Blogi|Yleinen

Referenssikertomus Oy Viacon Ab

Panu ja Tuomas

Viacon Oy:lle käynnistettiin hakukoneoptimointiprojekti marraskuussa 2015. Viacon oli juuri uudistanut verkkosivustonsa, mutta uuden sivuston hakukonelöydettävyys oli heikentynyt merkittävästi. Verkkoaseman analyysi osoitti syyksi uuden one-pager –sivustotyylin, jolla ”Tuotteet”-sivu oli toteutettu. Uudessa sivustomallissa kaikki tuotteet ja palvelut oli koottu typistetyllä sisällöllä yhdelle sivulle ja näin liiketoiminnan kaikki keskeisimmät avainsanat kilpailivat keskenään.

Tilanne 11/2015:

Ongelmaa lähdettiin ratkaisemaan räjäyttämällä sivustorakenne uusiksi. Tuotteet-sivu purettiin osiin ja jokaiselle tuotteelle luotiin oma laskeutumissivu. Uusille sivuille työstettiin merkittävästi lisää sisältöä ja sivuille luotiin alasivuja. Tämän lisäksi sivuston tekniikka tarkastettiin ja hakukoneoptimointia haittaavat virheet korjattiin.

Varsinainen optimointiprojekti käynnistyi keväällä 2016 ja syksyllä 2016 saimme hakukoneoptimoinnin tulokset näkyville:

”Verkkosivustomme uudistuksen seurauksena hakokonelöydettävyytemme heikkeni merkittävästi ja kaipasimme nopeasti korjaavia toimenpiteitä. Verkkoaseman esittelemät ratkaisut tuntuivat toimivilta sekä kustannustehokkailta joten oli helppoa aloittaa yhteystyö.”