Verkkoasema otti kokonaisvastuun Nylundin digimarkkinoinnista

Yhteistyömme valaistus-ja valaistuksenohjausratkaisuja sekä tietoverkkoja yrityksille tarjoavan Nylundin kanssa alkoi joulukuussa 2021. Nylundilla oli jo tehty jonkin verran markkinoinnin toimenpiteitä, mutta he halusivat keskittyä digitaaliseen markkinointiin ja etsivät siksi kumppania, joka pystyisi toteuttamaan markkinointia säännöllisesti ja suunnitelmallisesti

Nylund toivoi, että ottaisimme markkinoinnista kokonaisvastuun ja kehittäisimme sitä niin, että yrityksen ulkoinen kuva vastaisi heidän asiantuntijuuttaan ja edelläkävijyyttään. Kilpailu alalla on kovaa ja Nylund halusi erottua kilpailijoistaan käyttäjäystävällisillä verkkosivuilla, laadukkaalla sisällöllä ja ammattimaisella tekemisellä. 

Valitsimme Verkkoaseman yhteistyökumppaniksi, koska Verkkoasema osoitti, että on kiinnostunut tekemään töitä meidän kasvutavoitteiden eteen. Etätapaamisista jäi tarmokas ja piristävä kuva.

Aku Bragge / Liiketoimintapäällikkö

oy nylund-group ab

  • Perheyritys, perustettu vuonna 1932
  • Tarjoaa yrityksille ja yhteisöille tietoverkkojen ja valaistuksen kokonaisratkaisuja
  • Asiakkaita mm. sähkötukkuliikkeet, sähköurakoitsijat ja rakennusliikkeet, sekä isot loppuasiakkaat, kuten pankit ja vakuutusyhtiöt, logistiikkayritykset sekä kiinteistösijoittajat. 
  • Toimipaikka: Kirkkonummi, toimii valtakunnallisesti
  • Liikevaihto: 9,51M (2021)

projektin tavoite

  • Laadukkaiden verkkosivukävijöiden määrän nostaminen
  • Tunnettuuden lisääminen ja brändin kirkastaminen suunnittelijoiden suuntaan
  • Yhteydenottojen määrän lisääminen

Verkkosivujen kävijäpolut kuntoon

Lähdimme toteuttamaan tavoitteita käymällä tarkalla seulalla läpi Nylundin tärkeimmät verkkosivut. 

Analysoimme sivut käyttäjäystävällisyyden ja kävijäpolun näkökulmasta. Laadimme suunnitelman sille, miten verkkosivukävijä saataisiin liikkumaan kohti yhteydenottoa. Pohdimme, miten kävijä löytäisi helpoiten etsimänsä, tai miten hän saisi vinkkejä ja ostokimmokkeen, ellei vielä tiennyt tarkemmin mitä etsi. 

Optimoimme sivuja Googlen näkyvyyden kannalta ja lisäsimme sivuille Call To Action -painikkeita ja yhteystietoja sekä järjestelimme sisältöä tarkoituksenmukaisemmaksi. 

Teimme tärkeimmille sivuille myös teknistä hakukoneoptimointia; kuvissa esimerkiksi oli aiemmin tekstiä, jota Google ei osannut etsiä. Siirsimme tekstit verkkosivulle, mikä parantaa löydettävyyttä. Kaikki nämä toimenpiteet nostavat Nylundin orgaanista näkyvyyttä. 

Joulukuussa 2022 kuvasimme Nylundille myös kaksi referenssivideota ja otimme still-kuvia yrityksen omaa kuvapankkia varten. Näitä tullaan hyödyntämään Nylundin verkkosivuilla ja muissa kanavissa.

LISÄÄ NÄKYVYYTTÄ SOMEKANAVISSA

Nylundin sosiaalisen median kanavissa jonkin verran haastetta tuovat kolme erillistä liiketoiminta-aluetta. Valaistuksen tuotteet esimerkiksi ovat visuaalisesti nättejä ja niitä on siksi helpompi nostaa esille esimerkiksi Instagramissa, mutta olemme lähteneet siitä, että kaikki kolme aluetta saavat somenäkyvyyttä.

Keskustelemme yhteisissä viikkopalavereissa tulevista uutuuksista ja tapahtumista, ja nostamme näitä asioita esille. Seuraamme myös aktiivisesti Nylundin tekemisiä ja poimimme somekanaville ajankohtaisia päivityksiä esimerkiksi uusista asiantuntija-artikkeleista.

Kaikki tekeminen pohjautuu yhteistyön alussa laatimaamme julkaisukalenteriin. Näin julkaisutahti pysyy säännöllisenä ja potentiaaliset asiakkaat saavat jatkuvasti uutta tietoa Nylundin tuotteista ja palveluista.

KONTAKTIEN HOIVAAMINEN UUTISKIRJEILLÄ

Uutiskirjeet ovat tärkeä markkinointikanava Nylundille. Uutiskirjelista on kattava ja on tärkeää hoivata kontakteja säännöllisesti hyödyllisellä ja arvokkaalla sisällöllä. Nylundin asiantuntijat tuottavat suurimman osan teksteistä itse, ja me Verkkiksellä oikoluemme tekstit ja puemme ne uutiskirjeeseen sopivaan tyyliin. 

Seuraamme myös säännöllisesti uutiskirjeiden avaamis- ja konversioprosentteja ja teemme tarvittaessa tarvittavat toimenpiteet kirjeiden optimoimiseksi. 

yhteistyö käytännössä

Nylundin tiimissämme on pääsääntöisesti mukana 2-4 asiantuntijaa. Riikka toimii kasvupäällikkönä, Riitta digitaalisena suunnittelijana ja Mika verkkosivujen kehittäjänä. 

Kokoonnumme yhdessä asiakkaan edustajien kanssa kerran viikossa tiiviiseen etäpalaveriin, jolloin käymme läpi tehdyt toimenpiteet ja seuraavan viikon suunnitelmat. 

Aika ajoin pidämme pidemmän suunnittelupalaverin. Yhteistyö on sujunut todella mukavasti. Me innostumme, kun saamme ideoida ja kehittää, ja asiakas on tyytyväinen, kun homma on suunnitelmallista ja järkevää.

On hienoa, että meillä on nyt hyvä kumppani, jonka kanssa toteuttaa markkinointia.

Krista Puska-Bragge
Riikka, Tiina ja Laura.

MILLAISEN MUUTOKSEN SINÄ HALUAT SAADA AIKAISEKSI? 

Oletko valmis kasvattamaan myyntiäsi? Ota yhteyttä ja aloitetaan yhdessä muutos, joka näkyy tuloksissasi. 

”Muutos markkinoinnilla” on periaate, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Meidän kanssamme se tarkoittaa konkreettisia toimia ja mitattavia tuloksia – ei pelkkiä lupauksia.