Podcast|Ihan Diginä

Totta vai tarua? 4 sitkeää markkinointiväitettä syynissä! | Ihan Diginä 05/2025

Myykö hyvä tuote itsensä?

”Hyvä tuote myy itse itsensä” on varsin yleinen markkinointiin liittyvä olettamus erityisesti suomalaisten keskuudessa. Vaikka suljettujen ovien takana tehtäisiin kuinka hyvää duunia, ei tarina hyvästä tuotteesta tai palvelusta kulkeudu itsestään asiakkaan korviin.

Loistavankin tuotteen markkinoinnissa saatetaan joskus keskittyä liikaa tuotteen teknisten ominaisuuksien, tai tutkimus- ja kehitystyön saavutuksiin. Silloin saattaa unohtua näkökulma, mitä hyötyä tuotteesta voisi olla asiakkaalle? Käytännössä hyvä tuote ei vielä myy itseään. Tuotteen tulee olla tunnetuin asiakkaan hyväksi havaitsema tuote, jotta se pystyy myymään itse itsensä.

Onko sosiaalinen media ilmainen media?

Sosiaalinen media on ilmaista vain yksityishenkilöille, joiden ajalla ei ole arvoa. Sosiaalinen media on media siinä missä televisio tai sanomalehti, eivätkä nekään ole ilmaisia yrityksille. Sosiaaliseen mediaan voi toki lähettää ilmaiseksi informaatiota, mutta informaation saattaminen näkyväksi yleisölle maksaa.

Tekevätkö B2B-asiakkaat päätöksensä järjellä?

On illuusio, että B2B-asiakkaat tekevät päätöksiä puhtaasti järkiperäisesti, sillä näissä yrityksissä päätöksiä kuitenkin tekevät ihmiset. Markkinoinnissa pyritään jatkuvasti luomaan sisältöjä, jotka herättäisivät jonkin tunnereaktion ihmisissä, joita päättäjätkin ovat. Jos yrityksissä päätöksiä tehtäisiin täysin tunneperäisesti, ei mainosvideoilla olisi B2B-markkinoinnissa mitään vaikutusta.

oletko lukenut nämä?

Valmennus

Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Näin hakusanat muuttuvat yhteydenotoiksi 

Hakukoneoptimoinnin ytimessä on yksi kysymys: miten asiakkaasi etsivät tietoa?  Jos osaat vastata siihen, voit rakentaa sisältöjä, jotka löytyvät Googlesta, ja jotka tuovat verkkosivustollesi juuri oikeanlaista…

Lue lisää