Verkkoaseman-asiantuntijavinkit-4

12.03.2018

Laskeutumissivu osana digimarkkinointia

Laskeutumissivu, landing page, ländäri.. Kaikki tarkoittavat yksinkertaisesti yhtä verkkosivujen sivua, jonne asiakkaat päätyvät digimarkkinointisi kautta. Kun asiakkaasi klikkaa Google-mainosta, jossa mainostat esimerkiksi ravintolasi tarjoamaa pitopalvelua, minne hän klikkauksen jälkeen päätyy? – Ei verkkosivujesi etusivulle tai lounaslistaan vaan suoraan ravintolasi pitopalvelua esittelevään osioon. Laskeutumissivu siis tarkoittaa paikkaa, johon mainoksella ohjataan ja jossa asiakasta ohjataan eteenpäin konversioon (=kauppaan, yhteydenottoon, tarjouspyyntöön).

Digimarkkinoinnin keinot kuten Google-mainonta tai sähköpostimarkkinointi on vain keinoja ohjata asiakkaita luoksesi, laskeutumissivusi on myyjä, joka hieroo asiakkaan kanssa kaupat! Älä siis jätä digimarkkinointiasi puolitiehen, muista ainakin seuraavat säännöt laskeutumissivuja suunniteltaessa.

  1. Kerro kuka olet: Lisää tunnistettavuus, yrityksesi logo, yhteystiedot.
  2. Otsikko kertoo asiakkaalle, että hän on oikeassa paikassa: Klikatessaan Google–mainosta pitopalveluista, hän päätyy sivulle, jonka otsikossa kerrotaan, että osoite on oikea, esim. ”Oulun paras pitopalvelu”.
  3. Sisällössä asiakas vakuutetaan, että juuri sinulta kannattaa ostaa: ”Tämä on Oulun paras pitopalvelu, koska meiltä saat koko paketin yhdellä hinnalla: Haluamasi menu, astiat, tarjoilijat ja toimitus. Sinun ei tarvitse huolehtia mistään.”
  4. Kuvat kiinnostavat, lisää siis selkeitä kuvia palvelustasi/tuotteetasi
  5. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Ota yhteyttä!” tai ”Lataa veloitukseton opas!”
  6. Testimonials: Pistä asiakkaat puhumaan puolestasi – ”Parasta palvelua!” tai ”Maukkainta ruokaa!”
  7. Video: Kuvaa palveluasi käytännössä.
  8. Call-to-action: Kehota asiasta toimimaan – ”Pyydä tarjous jo nyt!”
  9. SoMe: Kannusta asiakasta jakamaan tietoa palvelustasi/tuotteesta omassa sosiaalisessa verkostossaan.

Jos tarvitset apua laskeutumissivujen suunnitteluun, ota yhteyttä Verkkoaseman diginikkareihin. Meillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus verkkosivujen suunnittelusta ja toteuttamisesta!

Digimarkkinoinnin pikaopas

Tiina Räisänen

Tiina Räisänen on Verkkiksen toimitusjohtaja, taivaisiin kurottaja ja digitekijä. Intohimon kohteina ovat mm. moderni johtaminen, inbound-markkinointi, kirjoittaminen & sisällöntuotanto ja perinteinen sekä sosiaalinen myyntityö.

Seuraa kirjoittajaa myös somessa:

Jätä kommentti

Sinua saattaa kiinnostaa myös

kahdeksan vinkkiä sometukseen

Somevillitys – kannattaako tuhlata aikaa? Kahdeksan vinkkiä onnistuneeseen somestrategiaan.

”Meikästä tuli sitten meidän firman LinkedIn-kouluttaja. Ei vaadita näköjään muuta kuin se, että osaan muodostaa lauseen ja postata sen linkkariin. P*kele.” Sain ylläolevan viestin eräältä tutultani viime viikon perjantai-iltana. Tuttuni on töissä eräässä noin 100 hlöä työllistävässä asiantuntijayrityksessä, jossa on päätetty ottaa some haltuun. Soitin tuttavalleni ja kyselin tarkemmin tilanteesta, miten hän on päätynyt koulutushommaan, … Lue lisää

Tunnetko asiakkaasi? – Vinkit ostajapersoonien luomiseen.

Myös tulevaan asiakkaaseen voi rakastua tai ihastua palavasti, sen tietää toimarimme Tiina. Tunne on huumaava, ensirakastumisen kaltainen: sydän hakkaa ja sormenpäissä kihelmöi. Aivoissa riehuu ajatusten pyörremyrsky, kun tavoitteena on hurmata pöydän toisella puolella istuva ostaja-kandidaatti. Miten saada asiakas huomaamaan, että meidät on tarkoitettu toisillemme? Ihan kuten treffeillä, myös myyntipalaverissa, on elintärkeää huomata, jos ajatusmaailmat eivät … Lue lisää

Tuloksellista digimarkkinointia Verkkoasema

Tuloksellista digimarkkinointia?

Oppia ikä kaikki Olin vasta palaverissa, jossa asiakas jakoi surullisen yleisen tarinan markkinointikokemuksistaan: ”Teimme markkinointia, jolla ohjattiin kävijöitä verkkosivustollemme. Kävijöitä tulikin, seurasimme onnesta soikeana analytiikkatyökaluista, kuinka kävijäkäyrä nousi tiukalla kulmakertoimella.. Sitten se laski vielä tiukemmassa kulmassa ja meille jäi käteen vain reilun tonnin lasku.”  Tästä oppineena asiakas oli päättänyt uusia verkkopalvelunsa ja analytiikkatyökalunsa ennen seuraavan … Lue lisää

Tehot irti markkinoinnin automaatiosta

Kuinka saan tehot irti markkinoinnin automaatiosta?

Markkinoinnin automaatiojärjestelmistä puhutaan paljon, mutta harva puhuu käyttöönoton vaatimuksista. Tässä blogitekstissä kerron, mitä markkinoinnin automaation käyttöönotto vaatii ja miten saat tehot irti markkinoinnin automaatiojärjestelmistä. Kuinka pääsen alkuun? Markkinoinnin automaatiojärjestelmän käyttöönotto alkaa vertailusta. On valittava järjestelmä, joka tukee parhaiten tavoitteitanne. Tarjolla on kevyitä, edullisia ratkaisuja, kuten ActiveCampaign ja raskaampia, jo lisenssihinnoiltaan kalliimpia kokonaisuuksia, kuten Viidakko CEM … Lue lisää