Löydytkö
maailman suurimmasta
hakukoneesta?
ALOITA TÄSTÄ!

Hakukoneoptimointi on edullisin tapa saada liikennettä sivustollesi

Googlessa näkyvyyttä saa joko hakukoneoptimoinnin avulla ei-maksetuista hakutuloksista tai Google Ads -mainoksilla. Hakukoneoptimointi on näistä kahdesta kustannustehokkaampaa. Lisäksi useat tutkimukset osoittavat, että Googlen käyttäjät mieltävät ei-maksetut, eli orgaaniset hakutulokset luotettavammiksi.

 

Asiakkaat löytävät luoksesi ilman mainontaa

  • Yrityksen tunnettuuden kasvattaminen Google-näkyvyyden parantumisen myötä.
  • Lisää parempilaatuista liikennettä sivustollesi.
  • Verkkosivuston laadun parantuminen, sillä hakukoneoptimointiprosessissa työstetään verkkosivustoa tehokkaammaksi.
  • Ymmärrys hakukoneiden toiminnasta kasvaa.

 

”Näpyttelin avainsanoja verkkosivuille, eikö se riitä?”

  1. Kuvitellaan, että hakukoneoptimointi tapahtuu itsestään

Edelleen törmää väitteeseen, että hakukoneystävällinen julkaisujärjestelmä on yhtä kuin hakukoneoptimointi. Todellisuudessa hakukoneystävällisen julkaisujärjestelmän valinta mahdollistaa hakukoneoptimoinnin tekemisen. Hakukoneoptimointi on prosessi, jossa sivustoa työstetään mukailemaan Googlen ohjeistuksia. Googlen ohjeistukset on jaettu suuriin kokonaisuuksiin, jotka koskevat sivuston tekniikkaa, sisältöjä, sisäisiä ja ulkoisia linkityksiä sekä käyttäjäkokemusta. Parhaan hakukonenäkyvyyden saavat ne sivustot, jotka parhaiten noudattavat Googlen ohjeistuksia.

  1. Hakukoneoptimointia tehdään väärille avainsanoille

Hakukoneoptimoinnin käynnistyessä tulee määritellä, millä sanoilla Googlessa halutaan näkyä. Kyse on avainsana-analyysistä, jolla etsitään sanoja, joita oikea kohderyhmä käyttää Googlessa yrityksen tarjoamia palveluita etsiessään. Mikäli avainsana-analyysivaihe laiminlyödään, voi seurauksena olla:

  • Hakukoneoptimointi avainsanoille, joilla kukaan ei tee hakuja Googlessa
  • Hakukoneoptimointi avainsanoille, joilla Googlen käyttäjät etsivät jotain aivan muuta

Ilman huolellista avainsana-analyysiä hakukoneoptimointi ei tuota toivottuja tuloksia.

  1. Hakukoneoptimointi jätetään puolitiehen

Pelkkä hakukoneoptimoinnin auditointi ei vielä paranna hakukonenäkyvyyttä. Hakukoneoptimointi usein aloitetaan nykytila-analyysillä tai auditoinnilla, mutta siinä vasta paikannetaan ongelmat ja määritellään tarvittavat toimenpiteet haluttujen tulosten savuttamiseksi. Hakukoneoptimoinnin tulosten saavuttaminen vie tyypillisesti neljästä kuuteen kuukautta ja sen aikana toimenpiteitä tehdään vaiheittain.

Hakukoneoptimointi on prosessi, ei projekti. Google-näkyvyyden ylläpitäminen edellyttää jatkuvaa työntekoa, sillä aina, kun kilpailijat parantavat sivustojaan, meidän on vastattava kilpailuun. Lisäksi meillä on mahdollisuus laajentaa hakukoneoptimointia määrittämällä uusia avainsanoja ja luomalla uusia sivuja sivurakenteeseen.

 

Optimoi sivustosi Googlen kärkisijoille!
Haluatko oppia tekemään itse?
Siirrä myyntisi digiin!

ETÄVALMENNUS

GOOGLE-HAKUKONE­OPTIMOINNILLA KUSTANNUS­TEHOKKAASTI NÄKYVYYTTÄ

Google-näkyvyys on mahdollista joko tekemällä hakukoneoptimointia tai Google Ads -mainonnan avulla. Hakukoneoptimoinnilla pääset luonnollisiin hakutuloksiin ja vältät näin mediakustannuksien maksamisen Googlelle. Kärkisijoille pääsevät ne sivustot, jotka noudattavat Googlen sääntöjä. Etävalmennuksen aikana käymme läpi hakukoneoptimoinnin perusperiaatteet.

Ajankohta: 28.4. klo 10 – 12

Kesto: 2h

Tutustu valmennukseen ja ilmoittaudu mukaan!

Yksittäin ostettuna saat osallistumislinkin valitsemaasi valmennukseen ja sen tallenteen hintaan 89 €. Kaikki kerralla ostettuna, saat pääsyn kaikkiin 15 etävalmennukseen ja niiden tallenteisiin yhteishintaan 990 €.

Miten me se tehdään?

1

Nykytila-analyysi ja toimenpide-ehdotukset

2

Avainsana-analyysi

3

Tekninen hakukoneoptimointi

  • Sivuston rakenne ja URLit
  • Title-tekstit ja meta descriptionit
  • Sivukartan lähettäminen Googlelle
  • Tarvittaessa sisältöjen suojaaminen Googlelta robots.txt-tiedoston avulla

4

Sisältöjen hakukoneoptimointi

  • Tekstien hakukoneoptimointi
  • Kuvien hakukoneoptimointi
  • Videoiden hakukoneoptimointi

5

Linkitysten lisääminen

  • Ulkoiset linkitykset
  • Sisäiset linkitykset

6

Käyttäjäkokemuksen parantaminen sivustolla

  • Välittömien poistumisten osuus
  • Sivulla vietetty aika
  • Sivuston latausaika

7

Seuranta ja tulosten raportointi kuukausittain

Vinkkejä hakukoneoptimointiin!

Verkkiksen asiakkaat menestyvät

Referenssi Meconet Uudet verkkosivut vastaavat kansainvälisten markkinoiden vaatimuksia
Saatiin yli 220% lisää kävijöitä verkkokauppaan orgaanisen liikenteen kautta!
ESKO JANATUINEN verkkokauppapäällikkö, Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus

MITEN DIGIMARKKINOINNILLA TUETAAN MYYNTIÄ?

NOSTA MARKKINOINTISI TASOA VÄLITTÖMÄSTI!

Lunasta veloitukseton 35 minuutin mittainen digimarkkinoinnin konsultointi ja nykytila-analyysi. Saat konkreettisen asiantuntijanäkemyksen, joka auttaa taatusti nostamaan digimarkkinointisi tasoa!

B2B-yrityksille sopiva konsultointi ja digianalyysi auttavat kehittämään yrityksesi digimarkkinointia tehokkaammaksi ja kokonaisvaltaisemmaksi.

Johtava ajatuksemme on: ”Enemmän näkyvyyttä, enemmän liidejä!

Digiasiantuntijamme käyvät kanssasi analyysin toimenpide-ehdotuksineen läpi 35 minuutin mittaisen etäkonsultoinnin aikana.

ALOITA TÄSTÄ!