fbpx Referenssikertomus - Oy Viacon Ab
Verkkoaseman asiantuntijavinkit 5

09.12.2016

Referenssikertomus Oy Viacon Ab

Viacon Oy:lle käynnistettiin hakukoneoptimointiprojekti marraskuussa 2015. Viacon oli juuri uudistanut verkkosivustonsa, mutta uuden sivuston hakukonelöydettävyys oli heikentynyt merkittävästi. Verkkoaseman analyysi osoitti syyksi uuden one-pager –sivustotyylin, jolla ”Tuotteet”-sivu oli toteutettu. Uudessa sivustomallissa kaikki tuotteet ja palvelut oli koottu typistetyllä sisällöllä yhdelle sivulle ja näin liiketoiminnan kaikki keskeisimmät avainsanat kilpailivat keskenään.

Tilanne 11/2015:

Ongelmaa lähdettiin ratkaisemaan räjäyttämällä sivustorakenne uusiksi. Tuotteet-sivu purettiin osiin ja jokaiselle tuotteelle luotiin oma laskeutumissivu. Uusille sivuille työstettiin merkittävästi lisää sisältöä ja sivuille luotiin alasivuja. Tämän lisäksi sivuston tekniikka tarkastettiin ja hakukoneoptimointia haittaavat virheet korjattiin.

Varsinainen optimointiprojekti käynnistyi keväällä 2016 ja syksyllä 2016 saimme hakukoneoptimoinnin tulokset näkyville:

 

”Verkkosivustomme uudistuksen seurauksena hakokonelöydettävyytemme heikkeni merkittävästi ja kaipasimme nopeasti korjaavia toimenpiteitä. Verkkoaseman esittelemät ratkaisut tuntuivat toimivilta sekä kustannustehokkailta joten oli helppoa aloittaa yhteystyö.”

Pidimme tärkeänä ettei kotisivujemme käytettävyys tai visuaalinen ilme kärsi muutoksista ja tässä onnistuttiin, käytettävyys jopa parani.  Muokkasimme myös sisältöjä vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita joten nykyisiltä sivuiltamme löytyy myös aiempaa kattavammin informaatiota. Prosessin aikana opimme paljon kotisivujen rakenteista sekä hakukonelöydettävyydestä ja tätä tietoa tulemme hyödyntämään myös jatkossa.

”Työskentely verkkoaseman asiantuntijoiden kanssa oli todella miellyttävää ja asetetut tavoitteet saavutettiin aikataulussa joten on helppoa todeta että olemme tyytyväisiä asiakkaita” Marko Jokinen, Tuotepäällikkö, Oy Viacon Ab.

Lue lisää, miten voisimme toteuttaa teille verkkosivu-uudistuksen ja höystää tuloksia vielä hakukoneoptimoinnilla!


B2B-yrityksen verkkosivut

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit
Kommentit

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Sinua saattaa kiinnostaa myös

DiamondCRM

15 myyttiä hakukoneoptimoinnista

Edelleen törmään keskusteluissa SEO-myytteihin, jotka kannattaisi jättää visusti historiaan. Google päivittää algoritmejaan jatkuvasti pyrkien estämään väärinkäytökset ja siksi vanhoilla ”black hat” -optimointikikoilla ei enää saa toivottuja tuloksia. Vanhat myytit elävät silti vahvoina. Blogissani käyn läpi 15 esimerkkiä väärinkäsityksistä, joihin olen työssäni törmännyt. 1. Minun täytyy itse lisätä sivustoni Googlen hakukoneeseen… Lue lisää

verkkoaseman verkkosivusto on uudistunut

Verkkoaseman sivusto uudistui!

Kerroin blogissani ”Tehokas verkkosivusto 2019”, kuinka verkkosivustoprojektin vaiheistaminen tuo paremman lopputuloksen. Tällä periaatteella toteutimme myös Verkkoaseman oman sivuston, josta julkaistiin juuri versio 2.0 Tässä blogissani kerron, kuinka uudistusprosessin on edennyt käytännössä. Verkkoaseman sivusto uudistui Mutta ulkoasu on lähes sama kuin edellisessä sivustoversiossa. Miten tämä on mahdollista? Modernissa verkkosivustoprojektissa sivustosta pyritään… Lue lisää

verkkosivut-2019

Verkkosivuston saavutettavuus ja helppokäyttöisyys vuonna 2019

Verkkosivujen saavutettavuudesta ja helppokäyttöisyydestä on puhuttu paljon, sillä Suomi ottaa käyttöön julkisen sektorin verkkopalveluiden saavutettavuudesta säätävän EU-direktiivin vuoden 2019 aikana. Verkkosivusto on kaikille käyttäjille helppokäyttöinen, kun se on kaikilla laitteilla käytettävä ja saavutettava. Blogissani käyn läpi, mitä verkkosivuston saavutettavuudella tarkoitetaan ja kuinka voimme olla varmoja, että sivustomme on helppokäyttöinen kaikille?… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus b2b b2b-myynti CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi ihandiginä Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva trainee tulevaisuus uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit