Blogi|Yrityksen tunnettuuden lisääminen

Verkkosivujen uudistaminen ja Google-näkyvyys

”Jes, uudistetaan verkkosivut! Näyttää vanhanaikaiselta ja väritkin on tylsät!”

Uusien verkkosivujen julkaisun jälkeen katsellaankin hyvin tyypillistä ongelmaa: Kivalta näyttää, mutta sijoitukset Googlessa ovat tipahtaneet, analytiikan käppyrät näyttävät yhä alenevia kävijämääriä eikä yhteydenottoja tule!

Verkkosivu-uudistuksen kolmen kärki

Jos haluat onnistua uudistuksessa, ota projektiin näkökulmaksi seuraavat:

  1. Löydettävyys = asiakkaat löytävät sivuillemme myös jatkossa.
  2. Asiakashyöty = kiinnostava sisältö.
  3. Verkkosivujen olemassaolon tarkoitus = konversio.

Vältä siis seuraavat sudenkuopat:

  • Keskitä puolet resusseista sisällöntuottamiseen. Ideoikaaa ja miettikää millainen sisältö kiinnostaa asiakkaitanne. Älä karsi vaan rikasta. Google vihaa kopiointia, joten jätä se väliin.
  • Puhu asiakkaittesi kieltä. Hyödynnä Googlen avainsanatyökalua ja unohda ammattijargoni.
  • Jos muutat sivustosi rakennetta, muista ottaa talteen jo kerätty linkkivoima. Tekninen optimointi ja uudelleen ohjaukset ovat elintärkeitä, jotta et romuta linkkiprofiiliasi.
  • Hyödynnä Googlen Search Console -työkalua.

Google-näkyvyys vaatii siis pitkäjänteistä työtä. Älä menetä kävijöitäsi verkkosivu-uudistuksen yhteydessä. Tutustu tapaamme toteuttaa hakukoneoptimointia.

Klikkaa itsellesi talteen Vinkkilista: