaikkia kaikille. Tällöin markkinointiviesti on helposti väljähtynyttä myyntimelskettä, joka ei kosketa ketään. Ostajapersoona tulisi siis määritellä, jotta viestintä koskettaisi vastaanottajaansa. Osuvan sisällön tuotanto ja huomion herättäminen onnistuu vain, kun tiedetään kuka on vain kuluttamassa aikaa kanssasi, ja kenen asenne odottaa vain oston laukaisevaa ärsykettä. Pelkkä demografinen segmentointi ei riitä, sillä ostajapersoona täytyy määritellä henkilökohtaisemmin. Millaisia tavoitteita, haasteita, ongelmia, toiveita ja pelkoja hänellä on? Kun ostajapersoona on kuvattu huolella, se auttaa markkinointia ja myyntiä viestimään tulevan asiakkaan kanssa huomattavasti vaikuttavammin.

Kun tunnet ostajan

  • osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion.
  • osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
  • osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.
  • osaat rakentaa luottamusta kohti ostopäätöstä.

Kaikki voivat olla meidän asiakkaita.

Markkinoinnin tyypillisin sudenkuoppa. 

Vinkit ostajapersoonan luomiseen

  • selvitä asiakkaasi henkilökohtainen tausta
  • etsi tietoa asiakasyrityksestä
  • selvitä asiakkaasi rooli yrityksessä
  • selvitä millaisia haasteita asiakkaallasi on
  • selvitä millaisia tavoitteita hänellä on
  • selvitä millaisia osto-preferenssejä hänellä on 

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia. 

Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Mikrosisällöllä saat helposti someen ruokaa 

Tehty sisältö tehokäyttöön!

Hyvin usein yritysten somekanavat ovat olemassa vain, koska ”some on tätäpäivää”. Postauksen päivämäärä ja aihe kuitenkin juoruavat potentiaaliselle asiakkaalle tai työntekijälle yrityksen aktiivisuuden tasosta elää ajassa. Juhannuksena ei toimi viimeisimmän postauksen joulukuusen kuva rauhaisin toivotuksin. 

Mutta. Yhtä usein yrityksillä on verkkosivustolla materiaalia, josta saadaan ammennettua someen sisältöä. Videot, blogikirjoitukset, referenssitarinat, uratarinat, asiantuntija-artikkelit, tutkimus toimialasta tai trendeistä toimivat hyvänä lähdeaineistona. Mikrosisältömallissa niitä kutsutaan pilarisisällöksi, joista nostetaan lainauksia tekstinä, kuvia, videoklippejä, infograafeja tai edellisten yhdistelmiä. Mikrosisältöjä voi varioida kanavan ja kohderyhmän mukaan, ja jakaa useita kertoja sosiaalisessa mediassa. Yksikin pilarisisältö elättää somea pitkään. Suunnitelmallinen pilarituotanto ja mietityt mikrosisällöt puhuttelevat asiakasta, ja vahvistavat käsitystä ajassa elävästä yrityksestä.  

Hyödyntämällä pilarisisällön:

  • Tuotat enemmän sisältöä someen   
  • Tuotat monipuolisempia sisältöjä   
  • Tavoitat asiakkaasi eri kanavissa   
  • Saat enemmän näkyvyyttä arvokkaalle pilarisisällöllesi   
  • Saat kustannustehokkaan tavan hyödyntää olemassa olevia sisältöjä  

Se kahdeksas viesti 

Ihmisen on nähtävä seitsemän (7) kertaa viestisi ennen kuin voi odottaa toivottua reagointia. Mikrosisältö on tehokas tapa toteuttaa markkinoinnin viestitaajuutta. Varioidut viestit eivät kyllästä vastaanottajaa niin kuin staattinen toisto. Mikrosisällön jakelija saa myös arvokasta tietoa minkä sävyinen viesti ja missä kanavassa puree parhaiten unelma-asiakkaaseen.   

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää

Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.