HANKI ENEMMÄN
NÄKYVYYTTÄ JA LIIDEJÄ

ALOITA TÄSTÄ!

Löydytkö maailman suurimmasta hakukoneesta? Hakukoneoptimointi on edullisin tapa saada liikennettä sivustollesi

Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads-mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa. Lisäksi useat tutkimukset osoittavat, että Googlen käyttäjät mieltävät ei-maksetut eli ,orgaaniset, hakutulokset luotettavammiksi.

 

Asiakkaat löytävät luoksesi ilman mainontaa

  • Yrityksen tunnettuuden kasvattaminen Googlenäkyvyyden parantumisen myötä.
  • Lisää parempilaatuista liikennettä sivustollesi.
  • Verkkosivuston laadun parantuminen, sillä hakukoneoptimointiprosessissa työstetään verkkosivustoa tehokkaammaksi.
  • Ymmärrys hakukoneiden toiminnasta kasvaa.

 

”Näpyttelin avainsanoja verkkosivuille, eikö se riitä?”

  1. Kuvitellaan, että hakukoneoptimointi tapahtuu itsestään

Edelleen törmää väitteeseen, että hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä on yhtä kuin hakukoneoptimointi. Todellisuudessa, hakukoneystävällisen julkaisujärjestelmän valinta mahdollistaa hakukoneoptimoinnin tekemisen. Hakukoneoptimointi on prosessi, jossa sivustoa työstetään mukailemaan Googlen ohjeistuksia. Googlen ohjeistukset on jaettu suuriin kokonaisuuksiin, jotka koskevat sivuston tekniikkaa, sisältöjä, sisäisiä ja ulkoisia linkityksiä sekä käyttäjäkokemusta. Parhaan hakukonenäkyvyyden saa ne sivustot, jotka parhaiten noudattavat Googlen ohjeistuksia.

  1. Hakukoneoptimointia tehdään väärille avainsanoille

Hakukoneoptimoinnin käynnistyessä tulee märitellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaiheessa laiminlyödään, voi seurauksena olla:

  • Hakukoneoptimointi avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa
  • Hakukoneoptimointi avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta

Ilman huolellista avainsana-analyysiä hakukoneoptimointi ei tuota toivottuja tuloksia.

  1. Hakukoneoptimointi jätetään puolitiehen

Pelkkä hakukoneoptimoinnin auditointi ei vielä paranna hakukonenäkyvyyttä. Hakukoneoptimointi usein aloitetaan nykytila-analyysillä tai auditoinnilla, mutta siinä vasta paikannetaan ongelmat ja määritellään tarvittavat toimenpiteet haluttujen tulosten savuttamiseksi. Hakukoneoptimoinnin tulosten saavuttaminen vie tyypillisesti neljästä kuuteen kuukautta ja sen aikana toimenpiteitä tehdään vaiheittain.

Hakukoneoptimointi on prosessi, ei projekti. Googlenäkyvyyden ylläpitäminen edellyttää jatkuvaa työntekoa, sillä aina, kun kilpailijat parantavat sivustojaan, meidän on vastattava kilpailuun. Lisäksi meillä on mahdollisuus laajentaa hakukoneoptimointia määrittämällä uusia avainsanoja ja luomalla uusia sivuja sivurakenteeseen.

 

Miten me se tehdään?

  • Nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset
  • Avainsana-analyysi
  • Tekninen hakukoneoptimointi
    • Sivuston rakenne ja URLit
    • Title- ja meta descriptionit
    • Sivukartan lähettäminen Googlelle
    • Tarvittaessa sisältöjen suojaaminen Googlelta robots.txt-tiedoston avulla
  • Sisältöjen hakukoneoptimointi
    • Tekstien hakukoneoptimointi
    • Kuvien hakukoneoptimointi
    • Videoiden hakukoneoptimointi
  • Linkitysten lisääminen
    • Ulkoiset linkitykset
    • Sisäiset linkitykset
  • Käyttäjäkokemuksen parantaminen sivustolla
    • Välittömien poistumisten osuus
    • Sivulla vietetty aika
    • Sivuston latausaika
  • Seuranta ja tulosten raportointi kuukausittain