Ei enää kylmäsoittoja -blogi

04.04.2018

Ei enää kylmäsoittoja?

Miksi Google on niin tärkeä?

Suomessa ja länsimaissa Google on suosituin hakukone, sillä noin 95 % hauista tehdään Googlessa. Jo pelkästään Suomessa tehdään yli 30 miljoonaa Google-hakua päivässä. Hauista suuri osa liittyy tuotteisiin tai palveluihin ja vaikka ostoa ei tehtäisikään verkossa, siellä tehdään vertailua mahdollisista palvelun tarjoajista ja hinnoista. Jos siis et ole hakukoneissa mukana, et ole olemassa uusille potentiaalisille asiakkaillesi. Googlessa näkyminen on kiistatta tärkeä osa markkinointia.

Google tarjoaa valtavan määrän informaatiota asiakkaistamme. Hyödyntämällä Googlen työkaluja saat selville muun muassa mitä tuotteita ja palveluita haetaan, millainen kausivaihtelu hauissa on, löytävätkö asiakkaasi sinut ja jos löytävät, mitä kautta. Tätä informaatiota hyödyntämällä voit ennakoida asiakkaittesi tarpeita ja palvella heitä paremmin.

Vie sähköiset järjestelmät uudelle tasolle

Informaation kerääminen ei ole automaatio vaan vaatii sähköisten järjestelmien täysipainoista hyödyntämistä. Lähtökohtaisesti on rakennettava verkkosivu, joka vastaa yrityksesi tarpeita niin toiminnallisuuksiltaan kuin ylläpidoltaan. Hyvin toteutettu verkkopalvelu mahdollistaa tuotteittesi ja palveluidesi löytymisen verkosta. Lisäksi verkkopalveluusi on kytkettävä analytiikkatyökalut ja kerättyä tietoa on myös analysoitava. Kiinnostava verkkopalvelun sisältö vetää kävijöitä puoleensa ja vakuuttaa asiakkaasi ostamaan.

Tehokkaan verkkopalvelun ansiosta kykenet palvelemaan asiakkaitasi paremmin verkossa ja hyvällä asiakaspalvelulla vakuutat potentiaaliset asiakkaasi toiminnastasi.

Ei enää kylmäsoittoja

Verkosta saatavan informaation ansiosta et välttämättä enää joudu tekemään kylmäsoittoja lainkaan. Voit kartoittaa potentiaaliset asiakkaasi B2B-puolella analytiikkatyökalujen avulla ja kontaktoida selkeät prospektit verkkosivustovierailun tarjoaman datan pohjalta. Kuluttajapuolella sama informaatio voidaan hankia erilaisilla nettikilpailuilla, uutiskirjemarkkinoinnin avulla sekä yhteydenottolomakkeilla.

Mikäli haluat automatisoida osan työstä, tutustu markkinoinnin automaatioratkaisuihin. Ne toimivat niin B2B- kuin kuluttajapuolellakin. Automaatiot edesauttavat kohderyhmien tarpeiden tunnistamisessa ja segmentoinnissa sekä nopeuttavat reagointia uuden potentiaalisen asiakkaan ilmaannuttua verkkopalveluun. Automaatio lämmittää liidin ja tuo sen myyjälle vasta, kun määritellyt ehdot ovat toteutuneet. Näin säästyt kylmäsoitoilta ja tehostat myyntiäsi verkon kautta merkittävästi.

Mikäli kiinnostuit kehittämään digimarkkinointiasi, ota yhteyttä Verkkoasemaan! Autamme muun muassa verkkosivuihin ja markkinoinnin automaatioihin liittyvissä kysymyksissä.

 

Moderni myynti ja markkinointi - videokurssi

Riikka Pohjanen

Kirjoittaja Riikka Pohjanen on ollut #verkkisläinen vuodesta 2011 lähtien. Riikka blogaa digimarkkinoinnista sekä ohjelmistoratkaisuista.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Tilaa blogit

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Kädenlämmintä vai tulikuumaa?

Lenkkipolulta löytyy tänään neljä lääkettä B2B-yritysten somevaivoihin! B2B-yritysten somekanavien valloitus jää usein pelkäksi yritykseksi, sillä taustalta puuttuu joko osaaminen, tai halu ja kyky luoda kiinnostavaa sisältöä, joka tuottaa tuloksia. 1. Satsaa sisältöön. Kädenlämpö on leipoessa kiva juttu, mutta tekstiä tuottaessa sisältö vastaa lähinnä puhelinluetteloa, jos inspiraatio on löytynyt taikinakulhon lämpötilasta…. Lue lisää

Miksi digimarkkinointi kannattaa ulkoistaa?

Miksi ulkoistaisit digimarkkinointisi, kun sinulla on jo omat työntekijät, jotka päivittelevät somea ja tekevät välillä jonkun kampanjan? 💁‍♂️ No siksi, että hankkimalla yrityksellesi digimarkkinoinnin luottokumppanin, saat yhden ihmisen sijaan kokonaisen tiimin, joka on jo testannut kaiken kantapään kautta – jättäen jäljelle vain tehokkaat ja tuottavat menetelmät! Samalla voit antaa omien… Lue lisää

Miten myydään diginä?

Apua! Kaikki myynti on siirtynyt digikanaviin, ja viestini hukkuu muiden sekaan! Mitä teen? Kuinka saat asiakkaasi kiinni kotisohvalta, kun kaikki muutkin yrittävät päästä samalle apajalle? Miten siis myyt diginä? 1. Herätä HUOMIO! Täsmäisku suoraan asiakkaan haasteisiin tai tarpeisiin tuottaa tuloksellisia yhteydenottoja. Älä tarjoa moottoriveneeseen uusia renkaita! 2. Auta ja tuota… Lue lisää

Pitäisikö perinteiset markkinointisuunnitelmat heittää roskakoriin?

Olen perustamassa uutta yritystä harrastukseeni liittyen ja ajattelin josko tällä kertaa tekisin liiketoimintasuunnitelman. Löysin pohjan yrittäjille suunnatusta palvelusta ja sieltä bongasin kohdan, jossa kuvailtiin markkinointisuunnitelman sisältöä. Meinasi leuka tippua lattiaan sitä lukiessa. Ei vilaustakaan ostajapersoonista, sisällöistä, luottamuksen rakentamisesta. Sen sijaan puhuttiin logosta, kirjekuorista ja mainosteippauksista. Toivon syvästi, ettei yksikään uusi… Lue lisää

Analytiikka asiakaskokemus asiakastiedot b2b CRM digitaalinen markkinointi digitalisaatio digivalmennukset DO2018 ensivaikutelma hakukonemainonta hakukoneoptimointi henkilöstö henksublogi Internet Intranet Intrexx kaupallinen ehdotus Laskeutumissivu liidit marketing it markkinoinnin automaatio markkinointi markkinointistrategia markkinointiteknologia myynti northern glow ohjelmistosuunnittelu Ohjelmistot palvelut salesvation sisällöntuotanto sisältömarkkinointi Sosiaalinen media Sähköinen liiketoiminta Testaus Tietoturva tulevaisuus työkalut uutiskirje verkkokauppa verkkosivu-uudistus Verkkosivut videotuotanto Yrittäjyys

Kaikki blogit