Blogi|Myynnin kasvattaminen

Tavoitteelliset verkkosivut

Tiedätkö, paljonko sivustollasi on kävijöitä? Kuinka moni heistä palaa takaisin ja kuinka moni poistuu saman tien? Mistä sivuston kävijät oikein saapuvat? Mitä he sivustolla tekevät? Miksi he saapuvat sivustollesi ja mitä he haluavat?

Meidän ei tarvitse ”mutuilla”!

Yksi keskeinen osa digitaalista markkinointia on tehtyjen markkinointitoimenpiteiden seuranta. Kävijäseurannan avulla saadaan tietoa markkinoinnin tehosta sekä sivuston käytettävyydestä, laadusta, tuottavuudesta jne. Kävijäseurannasta saaduilla tiedoilla voidaan kehittää ja kohdentaa digitaalista markkinointia sekä parantaa verkkosivujen laatua. Mutu-tuntumalla ei kannata suunnitella toimenpiteitä, kun analytiikasta voimme saada varmuuden.

Konversio kunniaan!

Markkinointitoimenpiteiden onnistumista voidaan mitata hyvinkin tarkasti, jolloin puhutaankin yleensä konversiosta. Konversio on verkkosivujen olemassaolon tavoite, syy, miksi ne ovat olemassa. Yleensä pitkäntähtäimen syitä ovat uusien asiakkuuksien hankkiminen ja esimerkiksi tunnettuuden kasvattaminen. Mitattavia konversiotavoitteita voi olla esimerkiksi:• Yhteydenottolomakkeen täyttäminen• Uutiskirjeen tilaus• Rekisteröityminen• Tilauksen tekeminen• Nettikisaan osallistuminen• Tapahtumaan ilmoittautuminen• Oppaan latausKonversiolaskennassa (konversioprosentti) selvitetään siis, kuinka moni verkkosivuille tulleista kävijöistä päätyy suorittamaan asetetun tavoitteen. Konversiolaskennan tulisikin olla perusta kaikelle digitaalisen markkinoinnin mittaukselle. Konversio–optimoinnilla pyritään siis parantamaan sivuston tavoitteiden saavuttamista ilman, että lisätään mainosbudjettia, tai kasvatetaan kävijämääriä!

Tiedä mitä teet ja miksi – siinä on avaimet onnistuneeseen digimarkkinointiin!