Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnin haasteet

Google on ylivoimaisesti suosituin hakukone niin Suomessa kuin myös muissa länsimaissa. Suomessa tehdään noin 30 miljoonaa Google-hakua päivittäin ja hyvin tyypillistä onkin etsiä tarvitsemaansa tuotetta tai palvelua ”googlettamalla”. Jos et ole Googlen hakutuloksissa mukana, et ole olemassa.

Googlen hakutuloksiin pääset mukaan joko hakukonemarkkinoinnin tai hakukoneoptimoinnin avulla. Hakukonemarkkinoinnin etuja ovat nopeat tulokset sekä tarkka aluekohdistaminen, mutta pitkällä tähtäimellä hakukonemarkkinointi on todella kallista. Tästä syystä monet haluavat päästä Googlen luonnollisten hakutulosten kärkeen hakukoneoptimoinnilla.  Haasteena on kuitenkin kova kilpailu, jonka ansiosta hakutulosten kärkeen pääseminen edellyttää kattavia toimenpiteitä verkkopalvelussa.

Mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa?

Hakukoneoptimoinnissa verkkopalvelu rakennetaan Googlen sääntöjen ja suositusten mukaiseksi. Tavoitteena on saattaa keskeiset tuotteet ja palvelut luonnollisten hakutulosten kärkeen, jolloin et joudu käyttämään maksullista Google-mainontaa ja maksamaan Googlelle, kun joku klikkaa maksettua mainostasi. Tämä tekee hakukoneoptimoinnista kustannustehokasta. Hakukoneoptimoinnissa olennaista on verkkopalvelun kehittäminen, kattava avainsana-analyysi sekä säännöllinen sisällöntuotanto. Hakukoneoptimointi on jatkuvaluonteinen prosessi, joten optimointiprojektin jälkeen on tärkeää jatkaa toimenpiteitä ja seurata sijoitusten kehittymistä.

Me autamme

Verkkoasemalla projekti voidaan toteuttaa joko kokonaan ulkoistettuna, asiakkaan toimesta Verkkoaseman ohjeistuksella tai se voidaan jättää audit-tasolle, jolloin asiakkaalle muodostuu kuva nykytilasta ja vaadittavista lisätoimista hakutulosten ensimmäisten sijoitusten saavuttamiseksi.

Auditointi

  • Alkutilannekartoitus
  • Verkkosivujen tekninen auditointi
  • Sisällön tekniikan auditointi
  • Avainsana-analyysi

Suunnittelu ja tuotanto

  • Sisältöpaja 4-5h asiakkaan kanssa
  • Sisältösuunnitelman toteuttaminen
  • Sisältöstrategian mukaiset sivustorakenteen muutokset
  • Sisällöntuotanto

Tekninen toteutus

  • Tekninen hakukoneoptimoinnin toteutus
  • Linkkiprofiilin analysointi
  • Linkkiprofiilin kehittäminen

Raportointi

  • Tulosten raportointi
  • Jatkotoimenpiteet

 

Hinnoittelu

Hakukoneoptimointi toteutetaan kuuden kuukauden mittaisena projektina, jonka laskutus tapahtuu kuukausittain 790 € (+ alv) kerrallaan. Kysy lisää asiantuntijoiltamme!

Mikäli sinulla on laajempia digimarkkinoinnin tarpeita, tutustu myös Verkkoaseman Marketing IT-palveluun!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.