185 % enemmän yhteydenottoja Aspocompille

Aspocompilla haluttiin tuoda selkeyttä digimarkkinointiin. Tavoitteena oli tehdä asioita johdonmukaisesti ja käytännönläheisesti – niin, että yritys näkyy oikeille ihmisille oikeaan aikaan, ja markkinointi tukee myynnin työtä. Yhteistyö Verkkoaseman kanssa alkoi perusasioiden kuntoon laittamisella, ja nyt tulokset näkyvät käytännössä: tarjouspyyntöjä tulee enemmän ja asiakkailta on alkanut tulla palautetta, että Aspocomp on aiempaa paremmin esillä. 

aspocomp oyj

  • Suomalainen piirilevyvalmistaja. 
  • Asiakkaina mm. puolustus-, auto- ja ilmailuteollisuuden toimijat. 
  • Toimintaa Suomessa, Euroopassa ja Aasiassa. 
  • Tunnettu niche-markkinan korkean vaatimustason osaaja. 

projektin tavoite

  • Tehdä markkinoinnista kiinteä osa liiketoiminnan kehittämistä. 
  • Lisätä tunnettuutta tärkeissä kohderyhmissä. 
  • Tukea myyntiä ja parantaa digikanavista saatavien yhteydenottojen laatua. 
  • Viedä viestintää kansainvälisiin kanaviin asiakaslähtöisesti. 

lisätiedot

  • Tehdyt toimenpiteet: somepostaukset ja -kampanjat Linkedinissä, tapahtumamarkkinointi, artikkelituotanto, Google-mainonta, orgaanisen hakukonenäkyvyyden auditointi ja toimenpidesuunnitelma, kilpailija-analyysit sekä koko henkilöstön LinkedIn-koulutukset. 
  • Toteutuskielinä englanti, suomi ja saksa. 
  • Markkinointi kohdennetaan toimialakohtaisesti ja eri kielialueille. 

Ennen yhteistyötä Aspocompilla ei ollut erillistä markkinoinnin vastuuhenkilöä, eikä markkinointiin pystytty panostamaan pitkäjänteisesti. Yhteistyön alussa sovittiin selkeistä tavoitteista: kasvatetaan tunnettuutta, tuetaan kansainvälistä myyntiä ja parannetaan sekä yhteydenottojen määrää että laatua. 

Verkkoaseman johdolla tekeminen muuttui suunnitelmalliseksi. Myynnin näkökulma on ollut koko ajan mukana, ja tuloksia mitataan säännöllisesti. 

Panu ja Tuomas

Myynti ja markkinointi kulkevat nyt samaan suuntaan

Markkinointi tukee Aspocompilla suoraan myyntiä. Verkkoasema on tuottanut esimerkiksi asiantuntija-artikkeleita eri toimialoille, LinkedIn-julkaisuja tapahtumien tueksi ja kampanjoita, jotka on kohdistettu eri maiden ja toimialojen asiakkaille. 

Erityisesti kohdentaminen on toiminut: eri asiakassegmenteille tehdään omaa sisältöä, joka puhuttelee juuri heitä. Samalla yrityksestä on alkanut syntyä selkeämpi kuva – ihmiset näkevät mitä Aspocomp tekee ja millaisten osaajien voimin. 

Verkkosivujen kautta tulevien tarjouspyyntöjen määrä on kasvanut viime vuodesta, ja myös laatu on parempaa.

Antti Ojala, kaupallinen johtaja ja toimitusjohtajan sijainen, Aspocomp Group Oyj

Kansainvälisyys mukana alusta asti

Koska Aspocomp toimii useassa maassa, kansainvälinen näkökulma otettiin mukaan heti alusta. Sisältöjä on tuotettu englanniksi ja saksaksi, ja kampanjoita on tehty eri kielialueiden tarpeisiin. Myös ulkomailla työskentelevät asiantuntijat on otettu mukaan tekemiseen.

On ollut hienoa, että Verkkoaseman tiimi on saanut meidän ulkomaiset työntekijämme mukaan tekemiseen. Se on ollut meille arvokasta.

Tuula Erkinjuntti, myyntipäällikkö, Aspocomp Group Oyj

”On tärkeää, että kumppani pystyy skaalautumaan myös kansainvälisiin tarpeisiin”

Lue lisää

”Verkkoasema on kumppani, joka tuntee meidät ja toimialamme”

Lue lisää