Blogi|Yleinen

Paljonko B2B-yrityksen markkinointi maksaa?

Se voi maksaa esimerkiksi 48 900 euroa vuodessa.

Meiltä kysytään usein toimialakohtaista näkemystä kysymykseen ”Kuinka paljon B2B-yrityksen markkinointi maksaa?”. Tähän ei valitettavasti ole olemassa yhtä yleispätevää vastausta, sillä investoinnin kokoluokkaan vaikuttavat monet eri tekijät, eivätkä vähiten yrityksen omat tavoitteet. Satoja yrityksiä palvelleena digitoimistona meillä on kuitenkin hieman näkemystä toimialakohtaisista eroista.

Katsotaan hieman tarkemmin, miten esimerkiksi kasvua hakeva digitoimisto itse markkinoi. 😊

Kuinka paljon on fiksua investoida markkinointiin?

Onko suutarin lapsella kenkiä, eli paljonko digitoimistossa investoidaan markkinointiin?

Tutkin Verkkiksen omaa markkinointia ja siihen kuluneita euroja vuonna 2022. Ensimmäinen summa markkinointirivillä oli vajaa 50 000 €. Tuo summa sisältää meillä arjen markkinoinnin toimenpiteet ja mediabudjetin:

  • Viikoittaiset somepostaukset ja kampanjat
  • Google-mainonnan ja optimoinnin
  • Viikoittaiset uutiskirjeet
  • Videotuotannon
  • Toistuvan sisällöntuotannon, kuten asiakastarinat, blogit ja artikkelit
  • Mediabudjetit

Mitä markkinoinnin investoinneilla on saatu aikaiseksi?

Meillä tärkeää on aktiivinen ja omannäköinen sisällöntuotanto sekä sen aktiivinen ja säännöllinen jakelu. Tavoitteena on puhutella sekä markkinoinnin osaajia sekä päättäjiä. Käytämme mielellämme videomuotoista viestintää ja tänä vuonna starttasimme aktiivisesti myös keveämmän videotuotannon TikTokissa. Siitä onkin tullut runsaasti positiivista palautetta niin asiakkailta kuin työnhakijoiltakin. 😊

Näin Verkkis on saanut näkyvyyttä vuoden 2022 aikana:

  • Verkkosivuillamme on vierailtu 20 000 kertaa
  • Facebook-julkaisujamme on nähty noin 216 000 kertaa
  • Instagram-julkaisumme ovat tavoittaneet noin 72 000 tiliä
  • Videoitamme on katseltu Youtubessa 10 572 kertaa 
  • TikTokissa #verkkoasemaoy hästägillä on ollut 397 000 näyttökertaa
  • Oppaitamme on ladattu sekä videokursseille ja webinaareihin osallistuttu 855 kertaa. 

Erilaisten tapahtumien ja lisäarvosisältöjen tuottaminen näkyy selvänä piikkinä niin verkkosivukävijöiden kuin kontaktilistan kasvuna. Aktiivisuus siis todella kannattaa.

B2B-yritysten markkinointi Tähtää pitkäaikaisiin asiakkuuksiin 

Markkinointimme tavoitteena on: 

1

kasvattaa Verkkiksen houkuttelevuutta ja tunnettuutta

2

parantaa työnantajamielikuvaamme

3

hankkia uusia asiakkuuksia

Markkinoinnin ponnistelujen kautta olemme startanneet 11 uutta asiakkuutta vuoden 2022 aikana!

Haluamme olla ”täydellinen match” asiakkaillemme, joten markkinoinnin avulla pyrimme viestimään siitä, millaisia olemme ja miten työskentelemme. Pitkäaikaiset asiakkuudet syntyvät, kun tarpeiden ja ratkaisujen lisäksi oikeanlaiset ihmiset kohtaavat. 

”Palaverit teidän kanssanne ja muutenkin tekeminen on minulle viikkojen kohokohtia. Energia ja positiivisuus mikä teistä uhkuu, on niin upeeta!”

oletko lukenut nämä?

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

YouTube-mainonta 

Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Hyödynnä Youtube-mainontaa tarinasi jakamisessa maailman suosituimmassa videopalvelussa Vaikka YouTube-mainonta tuottaa tuloksia kustannustehokkaasti, jää se harmillisen usein B2B-yrityksiltä hyödyntämättä.…

Lue lisää

Panu ja TuomasBlogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

WordPress verkkosivujen moottorina 

Verkkosivujen päivittäminen on helppoa ja mukavaa Rakennamme verkkosivut alusta lähtien asiakkaan tarpeiden mukaan. Koodaamme oman teeman jokaiselle verkkosivustolle. Teema sisältää verkkosivujen ulkoasun, jolloin sivujen päivittäjät…

Lue lisää

Blogi

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Video on vakuuttamisen kuningas 

Kiinnitä huomiota, sytytä asiakkaasi aistit  Video on muutakin kuin verkkosivuston mukava lisä yrityksesi viestinnässä. Videon avulla rakennat luottamusta, kasvatat brändipääomaa ja annat lisäarvoa asiakkaallesi. Informatiivisuus saa…

Lue lisää