Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter
YouTube
Google+

Timanttista digiä,
joka tuo tuloksia.

#verkkis

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinoinnin haasteet

Sähköpostimarkkinointi on toimivaa vain, jos kohderyhmä on tarkoin valittua ja sisältö on räätälöity vastaanottajien mukaan. Tärkeää on seurata, mitkä viestiotsikot ja sisällöt puhuttelevat vastaanottajia ja mitkä eivät. Näin ollen tehokkain työkalu sähköpostimarkkinoinnin kehittämisessä on analytiikka ja sen hyödyntäminen. Samalla saamme tietää mistä teemoista uutiskirjeiden vastaanottajat ovat kiinnostuneita ja näin saamme myyntiliidejä kontaktoitaviksi. Tällaista tarkkaan suunniteltua ja datalla tuettua sähköpostimarkkinointia kutsumme älykkääksi sähköpostimarkkinoinniksi.

Mitä älykäs sähköpostimarkkinointi tarkoittaa?

Älykkäällä sähköpostimarkkinointikampanjallasi pidät yhteyttä nykyisiin sekä tuleviin asiakkaisiisi. Analytiikkatyökalujemme ansiosta näemme, kuinka asiakkaat reagoivat uutiskirjeisiin ja voimme puhutella heitä entistä tehokkaammin. Analytiikkatyökalujen hyödyntämisen ansiosta saatte kohdennettua markkinointiresurssejanne entistä tehokkaammin, kun vuorovaikutus asiakkaan kanssa tapahtuu puhelimen sijaan sähköpostin välityksellä. Uutiskirjeitä voi toki lähettää itsekin, sillä yritysten käyttöön on olemassa monenlaisia helppokäyttöisiä sähköpostityökaluja. Vaarana kuitenkin on, että sijoitettu aika ja raha eivät tuota toivottuja tuloksia, sillä sähköpostimarkkinoinnista jää puuttumaan systemaattisuus, seuranta sekä analysointi.

Me autamme

Tarjoamme palvelun, jossa asiakkaan vastuulle jää vain lähetyslistan toimittaminen sekä uutiskirjeen raakasisällön luonti. Digiasiantuntijamme rakentavat tehokkaat sisällöt neljään erilaiseen viestiversioon, joilla samalla tutkitaan, mikä teidän kohderyhmäänne puhuttelee parhaiten. Lisäksi saat tietoa verkkosivustolla vierailleista yrityksistä, joten saat uutiskirjekampanjasi kautta liidejä myyntisi tueksi.

Älykkään sähköpostimarkkinoinnin toteutus:

  • Lähetyslista on koostettu tiettyä kohderyhmää silmällä pitäen.
  • Uutiskirjeen sisältö suunnitellaan kohderyhmä huomioiden.
  • Uutiskirjeestä suunnitellaan useampia vaihtoehtoisia sisältökokonaisuuksia.
  • Uutiskirjeen lähetys toistetaan eri kirjeversiolla samalle kohderyhmälle ainakin kerran.
  • Sähköpostityökalu kytketään mukaan analytiikkaseurantaan.
  • Analytiikkatyökaluista seurataan vuorovaikutusta asiakkaan kanssa.
  • Myyntiliidit kerätään myynnin tueksi.

Ammattilaisen avulla pääset tutustumaan kohderyhmääsi, saat tehokkaammat sisällöt hyötykäyttöön ja tuet myyntiäsi kuumien liidien avulla. Näin sähköpostimarkkinointi muuttuu tehokkaaksi ja näkyy myös viivan alla.

Mikäli toivot sähköpostimarkkinointiisi myös automatiikkaa ja tarkkaa kohdennusta, tutustu Verkkoaseman markkinoinnin automaatioratkaisuihin.

Hinnoittelu

Älykkään sähköpostimarkkinointikampanjan saat Verkkoasemalta hintaan 1500 eur. Kampanja sisältää 1000 vastaanottajaa ja 4 uutiskirjeversiota, analytiikan hallinnan sekä kampanjan tulosten raportoinnin. Parhaan hyödyn saat toistamalla kampanjaa.

Mikäli sinulla on laajempia digimarkkinoinnin tarpeita, tutustu myös Verkkoaseman Marketing IT-palveluun, johon voit sisällyttää älykkään sähköpostimarkkinoinnin tekemisen!

Marketing IT –palvelullamme saat enemmän

Marketing IT-palvelussamme emme keskity kanavaan, vaan tarjoamme asiantuntijatyötä tuntiresurssina. Näin ollen sinun ei tarvitse ostaa erikseen esimerkiksi Google AdWords-kampanjaa, hakukoneoptimointia, some-kampanjointia tai verkkosivuston muutostöitä, vaan kaikki hoituu yhdellä sopimuksella saman toimittajan kautta.

Kun digimarkkinoinnin keinoja niputetaan, myös tulokset paranevat, sillä kokonaisuus otetaan haltuun ja selkeät tavoitteet ohjaavat markkinointitoimenpiteitäsi. MIT-tiimisi koostuu digimarkkinoinnin asiantuntijoista sekä ohjelmistokehittäjistä.