Ei enää kylmäsoittoja -blogi

04.04.2018

Ei enää kylmäsoittoja?

Miksi Google on niin tärkeä?

Suomessa ja länsimaissa Google on suosituin hakukone, sillä noin 95 % hauista tehdään Googlessa. Jo pelkästään Suomessa tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Hauista suuri osa liittyy tuotteisiin tai palveluihin ja vaikka ostoa ei tehtäisikään verkossa, siellä tehdään vertailua mahdollisista palvelun tarjoajista ja hinnoista. Jos siis et ole hakukoneissa mukana, et ole olemassa uusille potentiaalisille asiakkaillesi. Googlessa näkyminen on kiistatta tärkeä osa markkinointia.

Google tarjoaa valtavan määrän informaatiota asiakkaistamme. Hyödyntämällä Googlen työkaluja saat selville muun muassa mitä tuotteita ja palveluita haetaan, millainen kausivaihtelu hauissa on, löytävätkö asiakkaasi sinut ja jos löytävät, mitä kautta. Tätä informaatiota hyödyntämällä voit ennakoida asiakkaittesi tarpeita ja palvella heitä paremmin.

Vie sähköiset järjestelmät uudelle tasolle

Informaation kerääminen ei ole automaatio vaan vaatii sähköisten järjestelmien täysipainoista hyödyntämistä. Lähtökohtaisesti on rakennettava verkkosivu, joka vastaa yrityksesi tarpeita niin toiminnallisuuksiltaan kuin ylläpidoltaan. Hyvin toteutettu verkkopalvelu mahdollistaa tuotteittesi ja palveluidesi löytymisen verkosta. Lisäksi verkkopalveluusi on kytkettävä analytiikkatyökalut ja kerättyä tietoa on myös analysoitava. Kiinnostava verkkopalvelun sisältö vetää kävijöitä puoleensa ja vakuuttaa asiakkaasi ostamaan.

Tehokkaan verkkopalvelun ansiosta kykenet palvelemaan asiakkaitasi paremmin verkossa ja hyvällä asiakaspalvelulla vakuutat potentiaaliset asiakkaasi toiminnastasi.

Ei enää kylmäsoittoja

Verkosta saatavan informaation ansiosta et välttämättä enää joudu tekemään kylmäsoittoja lainkaan. Voit kartoittaa potentiaaliset asiakkaasi B2B-puolella analytiikkatyökalujen avulla ja kontaktoida selkeät prospektit verkkosivustovierailun tarjoaman datan pohjalta. Kuluttajapuolella sama informaatio voidaan hankia erilaisilla nettikilpailuilla, uutiskirjemarkkinoinnin avulla sekä yhteydenottolomakkeilla.

Mikäli haluat automatisoida osan työstä, tutustu markkinoinnin automaatioratkaisuihin. Ne toimivat niin B2B- kuin kuluttajapuolellakin. Automaatiot edesauttavat kohderyhmien tarpeiden tunnistamisessa ja segmentoinnissa sekä nopeuttavat reagointia uuden potentiaalisen asiakkaan ilmaannuttua verkkopalveluun. Automaatio lämmittää liidin ja tuo sen myyjälle vasta, kun määritellyt ehdot ovat toteutuneet. Näin säästyt kylmäsoitoilta ja tehostat myyntiäsi verkon kautta merkittävästi.

Mikäli kiinnostuit kehittämään digimarkkinointiasi, ota yhteyttä Verkkoasemaan! Autamme muun muassa verkkosivuihin ja markkinoinnin automaatioihin liittyvissä kysymyksissä.

 

Moderni myynti ja markkinointi - videokurssi

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

kympin digimokat Verkkoasema

Älä tee näin: Kymmenen yleistä digimokaa

Tämä mokalista on sellainen, jota tulisi digimarkkinointia toteutettaessa ehdottomasti välttää. Jos jokin kohta haiskahtaa tutulta, niin hälytyskellojen tulisi alkaa välittömästi kilkattamaan! Kymmenen vuoden kokemuksella ja kieli poskella kokosin avuksesi kymmenen kohdan lista: Älä tee näin! Esimerkkejä todellisesta elämästä: Markkinointi 1. Jätä markkinointi markkinoimaan yksikseen. Vältä erityisesti markkinoinnin ja myynnin välistä… Lue lisää

konversio-optimointi

Eikö verkkosivukävijät tanssi pillisi mukaan? Aloita konversio-optimointi.

Aiemmassa bloggauksessa käsittelimme Google Analyticsin perusteita ja sitä, miten tulkita analytiikkaa. Emme kuitenkaan käsitelleet juurikaan sitä, mitä konversiot ovat, miten niitä voidaan mitata ja miksi niitä kannattaa seurata ja optimoida. Tämän blogin agendana onkin syventyä näihin teemoihin tarkemmin. Mitä konversiot ovat? Konversiot ovat sinun itsesi määrittämiä, liiketoiminnallesi asettamia tavoitteita, joita… Lue lisää

Opi tulkitsemaan analytiikkaa

Google Analytics pähkinänkuoressa – opi tulkitsemaan analytiikkaa.

Tässä blogissa otetaan Google Analyticsin perusteet haltuun! Vaikka monilla yrityksillä on Google Analytics asennettuna verkkosivulle, se ei tarkoita sitä, että Analytics olisi oikeasti aktiivisessa käytössä. Älä siis heitä kallisarvoista dataa hukkaan, sillä sen pohjalta voit tehdä liiketoimintaasi edistäviä päätöksiä. Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Alla esittelen sinulle ne tiedonlähteet, joista on… Lue lisää

digimarkkinoinnin muutos

Digimarkkinointi vuonna 2019

Minulta kysytään usein, mikä on se seuraava digimarkkinoinnin kuuma juttu ja kuinka se muuttaa digimarkkinointikenttää. Tässä hieman pohdintojani siitä, mikä on jo muuttumassa ja mitä mahdollisuuksia nämä muutokset antavat meille digimarkkinoijille tulevaisuudessa. Mobiilista ääniohjaukseen Vielä pari vuotta sitten koko digimarkkinointikenttä huusi yhteen ääneen ”mobile first”. Nyt se on muuttunut muotoon… Lue lisää

Kaikki asiantuntijavinkit

Analytiikka asiakaskokemus CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio DO2018 hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö Internet Intranet Intrexx Laskeutumissivu marketing it markkinoinnin automaatio markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus verkkokauppa Verkkosivut Yrittäjyys

Kaikki blogit