Suomen Teollisuusvaaka – Suoraan hakujen kärkeen

Suomen Teollisuusvaaka oli tehnyt Google-mainontaa itsekseen jo jonkin aikaa, ennen kuin yhteistyö Verkkoaseman kanssa alkoi. Kun toimitusjohtaja Hannu Räisänen sai puhelun Verkkoaseman myyjältä vuonna 2014, hän vakuuttui kuitenkin siitä, että asiat voisi tehdä tehokkaammin. 

– Lähes kaikki yrityksen asiakkaat tulevat netistä. Google-näkyvyys on siis todella tärkeää. Käytin rahaa mainontaan jopa 30 000 euroa vuodessa, eivätkä tulokset olleet erityisen hyviä. Totesin, että mainonta täytyi saada optimoitua niin, että sitä olisi sopivasti. Ei liian vähän, muttei liikaakaan, Räisänen sanoo. 

suomen teollisuusvaaka

  • Myy puntareita ja punnitusratkaisja lähinnä ammattikäyttöön
  • Toiminta alkanut: vuonna 2014  
  • Liikevaihto 2021: n. 0,63M€
  • Toiminta-alue: koko Suomi

projektin hyödyt

  • Google Ads mainonta pyörii nyt järkevästi ja järkevään hintaa
  • klikkausten hinnat ovat laskeneet, mutta tulokset parantuneet
  • yritys löytyy nyt etusivulta kaikilla tärkeimmillä hakusanoilla
  • orgaaninen näkyvyys on myös huomattavan hyvä
  • yrityksen katteet ovat kasvaneet ja myynti lisääntynyt. 

Tehtyjen toimenpiteiden jälkeen myös yrityksen orgaaninen näkyvyys on parantunut huomattavasti.

Hannu Räisänen, Suomen Teollisuusvaaka

Järkevää mainontaa järkevään hintaan

Verkkiksen asiantuntijoiden avulla Teollisuusvaakan Google Ads -mainonta saatiin pyörimään järkevästi. Klikkausten hinnat alkoivat laskea, vaikka yhtä aikaa tulokset parantuivat.  

Maksetun mainonnan lisäksi Verkkoasemalla lähdettiin kasvattamaan yrityksen orgaanista, eli puhtaasti hakukoneoptimointiin perustuvaa näkyvyyttä.  

– Osassa tuotteita näkyvyytemme oli todella huono, eli olimme kaukana sieltä hakukoneiden ykkössivulta. Kävimme yhdessä läpi toimivimmat hakusanat kunkin tuotteen kohdalta, sekä sen, minkälaista sisältöä verkkosivuilla täytyisi olla. Tehtyjen toimenpiteiden jälkeen myös yrityksen orgaaninen näkyvyys on parantunut huomattavasti.  

On ollut hienoa nähdä, että vaikka mainonnan kulut ovat pienentyneet, myyntiä tulee entistä enemmän. Kustannusten pienentyessä katteet luonnollisesti kasvavat, mikä on yrityksen kannalta tietysti positiivinen asia.  

Hannu Räisänen / Suomen Teollisuusvaaka
Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.